בגיל 36 בלבד, הכירו את עדי גיגי המנכ"לית שרוצה להביא את המהפכה של טסלה לישראל

סופר שאפתנית, שוברת מוסכמות סדרתית, פמיניסטית שלא תיתן לאף אחד להקטין אותה, גם אם הוא ראש ממשלה - אלה רק כמה מהתיאורים של מי שמכירים את עדי גיגי, מנכ"לית טסלה ישראל

עדי גיגי, מנכ"לית טסלה ישראל / צילום: מתוך הפייסבוק של עדי גיגי
עדי גיגי, מנכ"לית טסלה ישראל / צילום: מתוך הפייסבוק של עדי גיגי

"פותרת בעיות, יזמית, עם תשוקה לבנות ולהוביל מוצרים פורצי דרך, צוותים וארגונים", כך מגדירה את עצמה בעמוד הלינקדאין שלה, עדי גיגי (36) מי שמונתה לאחרונה למנכ"לית טסלה ישראל. גיגי נחשבת לטאלנט ולהבטחה של מנהיגים מהדור הבא ובאופן לא מפתיע היא לא מתראיינת. שוחחנו עם גורמים שמכירים אותה כדי להכיר את הצעירה פורצת הדרך שניתבה את דרכה לעמוד בראש מותג הרכב המסקרן ביותר כיום בישראל.

בתחילת פברואר השיקה טסלה את אתר המכירות שלה בישראל ונכנסה רשמית לשוק. טסלה הפתיעה את השוק הישראלי עם מחירים נמוכים מההערכות הראשוניות שנזרקו לאוויר והיא פועלת כעוף מוזר בשוק הרכב הישראלי ובכלל - היא נטולת יחסי ציבור, נטולת אירועי השקה ססגוניים (ולא בגלל קורונה) ומתרחקת מהתקשורת כמדיניות. אלא שבהפוך על הפוך היא דווקא יודעת היטב איך לגשת לתקשורת: עם בעליה הצבעוני אלון מאסק, שרק לאחרונה טלטל את שוק הקריפטו עם רכישת ביטקוין בסכום עתק של 1.5 מיליארד דולר על ידי טסלה. מאסק גם חתום על האמירה "אני האיש העשיר בעולם, כמה מוזר", אחרי שקטף לאחרונה את התואר מג'ף בזוס בעלי אמזון עם הון של 190 מיליארד דולר.

הכניסה של טסלה לישראל נעשתה לכאורה מתחת לרדאר בהמשך לקו שהחברה נוקטת בו כשהוא אינו מקרי. המסתורין הזה קנה לה שם עולמי ובעיקר סקרנות שהיא כלי שיווק נהדר, יחד עם השאיפה העקיפה "לגעת" במאסק דרך קניית הרכב שעליו הוא חתום. גם בחירת מי שיעמוד בראש החברה בישראל (שפועלת לא דרך יבואן אלא באמצעות נציגות מקומית) ממשיכה את הקו האחר של החברה. בשוק שבו שולט רוב גברי ובעיקר בשדרה הניהולית הציבה טסלה את גיגי הצעירה שהצטרפה לטסלה לפני מספר שנים. בתפקידה הראשון בחברה הייתה מנהלת צוות פיתוח מודל 3. 

אישה יחידה על ספינת לוחמה

גיגי גדלה בנתניה. היא שירתה כחובלת בחיל הים, תפקיד שנפתח לנשים רק בשנת 2000 ושרק מועטות מצליחות להתברג אליו. את השירות הצבאי שלה היא התחילה בממר"ם ומשם עברה לחיל הים. בגיל 21 סיימה קורס חובלים והפכה לאישה הראשונה ששימשה כקצינת אלקטרוניקה כשהיא שירתה כאישה יחידה על ספינת לוחמה ופיקדה על צוות של 20 חיילים.

