וויטסמוק בדרך אל שוק הקריפטו: בוחנת רישום מניותיה למסחר בארה"ב

לאחר שדירקטוריון החברה אישר את כניסתה לפעילות בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים, זינקה מניית וויטסמוק ב-12% במהלך המסחר בתל אביב

יריב גילת / צילום: יוטיוב
יריב גילת / צילום: יוטיוב

לא רק בשווקים הפיננסיים בארה"ב גובר העניין בביטקוין ובמטבעות קריפטו - גם בשוק הישראלי נרשמות באחרונה התפתחויות בתחום. ביום רביעי בבוקר דיווחה חברת התוכנה וויטסמוק כי הדירקטוריון שלה אישר את כניסתה לפעילות בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים, בהתאם לכוונות שעליהן דיווחה לראשונה בדצמבר.

עוד דיווחה וויטסמוק כי היא בוחנת רישום כפול למסחר של ניירות הערך שלה בבורסה לני"ע בארה"ב. כמו כן, הודיעה וויטסמוק כי התקשרה בהסכם עם החברות אל אי איי פיור קפיטל ואינווסט פרו שוקי הון לקבלת שירותי ייעוץ וסיוע בכל הנוגע לליווי החברה בגיוסי הון או חוב, פרטי או ציבורי, בשוק ההון בישראל ובארה"ב. העמלות שלהן יהיו זכאים היועצים, על פי הסכם זה, ינועו בטווח של 0.9%-4.5% מסכומי הגיוס בפועל, כולל הוצאות שיווק וחיתום בכל הנפקה שתתבצע.

על רקע דיווחי החברה, זינקה מניית וויטסמוק ב-12% במהלך המסחר בבורסת תל אביב, כשנכון לנעילת המסחר ביום שלישי, נסחרה בשווי שוק של כ-263 מיליון שקל.

הסכם מיזוג עם חברה של גיא בן ארצי

בשבוע שעבר אושרו המינויים של יריב גילת ליו"ר וויטסמוק ויוסי ברנע למנכ"ל החברה. גילת הוא מייסד חברת האלגו-טריידינג Final ויזם טכנולוגיה ותיק, ואילו ברנע כיהן בתפקידו האחרון כמנהל ההשקעות של קבוצת דלק. באסיפה הכללית של בעלי מניות וויטסמוק שכונסה בשבוע שעבר, אושרו גם הסכמי השקעה בהיקף של כ-20 מיליון שקל בחברה, כחלק מסבב גיוס כולל של כ-63 מיליון שקל.

עם החותמים על הסכמי השקעה עם וויטסמוק נמנים בתי ההשקעות אלטשולר שחם ומור, קבוצת הפניקס, קרן ספרה ומשקיעים פרטיים מוכרים בתעשיית הבלוקצ'יין, ובהם היו"ר החדש גילת, שי מוהבן וגיא בן ארצי, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת הבלוקצ'יין Bancor . בדיווחיה האחרונים מסרה וויטסמוק כי התקשרה במסמך עקרונות לא מחייב לעסקה שבה תמזג לתוכה את חברת MyElla של בן ארצי באמצעות החלפת מניות ותהפוך אותה לחברה בת שלה. MyElla מספקת שירותי ייעוץ עסקי בתחום הבלוקצ'יין ופיתוח אלגוריתמים למסחר במטבעות דיגיטליים.

על פי החלטתה דירקטוריון וויטסמוק, החברה תעסוק, בעצמה או באמצעות חברות בנות או שותפויות ייעודיות, בשלושה אפיקים עיקריים: אפיק פאסיבי, שבמסגרתו תציע מכשירים פיננסיים עבור משקיעים מוסדיים וכשירים, שיאפשרו חשיפה לנכסי בסיס דיגיטליים; אפיק אקטיבי, שבמסגרתו תבצע עבור עצמה פעילות מסחר אלגוריתמי בנכסים דיגיטליים; ואפיק ריאלי, שבמסגרתו תשקיע במיזמים העוסקים בתחום טכנולוגיות הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים.