לדרישת גנץ: הוקפא מבצע העברת החיסונים העודפים מישראל למדינות אחרות

ההחלטה התקבלה בעקבות פנייתו של גנץ למנדלבליט בדרישה לקבל חוות דעת משפטית על ההחלטה שהתקבלה בלעדית על ידי נתניהו ללא שיתוף של ממש עם משרד החוץ ומשרד הבריאות • לשכת נתניהו: "אף שלא נגרע חיסון אחד מאזרחי ישראל ואף שהכמות למדינות היא סמלית בלבד ובונה שם טוב לישראל בעולם עלתה קדם עתירה"

חיסון נגד קורונה בבית אבות בנתניה / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
חיסון נגד קורונה בבית אבות בנתניה / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

הוקפא מבצע העברת החיסונים העודפים מישראל למדינות אחרות שביקשו סיוע, לאור דרישת שר הביטחון בני גנץ. בין המדינות שהיו אמורות לקהל את החיסונים: מאוריטניה, דואטמלה, הונדורס שכבר קיבלה, צ'כיה ומדינות אחרות.

גנץ פנה למנדלבליט בדרישה לקבל חוות דעת משפטית על ההחלטה שהתקבלה בלעדית על ידי נתניהו ללא שיתוף של ממש עם משרד החוץ ומשרד הבריאות. עם זאת, בכירים במשרד החוץ שהתבקשו נתנו חוות דעת חיוביות על כך. לשכת ראש הממשלה הודיעה ליועץ מנדלבליט באמצעות ראש המטה לבטחון לאומי מאיר בן שבת, כי גם היא מבקשת חוות דעת, אם כי השאלות שנשאלו היו אחרות.

תגובת לשכת נתניהו: "אף שלא נגרע חיסון אחד מאזרחי ישראל ואף שהכמות למדינות היא סמלית בלבד ובונה שם טוב לישראל בעולם, עלתה קדם עתירה שהפנה היועמ"ש לראש המל"ל, ועל כן ביקש ראש המל״ל ביקש לקבל מהיועמ״ש חוו"ד בנושא".