שמעון אקהויז מוסיף אסתטיקה: SofWave תנסה להנפיק בת"א לפי שווי של 200 מיליון דולר

SofWave הוקמה בחממת אלון ונצ'רס של אקהויז - יזם סדרתי ומשקיע מיתולוגי בתחום האסתטיקה הרפואית, שבין היתר ייסד את סינרון ולומניס • החברה מפתחת מכשירים לטיפולים אסתטיים באמצעות אולטרהסאונד

ד"ר שמעון אקהויז / צילום: איל יצהר
ד"ר שמעון אקהויז / צילום: איל יצהר

חברת האסתטיקה הרפואית SofWave Medical, שהוקמה בחממת אלון ונצ'רס של המשקיע והיזם המיתולוגי של התחום, ד"ר שמעון אקהויז, יוצאת להנפקה ראשונית בבורסה של ת"א - כך נודע לגלובס.

SofWave מפתחת מכשירים לטיפולים אסתטיים באמצעות אולטרהסאונד. בכוונתה לגייס כמה עשרות מיליוני דולרים לפי שווי של 200 מיליון דולר לפני הכסף. את ההנפקה מובילה ברק קפיטל חיתום.

אקהויז ייסד בעבר את חברת ESC, שהפכה ללומניס, והנפיק אותה בנאסד"ק ב-1996, כאשר היו רק מעט מאוד חברות ישראליות בנאסד"ק, וכמעט ולא היו חברות ישראליות בתחום המכשור הרפואי עם מכירות ישירות משמעותיות בארה"ב. לאחר השתלטות עוינת על החברה ב-1999 עזב אותה, ובשנת 2000 הקים את סינרון, שם הוא חזר על ההצלחה. גם סינרון הונפקה בנאסד"ק והפכה למתחרה החזקה ביותר של לומניס.

בתחילת שנות ה-2000 הובילו שתי החברות הללו את השוק העולמי באסתטיקה רפואית באמצעות קרינת אור (תחילה הסרת שיער בלייזר, אחר כך מגוון טיפולים באמצעות סוגים שונים של אור), ובסופו של דבר כל אחת מהן נמכרה במאות מיליוני דולרים: לומניס נמכרה ב-2015 לקרן XIO תמורת 510 מיליון דולר (ואשתקד נמכרה שוב, לקרן בארינג אסיה, תמורת יותר מ-1 מיליארד דולר), ואילו סינרון נמכרה ב-2017 לאייפקס פרטנרס ב-400 מיליון דולר.

שתי החברות הקימו מפעלים בישראל, אשר ממשיכים לפעול תחת הבעלויות החדשות, ונבטו מתוכן עוד עשרות חברות אסתטיקה רפואית בשוק הישראלי, בין היתר אינמוד (שהוקמה על ידי יוצאי לומניס וסינרון), שנסחרת היום בנאסד"ק לפי שווי של מעל 2 מיליארד דולר; אלמה לייזרס (שהוקמה על-ידי יוצאי לומניס), שנסחרת היום תחת השם סיסראם בהונג קונג, לפי שווי של כ-470 מיליון דולר; ונוס קונספט, המנוהלת על ידי יוצאי סינרון, ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 152 מיליון דולר, ועוד רבות אחרות.

עוד לפני שעשה את האקזיט השני שלו בסינרון, החל אקהויז להשקיע בתחום הביומד והקים בין היתר את חברת וונטור, בתחום מסתמי הלב, שנמכרה לחברת מדטרוניק הבינלאומית ב-325 מיליון דולר. לאחר שביסס את מעמדו כמשקיע-יזם, כשהוא בדרך כלל לוקח על עצמו את תפקיד היו"ר בחברות הצעירות שבהן הוא משקיע, הקים אקהויז את חממת אלון ונצ'רס בתמיכת המדען הראשי, שמיסדה את פעילות ההשקעות שלו בחברות הצעירות. החממה מנוהלת על-ידי ד"ר יהודית זילברמן, ואקהויז משמש כיו"ר.

בחממה הוקמו חברות כמו אפיטומי, המייצרת גלולה להפחתת תיאבון, ננוסייט, המשתמשת במנגנון שמקורו במדוזות להחדרת חומרים לעור, תראניקה, שפיתחה מכשיר דיגיטלי להתמודדות עם מיגרנות, ועוד.

Sofwave, המבקשת להנפיק כעת, היא אחת החברות היחידות בחממה שעוסקת בתחום האסתטיקה הרפואית. כאמור, היא מתבססת על אולטרהסאונד ולא על קרינת אור, כדי למצק את העור ולהחליק קמטים. הטכנולוגיה נקראת אולטרהסאונד פרקציונלי. המכשיר מפיק גלי על-קול בתדירות גבוהה, המייצרים אנרגיה שחודרת לרקמת העור. על פי מחקרים שערכה החברה, האנרגיה הזו מעודדת חידוש קולגן וייצור אלסטין, אשר גורמים למיצוק ולמראה צעיר יותר של העור.

בשוק קיימת טכנולוגיה פופולרית של לייזר פרקציונלי, אולם זהו מכשיר האולטרהסאונד הפרקציונלי הראשון. כמו הלייזר הפרקציונלי, גם האולטרהסאונד יוצר נקודות קטנות של נזק בעומק העור, ותהליך הריפוי מתפשט גם לנקודות שבהן לא נעשה נזק, כך שניתן להשיג התחדשות של העור בנזק מופחת לעומת טיפולים אחרים.

המוצר מאושר FDA, וכבר החל להימכר בשנה האחרונה בארה"ב, כאשר עוד לפני כן אושר לשיווק באירופה. ב-2019 החברה גייסה 8.4 מיליון דולר בהובלת XT HighTech, קרן ההשקעות בהייטק של אחים עופר. בסבב השתתפו משקיעים נוספים, ישראלים ואמריקאים. מנכ"ל החברה הוא לואיס סקאפורי, בעבר מנכ"ל סינרון קנדלה של אקהויז - בתקופת המיזוג בין החברות.

Sofwave

שנת הקמה: 2015 ● תחום פעילות: אסתטיקה רפואית באמצעות אולטרהסאונד ● מנכ"ל: לואיס סקאפורי ● שלב בפעילות: אישור FDA ומכירות ראשונות בארה"ב ● גיוסי הון עד היום: כ-9 מיליון דולר מאקהויז, חממת אלון ונצ'רס, XT Hightech, קרן גנדיר