את השירות הצבאי סיימה בדרגת רב סרן כשהיא עדיין נקראת מעת לעת לשירות מילואים כקצינת אלקטרוניקה. עם שובה ארצה אחרי שנים של מגורים בארה"ב, זה עשוי לקרות יותר. עם השחרור מצה"ל, היא הצטרפה למשרד ראש הממשלה כשברזומה שלה גם הקמה של שלוש עמותות חברתיות שייסדה ושגרפו פרסים. במסגרת תפקידה במשרד רה"מ הייתה חלק מצוות שעסק בסוגיות חברתיות-כלכליות ואף הוביל את המו"מ לצירוף ישראל למדינות ה-OECD. ב-2013 הצטרפה לפורום הצעירים שייסד הנשיא המנוח שמעון פרס. למדה משפטים באוניברסיטת בר אילן לאחר שקיבלה השראה מבג"ץ אליס מילר בפן הצדק החברתי והוסמכה כעורכת דין, אך לא המשיכה לעסוק במקצוע. 

ב-2016 הוענקה לה מלגת אייזנהאואר היוקרתית על מנהיגות יוצאת דופן. מי שהעניק לה את מלגת ההצטיינות הוא הגנרל קולין פאוול, לשעבר מזכיר המדינה של ארצות הברית. תמונה שלה מקבלת את המלגה מידי פאוול הועלתה לעמוד הפייסבוק שלה.

המלגה הייתה קפיצת מדרגה משמעותית בדרכה והיא העתיקה את מקום מגוריה לארה"ב לטובת לימודי מינהל עסקים באוניברסיטה היוקרתית סטנפורד הממוקמת בעמק הסיליקון בקליפורניה. בזמן הלימודים הקימה גיגי סטארט-אפ המתמחה בשמירת מידע במערכות מבוססות בינה מלאכותית במקרים של השבתה לא צפויה (Predictive Maintenance).

"עכשיו אני משנה את העולם עם טסלה ועוזרת להאיץ את המעבר של העולם לשימוש באנרגיה מתחדשת ולנהיגה בטוחה יותר בכלי רכב אוטונומיים", כך כתבה בעמוד הלינקדין.

"יזמת בכל רמ"ח איבריה"

"היא סופר שאפתנית. יזמת בכל רמ"ח איבריה", אמר גורם מקורב. "אחרי שפגשתי אותה לראשונה יצאתי בתחושה שזו דמות שלא פוגשים כל יום. היא מלאת אנרגיה, שמונעת מהשאיפה לפרוץ דרך. היא לא רואה תקרות זכוכית או מחסומים ולא נותנת לגיל שלה או למגדר שלה לעצור אותה. למעשה היא לא עוסקת בזה בכלל. היא לא מחפשת פרסום והיא מאוד ערכית וחשוב לה להוביל לשינוי אמיתי ואפילו לשמש דוגמה לנערות ולצעירות בשעה שהיא עוסקת בתחומים שהם לכאורה הכי גבריים, אנרגיה, רכב וטכנולוגיה. גם בטסלה סימנו אותה, יש לה היכרות אישית עם מאסק. אני רואה אותה כשוברת פרדיגמות בכל תחום כמעט דרך הטמפרמנט הייחודי שלה, היא מאתגרת את עצמה לא רק במטרה לכבוש תפקידים בכירים אלא במשימות טכנולוגיות ושל פיתוח. אין פה בולשיט, זה הכול אמיתי ולא אתפלא אם בעוד עשר שנים היא תשב בעמדת מפתח בחברת ענק או אפילו במגזר הציבורי".

גם גורם אחר, שהכיר את גיגי בתקופה שבה שימשה כמתמחה במשרד עורכי הדין מיתר, לא חסך במחמאות "היא מאוד מוכשרת ומבריקה והיא מודעת לזה. היא 'עפה על עצמה' אבל במובן הטוב של המילה. הייתי אמר שהיא מלאת ביטחון ואפילו טיפה שחצנית אבל לגמרי בזכות, יש לה על מה. אני לא מופתע שהיא הגיע לאן שהיא הגיעה. כשהיינו בהתמחות היה ברור שעבורה זו עוד מקפצה בדרך. רוב המתמחים שואפים אחרי שנה-שנה וחצי של התמחות להישאר במשרד אבל היא באה כדי לסמן וי ולהמשיך. אין לי ספק שהיא עוד תגיע רחוק, היא מוכוונת מטרה ומלאה בדרייב".

