עיני לייזר: הקמפייין הוויראלי שמנסה להכפיל את ערך הביטקוין

מה גרם למשתמשים רבים בטוויטר, ביניהם מנכ"ל טסלה אלון מאסק והמשקיע טיילר ווינקלווס, להחליף את תמונות הפרופיל שלהם, והאם זה יעזור לביטקוין להתאושש מהירידות?

עיני לייזר / אילוסטרציה: Shutterstock, SvedOliver
עיני לייזר / אילוסטרציה: Shutterstock, SvedOliver

משתמשי טוויטר רבים, ביניהם מנכ"ל טסלה אילון מאסק והמשקיע טיילר ווינקלווס, שינו את תמונות הפרופיל שלהם כך שיופיעו בהן "עיני לייזר" - מחווה למטבע הקריפטו ביטקוין, שמחירו יורד לאחר שבתחילת השבוע הגיע לשיא כל הזמנים.

שינוי תמונות הפרופיל בטוויטר, בד"כ לתקופה של 24 שעות, נראה כחלק מקמפיין ממים מכוון כדי לדחוף את הביטקוין למחיר של 100 אלף דולר. ההאשטגים הפופולריים לקמפיין הם #LaserEyes ו-#LaserRayUntil100K.

מאסק צייץ "רק ליום" כדי לציין שהוא מחליף את תמונת הפרופיל רק ל-24 שעות, לאחר מכן הוא החליף את התמונה לדמות מצוירת עם עיני לייזר אדומות. מאז הוא כבר הספיק להחליף את התמונה שוב.

מאסק וגם ווינקלווס ואחיו התאום קמרון הם תומכים נלהבים וקולניים של ביטקוין ועוד מטבעות קריפטו בשנים האחרונות.

גם מחוקקים פדרליים השתתפו בטרנד. חבר בית הנבחרים וורן דיווידסון והסנאטורית סינתיה לומיס שינו את תמונות הפרופיל שלהם לתמונות עם עיני לייזר. שתי הרפובליקנים שינו מאז את תמונות הפרופיל שלהן גם כן. לומיס ציטטה את ציוצו של מאסק, התייחסה לטרנד הוויראלי וכתבה מאוחר יותר שהיא עדיין "תומכת בכסף שפוי".

מחיר הביטקוין עבר את רף ה-50 אלף דולר החודש לאחר שטסלה הכריזה כי תשקיע 1.5 מיליארד דולר במטבע. עם זאת, ערך המטבע יורד בכמעט 15%, מתחת ל-50 אלף דולר בשעה זו.