סייברארק סוגרת רבעון רביעי חזק ומפרסמת תחזית מעורבת ל-2021

הרווח הנקי למניה ברבעון האחרון היה 82 סנט, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים ומתחזית החברה • המנכ"ל אודי מוקדי: אנו צופים המשך גידול בביקושים למוצרינו

אודי מוקדי, מנכ"ל יו"ר ומייסד סייברארק / צילום: קרוליין מגווייר
אודי מוקדי, מנכ"ל יו"ר ומייסד סייברארק / צילום: קרוליין מגווייר

סייברארק עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון הרביעי, ומספקת תחזית מעורבת לשנת 2021. בעוד שההכנסות בשנה הקרובה יהיו גבוהות מתחזיות האנליסטים, הרווח הנקי למניה יהיה נמוך מהן.

סייברארק מספקת פתרונות אבטחת סייבר, ומתמקדת בפתרונות לניטור, ניהול ואבטחה של חשבונות מועדפים (Privileged Access Management - PAM) במערכת המחשוב הארגונית. החברה הודיעה לאחרונה על שינוי במודל העסקי שלה - מעבר למודל של הכנסות חוזרות: בניגוד למכירת רישיון תמידי ללקוח, היא תמכור מנויים, שיניבו לה הכנסות חוזרות. לפי חברות אחרות שעשו שינוי כזה ניתן לראות שהוא עלול בטווח הקצר להכביד על תוצאות החברה.

הרבעון הרביעי של 2020 היה חזק מהצפוי, גם ביחס לתחזיות האנליסטים וגם לעומת התחזית שהחברה עצמה מסרה ברבעון הקודם. ההכנסות צמחו ב-11.5% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו בכ-145 מיליון דולר. מתוך זה, הכנסות הרישוי צמחו ב-5.6% ל-80.8 מיליון דולר וההכנסות מתחזוקה ושירותים מקצועיים צמחו ב-19.9% ל-63.7 מיליון דולר.

הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) התכווץ ב-41.9% ל-12.1 מיליון דולר כאשר על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים שבראשם התגמול ההוני לעובדים, הרווח הסתכם ב-32.6 מיליון דולר, נמוך ב-13.7% מהרווח ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה היה 82 סנט, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים ומתחזית החברה.

בסיכום 2020, ההכנסות צמחו ב-7% ל-464 מיליון דולר. ההכנסות ממכירות רישיונות ירדו ב-4.9% ל-226 מיליון דולר בעוד שההכנסות מתחזוקה ושירותים מקצועיים צמחו ב-21.6% ל-238 מיליון דולר.

סייברארק  עברה ב-2020 להפסד נקי של 5.6 מיליון דולר לפי כללי GAAP, כאשר בנטרול הסעיפים השונים, על בסיס Non-GAAP, נרשם רווח נקי של 81.1 מיליון דולר שהם 2.05 דולר למניה. הפער הגדול בין ההפסד GAAP לרווח Non-GAAP מוסבר בעיקר בהוצאות על תגמול הוני לעובדים ועלויות הקשורות לחוב החברה.

במהלך 2020 סייברארק ייצרה תזרים של 107 מיליון דולר מפעילות שוטפת ותזרים חופשי בסך 99.6 מיליון דולר. בסיום השנה היו לה בקופה קרוב ל-1.2 מיליארד דולר. לחברה חוב לטווח ארוך למחזיקי אג"ח להמרה, בסך 502 מיליון דולר.

תחזית החברה לרבעון הראשון נמוכה מתחזיות האנליסטים: הצפי הוא להכנסות של 106-112 מיליון דולר, ובשורה התחתונה צפוי הפסד נקי Non-GAAP של 3 סנט למניה עד רווח נקי של 7 סנט למניה (כלומר בסה"כ הפסד של 1.2 מיליון דולר עד רווח של 2.7 מיליון דולר).

ב-2021, התחזית היא להכנסות של 484-496 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים, אולם הרווח הנקי יהיה נמוך מתחזיות האנליסטים ויסתכם ב-45-64 סנט למניה, כלומר 18.4-26.1 מיליון דולר.

"תוצאות השיא ברבעון הרביעי של החברה, משקפות את עוצמת הביקוש המתגבר לפלטפורמת אבטחת הזהות שלנו שמקורה באבטחת הגישה לחשבונות פריבילגיים", אומר אודי מוקדי, יו"ר ומנכ"ל סייברארק. "בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, מעבר לענן ועבודה מרחוק, גובר הביקוש לפתרונות אשר אנו מציעים ללקוחותינו בתחום של הגנה על חשבונות פריבילגיים ואבטחת תהליכי פיתוח ותפעול המוצר (DevSecOps). ככל שארגונים מאמצים את הגמישות והזריזות של השימוש בענן, אנו מעצימים את יכולתם לממש את האסטרטגיה שלהם באופן בטוח ומאובטח".

מוקדי המשיך: "תוצאות הרבעון הרביעי, אשר כוללות שיא בהזמנות מוצרי מנויים וענן, מהוות נקודת זינוק למעבר למודל של הכנסות חוזרות אשר החל באופן פעיל ברבעון הראשון של 2021. בראייה קדימה, אנו צופים המשך גידול בביקושים למוצרינו, בייחוד לאור התגברות המודעות בתעשייה כי הגישה לחשבונות פריבילגיים היא וקטור התקפה עיקרי. אנו בטוחים כי כמובילי שוק אבטחת הגישה לחשבונות פריבילגיים ואבטחת זהות וכקובעי הסטנדרט לחדשנות בזכות הסל המגוון והמתקדם ביותר של מוצרי אבטחת זהות, המעבר למודל של מנויים יבטיח צמיחה ורווחיות ארוכות טווח וישיא ערך רב לחברה, ללקוחותינו, לשותפים ולבעלי המניות".

סייברארק נסחרת בנאסד"ק בשווי 6.3 מיליארד דולר.