שמיים סגורים: משרד התחבורה ביטל את טיסות דלתא ויונייטד מת"א במוצ"ש

מאות נוסעים כבר קיבלו אישור ונערכו לטוס בשתי הטיסות שבוטלו כעת • החברות האמריקאיות ישולבו בלו"ז הטיסות ת"א-ניו יורק מהשבוע הבא, ובנוסף תתקיים טיסה לחילוץ ישראלים מפריז

נתב"ג בימי קורונה / צילום: אנדי ריקובר
נתב"ג בימי קורונה / צילום: אנדי ריקובר

"בעקבות השינויים בתקנות של ממשלת ישראל, אנו נאלצים לבטל את טיסת דלתא היוצאת מחר בחצות", כך מודיעה חברת דלתא שתכננה להוציא טיסה מתל אביב עם מאות נוסעים שכבר נבדקו ונערכו עם אישור ועדת החריגים. לא ברור מדוע הוחלט שלא לאפשר לנוסעים לצאת מן הארץ בטיסות שכבר נערכו לכך עם צוותים. גם טיסת יונייטד שתוכננה למוצאי שבת לא תצא כמתוכנן.

החברות האמריקאיות ישולבו בלו"ז הטיסות תל אביב-ניו יורק מהשבוע הבא. דלתא תפעיל טיסות ב-21.2 וב-25.2 לתל אביב וב-23.2 וב-27.2 מתל אביב. בנוסף, יונייטד תבצע מספר טיסות בשבוע הבא מניוארק ומסן פרנסיסקו.

אל על תמשיך להפעיל טיסות לניו יורק ולפרנקפורט בשבוע הבא כאשר תהיה חלוקה בין החברות הישראליות הזרות על טיסות החילוץ. לפרנקפורט יטוסו גם ארקיע ולופטהנזה.

בתוך כך, נזכיר כי התקבלה החלטה להאריך את סגירת השמיים עד ל-6.3 בחצות. הנוסעים שיבקשו לטוס יידרשו לקבל אישור מוועדת חריגים. בשבוע הבא ישובצו בלו"ז גם טיסות לפריז להוצאה ולהשבה של ישראלים. בעקבות תלונת הממשל האמריקאי על אפליה אחרי שבתחילה החברות האמריקאיות לא הורשו להשתתף בהטסות המיוחדות, הפעם נלמד הלקוח וגם החברות הזרות ישובצו בקווים שיקבע משרד התחבורה.