איומים | בלעדי

החשוד באיומים על ראש העיר: מאבטחו האישי שחשש מפיטורים

משטרת ישראל עצרה את אברהים אשוי בחשד כי פיזר תחמושת סמוך לרכבו של ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן • הרקע למעשה הוא לא אחר מאשר חשש של המאבטח כי רמת המאוימות של ראש העיר תרד, מה שיגרום לכך שלא יהיה עוד צורך בשירותיו

רהט / צילום: עינת לברון
רהט / צילום: עינת לברון

משטרת ישראל עצרה את אברהים אשוי בחשד כי פיזר תחמושת סמוך לרכבו של ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן. אשוי חשוד באיומים, מסירת ידיעה כוזבת והחזקת תחמושת שלא כדין. הרקע למעשה הוא לא אחר מאשר חשש של המאבטח כי רמת המאוימות של ראש העיר תרד, מה שיגרום לכך שלא יהיה עוד צורך בשירותיו.

אשוי החל לאבטח את ראש העיר לפני שלושה שבועות, ולפני כשבוע דיווח למשטרה על מציאת 3 כדורים בקוטר 9 מ"מ בסמוך לרכבו של ראש העירייה בזמן סריקה שגרתית בבוקר, בטרם יוצא ראש העירייה אל הרכב.

מחקירת היחידה המרכזית במרחב הנגב של משטרת ישראל עלה כי מי שהציב הכדורים במקום היה לא אחר מאשר אשוי עצמו.

בחקירתו קשר החשוד את עצמו לעבירות ומסר כי עשה זאת על רקע העובדה ששמע כי משטרת ישראל מתכוונת להפחית את דירוג המאוימות של ראש העירייה, ובמצב כזה הוא היה מפוטר, או שמשרתו הייתה מצטמצמת.

בדיון הארכת המעצר של אשוי גילתה המשטרה כי "התברר כי האיומים הם מהמאבטח האישי שלו. החשוד קשר עצמו (למעשים, א"ג)".

סנגורו של אשוי טען בבית המשפט כי "לפני שבוע ההעסקה שלו הייתה אמורה להסתיים, ומתוך מעשה שטות שהוא בטח מצטער על זה היום. הוא הודה בהזדמנות הראשונה וסיפר שבאמת עשה את זה כדי שלא יפסיקו את ההעסקה שלו. החשוד סיפר את כל אשר היה. המשטרה חושדים שאולי יש מישהו שהפעיל אותו או משהו כזה, פוחדים שישבש", אך לטענתו, "כרגע אין קצה חוט לעניין הזה, ומאחר שכאמור מדובר באיש משפחה, אב לילדים, בן 30, שהתנדב במשטרה הרבה שנים, אפשר לשחררו למעצר-בית, ושאחיו ישמור עליו".

לדברי הסנגור, "כל הסיכויים שאכן מה שאמר, זה מה שקרה, ואין עוד אנשים מעורבים בעניין הזה, ולכן חשד לשיבוש אין כאן. אפשר לסמוך על החשוד שלא יפר את מעצר-הבית. אחיו נמצא כאן, הוא ללא עבר פלילי, המשפחה מאוד רצינית, וגם הם התנדבו למשטרה".

בית משפט השלום בבאר שבע הורה על שליחתו של אשוי למעצר-בית למשך שלושה ימים. בהחלטתו כתב השופט רון סולקין כי מדובר בסיפור שאינו שגרתי. "בנסיבות אלה, עילת המסוכנות איננה בעצימות גבוהה, שכן הוברר כי האיום על ראש העירייה אינו איום אמיתי, ונציג היחידה החוקרת אף אישר בהגינותו כי עילת המעצר המרכזית בגינה מתבקש המעצר היא העילה החקירתית".

השופט סולקין כתב כי "באשר לעילה זו נאספו די ראיות לסבך את החשוד, וכאמור, החשוד הודה במעשים, כך שגם עילה זו קהה עוקצה. בבוא היום יהיה על החשוד ליתן את הדין על מעשיו, אך בנסיבות המתוארות לא נמצאה עילה להמשיך ולהורות על מעצרו".