"אני חושב שסוד ההצלחה שלה הוא שהיא השכילה לשמור בצורה מאוד אותנטית את הישראליות שלה", אומר חבר קרוב וקולגה. "זה שילוב של תעוזה, של היכולת להיכנס מהחלון כשהדלת סגורה, הניסיון הצבאי שלה וההבנה שגיל הוא רק מספר יחד עם דחיפה חסרת פשרות בזירה הבינלאומית: לימודים בסטנפורד, קבלה לתוכנית מאוד יוקרתית כמו ״עמיתי אייזנהאואר״ שבה היא עבדה עם כמה מהאנשים הכי גדולים בדורות האחרונים. עדי יודעת לגרום לעצמה להרגיש נוח במקומות שרבים אחרים היו מרגישים לא נוח בכלל - כנראה שזה קורה כשאת אישה יחידה על סטי"ל וכחובלת הראשונה במגמת אלקטרוניקה בקורס חובלים".

מנהל בכיר במשק הגדיר את גיגי כ"סופר סטאר". לא פחות. "היא מנהיגה מבטן ומלידה, שוברת מוסכמות סדרתית. היא התקבלה בצה"ל ליחידה עלית אבל סירבה והתעקשה להיות חובלת. היא לא רואה בעיניים. יש לה טמפרמנט חם, מצד אחד היא אחת מהחבר'ה, נתנייתית שמסתכלת בגובה העיניים, היא ענווה וצנועה ובאותה נשימה היא מחזיקה מעצמה והיא יודעת בדיוק מה היא שווה. היא פמיניסטית ואם מישהו ינסה להקטין אותה בקטע מגדרי היא 'תיכנס בו' בלי אבחנה. ולא משנה מי זה גם אם היא תשב מול ראש הממשלה".

לדבריו, "יכול להיות שבטסלה ארה"ב היא הייתה מקודמת לתפקיד אחר שאולי גם היה מתגמל יותר בכסף אבל היא מסתכלת על הצד החברתי והיכולת שלה לשנות ולתרום להפחתת זיהום אוויר יחד עם היכולת לכבוש נתחי שוק. יש אנשים שכובשים אותך בזכות יכולת דיבור מרשימה אבל אצלה זה גם זה וגם מקצועניות ומעל לכל אנליטיות ברמה גבוהה מאוד. המנכ"לים המסורתיים מתחום הרכב עוד לא יודעים מה הם מקבלים. מנהל טוב הוא כזה שיודע לרתום אחריו אנשים וזה בדיוק היא, היא גם תדע לרתום את הרגולטור".

טסלה דגם 3. גיגי ניהלה צוות פיתוח / צילום: Shutterstock
 טסלה דגם 3. גיגי ניהלה צוות פיתוח / צילום: Shutterstock

ואיפה היא תהיה בעוד עשר שנים?
"ללא ספק בתפקיד מפתח בשירות הציבורי. אני לא יודע באיזה כובע. וזה בגלל שבוער בה להוביל לשינוי חברתי. זו אחת אחת שבועטת ולא מתנצלת והיא באמת יכולה להוביל לשינוי ולכל זה תוסיפי שהיא אחלה חברמנית וחייכנית. זה באמת בן אדם שכל אחד היה רוצה להכיר".

עדי גיגי

מנכ"לית טסלה ישראל, בת 36 וגדלה בנתניה, בתפקידה הראשון בחברה הייתה מנהלת צוות פיתוח מודל 3 ● סיימה קורס חובלים והייתה לקצינת האלקטרוניקה הראשונה בחיל הים, השתחררה בדרגת רב סרן ● לאחר השחרור מצה"ל הצטרפה למשרד רה"מ והייתה חלק מצוות שעסק בסוגיות חברתיות-כלכליות ואף הוביל את המו"מ לצירוף ישראל למדינות ה-OECD ● ב-2013 הצטרפה לפורום הצעירים שייסד הנשיא המנוח שמעון פרס וב-2016 הוענקה לה מלגת אייזנהאואר ● בעלת תואר שני במינהל עסקים מסטנפורד ותואר ראשון במשפטים מבר אילן והוסמכה כעורכת דין