יוחננוף רוכשת את השליטה ברשת המוזלת לבית זול סטוק בתמורה ל-45 מיליון שקל

יוחננוף רוכשת את השליטה (50.1%) לפי שווי של כ-90 מיליון שקל • רשת זול סטוק מונה מעל ל-50 חנויות ברחבי הארץ, ולה מחזור מכירות של 71 מיליון שקל ב-2020

איתן יוחננוף / צילום: איל יצהר
איתן יוחננוף / צילום: איל יצהר

הרשת שבשליטת משפחת יוחננוף חתמה על הסכם לרכישת השליטה (50.1%) ברשת זול סטוק תמורת 45 מיליון שקל, לפי שווי של 90 מיליון שקל. זול סטוק, רשת ריהוט, איחסון ומוצרים לבית המתחרה במקס סטוק, מפעילה מעל 50 חנויות עם מחזור מכירות של 71 מיליון שקל ב-2020, ורווח נקי של כ-9 מיליון שקל. השלמת העסקה תתבצע סמוך ל-1 באפריל.

יוחננוף  תרכוש את המניות מארבעת בעלי המניות הקיימים של קבוצת זול סטוק (לא בחלקים שווים) כך שלאחר הרכישה בעלי המניות בקבוצה יהיו יוחננוף (כ-50.1%), אדיר ונונו (כ- 29.95%) וסהר כוכבי (כ- 19.95%). אדיר וסהר ימשיכו לנהל את הרשת ויהיו זכאים למענק בגין תוצאות. הרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של יוחננוף.

זול סטוק היא רשת חנויות בפריסה ארצית לממכר קמעונאי של מוצרים לבית ומוצרים נוספים במחירים מוזלים. הרשת מייבאת ומוכרת בחנויות מוצרים מסוגים שונים, כגון ציוד לתלמידים, כלי בית, כלים חד-פעמיים, מוצרי פלסטיק, כלי אחסון, מוצרי ניקיון, צעצועים, מתנות, חפצי נוי, מוצרי אחסון, כלי מטבח ועוד. הרשת נהנתה מכך שבדומה למקס סטוק היא פעלה בתקופת הסגרים כרשת המוכרת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית.

זול סטוק כאמור רשמה הכנסות של כ-71 מיליון שקל בשנת 2020, עלייה של כ-27% לעומת הכנסות של כ-56 מיליון שקל בשנת 2019. הרווח התפעולי הסתכם בכ-12.3 מיליון שקל בשנת 2020 (שיעור של כ-17% מהמכירות), הרווח הנקי הסתכם בכ-8.7 מיליון שקל ב-2020. ביוחננוף גם מציינים כי הכנסות כל קבוצת זול סטוק (כולל הכנסות סניפים בזכיינות) ב-2020 הסתכמו לסך של כ-230 מיליון שקל.

רכישת השליטה בזול סטוק תיעשה באמצעות רכישת מניות המהוות כ-50.1% מן ההון המונפק והנפרע של שתי החברות הפרטיות המרכזות את פעילות זול סטוק: י. טליה יבוא ושיווק, המחזיקה ומפעילה (באמצעות חברות בנות או זכיינים) את רשת החנויות. העסקה כפופה לכך שטרם השלמתה תבוצע החלפת מניות ללא תמורה כך שטליה תחזיק במלוא הון המניות המונפק והנפרע (כחברה בת בבעלות מלאה) של ב.א. זול סטוק הפצה בע"מ, הפועלת כזרוע היבוא וההפצה של זול סטוק. 

יוחננוף מגלה כי בכוונתה להעמיד לזול סטוק קו אשראי של עד 30 מיליון שקל. החברה גם מציינת כי בעתיד בכוונתה להנפיק את הרשת עליה השתלטה לפי שווי אחרי ההנפקה של 300 מיליון שקל.

לאחרונה תחום החנויות המוזלות המכונות סטוק זוכה לתשומת לב רבה ואף הפך לאטרקטיבי בעיני המשקיעים. זה בא לידי ביטוי בהנפקה שהובילה קרן אייפקס למקס סטוק בשווי אדיר של 1.7 מיליארד שקל, והמשיך בכך שקבוצת פוקס הכריזה על הכנסת המותג היווני ג'מבו לשוק הישראלי, כשבתחום פועלות רשתות נוספות כמו הסטוק וג׳מבו סטוק.

את יוחננוף ייצג בעסקה עו"ד אמנון שורק ממשרד עורכי הדין המבורגר עברון ושות'. את זול סטוק ייצגו בעסקה עו"ד עודד עוז ממשרד עורכי הדין עוז פוקס ועו"ד איתי הפלר ממשרד עורכי הדין מאיר הפלר.