עשר וחצי שנות מאסר למגייס בכיר של דאע"ש בגרמניה

אחמד עבדול-עזיז עבדאללה, עיראקי בן 37 שהיה חבר בכיר בארגון דאע"ש, הואשם בגיוס פעילים גרמנים לארגון הטרור, בהטפה לטרור ובתמיכה בדאע"ש בעיראק ובסוריה • עבדאללה שימש כאימאם של מסגד שהקים ארגון שהוצא מחוק לחוק בעיר הילדסהיים שבמדינת המחוז נידרזקס

מעצרו של אחמד עבדול-עזיז עבדאללה, חבר בכיר בדאע"ש, המכונה "אבו-וואלה" / צילום: Reuters, Julian Stratenschulte
מעצרו של אחמד עבדול-עזיז עבדאללה, חבר בכיר בדאע"ש, המכונה "אבו-וואלה" / צילום: Reuters, Julian Stratenschulte

בית משפט גרמני גזר היום (ד') עשר וחצי שנות מאסר על אחמד עבדול-עזיז עבדאללה, עיראקי בן 37 שהיה חבר בכיר בארגון דאע"ש, על מעורבות ותמיכה בפעילות הטרור של הארגון. "אבו-וואלה", כפי שהוא מכונה, עמד למשפט בעיר צלה בשלוש השנים האחרונות, והואשם בגיוס פעילים גרמנים לארגון הטרור, בהטפה לטרור ובתמיכה בארגון דאע"ש בעיראק ובסוריה.

השופטים קבעו כי "אבו-וואלה" ופעילים נוספים שיכנעו צעירים גרמנים ממוצא מוסלמי באזור חבל הרוהר להצטרף לכוחות הלוחמים של דאע"ש בעיראק ובסוריה, שם ביצעו מעשי טרור בשם ארגון "המדינה האיסלאמית". שניים מהלוחמים שגויסו ביצעו פיגועי התאבדות בעיראק. שלושת הפעילים הנוספים, שעמדו גם הם לדין, נידונו לעונשי מאסר של בין ארבע לשמונה שנים.

"אבו-וואלה" שימש כאימאם של מסגד שהקים ארגון שהוצא מחוק לחוק בעיר הילדסהיים שבמדינת המחוז נידרזקסן. לפי בית המשפט, הוא השתמש גם בדירתו בדורטמונד שבחבל הרוהר כדי לגייס לוחמים לדאע"ש. בין היתר, בדירה זו לן אניס אמרי, הטרוריסט האיסלאמי שביצע את מתקפת הטרור בשוק חג המולד במערב-ברלין בדצמבר 2016, באמצעות משאית שחטף.

גזר הדין מהווה ניצחון לתביעה הפדרלית, שדרשה 11 וחצי שנות מאסר. במהלך המשפט נחשף כי הרשויות הגרמניות הפעילו מודיעים בתוך הקבוצה האיסלאמית הקיצונית. אחת העדויות היתה של צעיר שחזר בו אחרי שהיה מעורב בפעילות של הקבוצה הקיצונית ושיתף פעולה עם המשטרה.