הביטקוין ירד 8% ביממה אחרי ששבר את שיא כל הזמנים

מאז יום ראשון בערב, שבו זינק מטבע הקריפטו המוביל לשיא כל הזמנים ברמה של 58,330 דולר, צנח מחירו בכ-4,700 דולר - וחזר לרמות המחיר שבהן נסחר ביום שישי • אנליסטים של ג'יי.פי. מורגן מזהירים מפני הירידה בנזילות של הביטקוין

ביטקוין / צילום: Gillian Flaccus, AFP
ביטקוין / צילום: Gillian Flaccus, AFP

ביטקוין, המטבע המוביל בשוק הקריפטו, רושם ביממה האחרונה ירידה של 8% במחירו הדולרי, אחרי שביום ראשון בערב שבר את שיא כל הזמנים, כשטיפס עד לרמה של של 58,330 דולר. ביום שני בצהריים, נכון לשעת כתיבת שורות אלה, נסחר הביטקוין בבורסות הקריפטו במחיר ממוצע של 53,650 דולר, לאחר שהשיל כ-4,700 דולר ממחירו בתוך כ-17 שעות - וחזר לרמות המחיר שבהן נסחר ביום שישי בבוקר.

עם זאת, גם לאחר הצניחה במהלך המסחר בבורסות הקריפטו היום (א'), מחירו הדולרי של ביטקוין (סימול BTC) עדיין גבוה בכ-86% משהיה בתחילת 2021. בחודש האחרון טיפס מחירו של מטבע הקריפטו המוביל ב-65% והשלים זינוק של 437% ב-12 החודשים האחרונים.

ראלי הביטקוין צבר תאוצה החודש על רקע דיווחים על השקעות ביטקוין עצומות שביצעו החברות האמריקאיות הציבוריות טסלה ומיקרוסטרטג'י. זאת, נוסף על עוד חדשות חיוביות עבור שוק הקריפטו שהתפרסמו בשבוע שעבר, ובהן הדיווחים על השקה של שתי קרנות סל (ETF) מבוססות ביטקוין בקנדה - קרן הסל של Purpose Investment, שהתחילה להיסחר ביום חמישי בבורסת טורונטו תחת הסימול BTCC; וקרן הסל של Evolve, שהתחילה להיסחר ביום שישי באותה בורסה תחת הסימול EBIT.

בתחילת השבוע פרסם אלון מאסק, המנכ"ל ובעל השליטה בטסלה, ציוץ טוויטר שלפיו מחירי הביטקוין "נראים גבוהים", בתגובה לציוץ של מנהל ההשקעות פיטר שיף, שכתב כי לדעתו, זהב הוא עדיין אפשרות השקעה עדיפה על פני מזומנים או ביטקוין.

ובינתיים, אנליסטים של בנק ההשקעות הבינלאומי ג'יי.פי. מורגן מזהירים מפני הירידה בנזילות של הביטקוין. ניקולאוס פאניג'ירצוגלו, אסטרטג הבנק, כתב בסקירה שפירסם ביום שישי האחרון כי רמת הנזילות של מטבע הקריפטו המוביל נמוכה יחסית לזו של מדד S&P 500 או של הזהב, וציין כי המשמעות היא ש"אפילו זרמי עסקאות קטנים עשויים להיות בעלי השפעה גדולה על מחיר הביטקוין".

לדברי האנליסט ניל וילסון מאתר Markets.com, "משקיעים חדשים בביטקוין צריכים להיות מוכנים לתנודתיות רבה ולכך שהמחירים עשויים ליפול בפתאומיות ובחדות, בדיוק כפי שעלו קודם לכן".