ALD ממזגת לתוכה חברת סייבר לפי שווי של 105 מיליון דולר

HUB, העוסקת באבטחת סייבר, תמוזג ל-ALD אגב גיוס הון של 40 מיליון דולר • בעל השליטה בחברה הבורסאית ימכור מניות ב-10 מיליון דולר נוספים

בניין הבורסה , תל אביב / צילום: תמר מצפי
בניין הבורסה , תל אביב / צילום: תמר מצפי

חברת טכנולוגיה נוספת בדרך לבורסה בתל אביב, והפעם לא מדובר בהנפקה ראשונית אלא בכניסה "בדלת האחורית", דרך מיזוג לחברה קיימת. חברת HUB Security, העוסקת בתחום אבטחת הסייבר, תמוזג לחברה הבורסאית אי.אל.די.  (ALD) לפי שווי מוערך של 105 מיליון דולר לפני הכסף וכ-145 מיליון דולר לאחר גיוס הון, שיבוצע בד בבד עם השלמת המיזוג, וכתנאי להשלמתו.

הגיוס יכלול סכום של 40 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים, ובמקביל יירכשו מניות בסכום של 10 מיליון דולר מידי זיגמונד בלובנד, בעל השליטה הנוכחי באי.אל.די (שיכהן לאחר השלמת המיזוג כיו"ר החברה הממוזגת). לאחר השלמת העסקה יחזיקו משקיעי HUB 51% ממניות אי.אל.די.

לפי הודעת החברות, התקבלו אצלן מכתבי כוונות ממוסדיים להשקעה בסך 65 מיליון דולר. השלמת המיזוג כפופה לקבלת אישורים שונים, והעסקה צפויה להיסגר בסוף חודש מאי. את המיזוג והגיוס מובילות חברת A-Labs של דורון כהן וקרן קלובר וולף קפיטל.

אי.אל.די היא חברה ותיקה העוסקת בתחומי התוכנה והייעוץ. HUB נוסדה ב-2017 על-ידי אייל משה ואנדריי יארמנקו, והיא מציעה פתרונות אבטחת סייבר, בין היתר לאפליקציות של בינה מלאכותית. לפי נתוני IVC, החברה גייסה עד כה רק 5 מיליון דולר, מ-AXA Venture (זרוע של חברת הביטוח AXA) ו-OurCrowd. ב-HUB מציינים כי יש להם פתרון מחשוב מוצפן מתקדם עבור ארגונים, אשר מטרתו מניעת חדירה עוינת והגנה על מידע מסחרי רגיש.

בעקבות הדיווח לבורסה על המיזוג, עלתה מניית אי.אל.די אתמול ב-20%, והשלימה עלייה של 148% מתחילת השנה, לשווי של 84 מיליון שקל. החברה דיווחה לפני שלושה שבועות על מו"מ ראשוני למיזוג חברת סייבר וכבר אז זינקה בשיעורים דו-ספרתיים. לאחר מכן הודיעה ALD על הסכם למכירת תוכנה לחברה ברזילאית, ועל הארכת הסכם עם חברת ממשלתית ישראלית עד פברואר 2022, עם הכנסות מוערכות של כ-4 מיליון שקל ב-2021. במחצית הראשונה של 2020 הסתכמו הכנסות החברה ב-54 מיליון שקל, ירידה של 10%, והיא רשמה הפסד של כחצי מיליון שקל.

אייל משה, מנכ"ל ומייסד HUB, מסר כי "זה אחד מאותם מקרים נדירים שבהם מיזוג חברות הוא טבעי, ויש סינרגיה מלאה של אחד ועוד אחד שווה חמש. המיזוג עם ALD ייתן לנו תשתית שיווקית גלובלית שהיה לוקח לנו שלוש שנים לפחות להקים לבד".