סטרטסיס עקפה את תחזיות האנליסטים: רווח נקי של 7 מיליון דולר ברבעון הרביעי

מנכ"ל סטרטסיס, ד"ר יואב זייף: "אנו מאמינים, כי החברה והתעשייה שלנו נכנסות לתנופה משמעותית ומתמשכת של צמיחה חסרת תקדים"

יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: איל יצהר
יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: איל יצהר

חברת הדפסות התלת-ממד סטרטסיס עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הרביעי, שפורסמו היום. החברה רשמה הכנסות של כ-142 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לכ-135 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא הציגה רווח נקי Non-GAAP של 13 סנט למניה, ואילו האנליסטים ציפו שתציג הפסד של 3 סנט.

סטרטסיס סיימה את שנת 2020 עם ירידה של 18.1% בהכנסות, לרמה של כ-521 מיליון דולר. מתוך זה, 340 מיליון דולר היו ממכירת מוצרים ו-181 מיליון דולר היו משירותים שהחברה מספקת.

ההפסד הנקי של סטרטסיס  לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הסתכם בשנה החולפת ב-444 מיליון דולר לעומת 11.1 מיליון דולר, על רקע ירידת ערך מוניטין משמעותית שנרשמה ברבעון השלישי של השנה. ברבעון הרביעי, החברה הציגה רווח נקי לפי כללי GAAP, בסך 10.7 מיליון דולר (20 סנט למניה), וזאת לעומת הפסד של 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים (ובהם ירידת הערך), 2020 הסתיימה עם הפסד נקי של 13.9 מיליון דולר, כשברבעון הרביעי נרשם רווח נקי של 7 מיליון דולר, שהם כאמור 13 סנט למניה. במהלך הרבעון ייצרה סטרטסיס תזרים של 23.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסוף השנה היו לה בקופה כ-299 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר, ללא חוב. החברה הודיעה לאחרונה על רכישת שתי חברות, אוריג'ין מארה"ב בעסקה של עד 100 מיליון דולר ו-RPS מבריטניה בסכום לא מהותי שלא פורסם.

בהתייחסות לעתיד סטרטסיס צופה שהכנסות הרבעון הראשון של 2021 יהיו דומות לרבעון הראשון של 2020 - אלה הסתכמו אז בכ-133 מיליון דולר, כך שמדובר על תחזית גבוהה יותר מתחזיות האנליסטים. ברבעון השני תהיה צמיחה של 10%-20% לעומת הרבעון הראשון. הוצאות התפעול ל-2021 יעלו ב-25 מיליון דולר לעומת 2020, בעיקר בשל חזרה משבוע עבודה בן 4 ימים לשבוע בן 5 ימים ובהשפעת הרכישות שבוצעו לאחרונה.

מנכ"ל סטרטסיס, ד"ר יואב זייף, מסר עם פרסום הדוחות: "התוצאות שלנו משקפות את החוסן של המודל העסקי המגוון שלנו. השגנו גידול רבעוני עוקב בחצי השנה האחרונה ורבעון זה הביא לתזרים המזומנים התפעולי הגבוה ביותר מזה כמעט שלוש שנים. אנו מאמינים, כי החברה והתעשייה שלנו נכנסות לתנופה משמעותית ומתמשכת של צמיחה חסרת תקדים ואנו מצפים ליהנות מההזדמנויות שלפנינו".

לדברי זייף, "בשנת 2020, יישמנו לראשונה אסטרטגיה חדשה במטרה להיות הבחירה הראשונה בהדפסה בתלת-ממד בפולימרים, תוך שהתמקדנו בהתרחבות אל התחום המתפתח של יישומי הייצור. התאמנו את גודל החברה ואת המודל האופרטיבי שלנו כך שיהיה ממוקד יישומים. מיקוד זה מאפשר לצוותים שלנו ליהנות מסינרגיות ובה-בעת לשמר את הגיוון בסל הפתרונות. סטרטסיס ערוכה היטב לצמיחה ועם מאזן יציב ללא חוב. במהלך השנה אנו נוסיף שלוש פלטפורמות טכנולוגיות ונמשיך ליישם בקפידה את אסטרטגיית הקצאת המשאבים שלנו על מנת להגדיל הכנסות, רווחים ותזרימי מזומנים באופן משמעותי. יחד עם זאת, אנו דואגים שההשקעות שלנו יתחילו לתרום לביצועים בשנים הקרובות ולייצר ערך עבור בעלי המניות שלנו".

סטרטסיס נסחרת בנאסד"ק בשווי של קרוב ל-2 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה זינקה ב-66.5% מתחילת השנה, למרות ירידה של 36.6% בשלושה השבועות האחרונים.