בחירות 2021 | בלעדי

תקציב ועדת הבחירות התנפח ביותר מ-320 מיליון שקל; גפני צפוי להערים קשיים

ועדת הבחירות אישרה את התקציב לבחירות לכנסת ה-24, והוא יעמוד על 713 מיליון שקל • מדובר בעלייה חדה בתקציב הוועדה, שעמד בבחירות הקודמות על כ-392 מיליון שקל • במסמך שיוגש לאישור ועדת הכספים נכתב כי 247 מיליון שקל הם "תוספת קורונה" • גפני: "לא אתן יד ל'בזבזת מיותרת' על חשבון משלם המסים"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ועדת הבחירות המרכזית אישרה היום (ב') את התקציב לבחירות לכנסת ה-24, והוא יעמוד על 713 מיליון שקל. מדובר בעלייה חדה בתקציב הוועדה, שעמד בבחירות לכנסת ה-23 על כ-392 מיליון שקל.

במסמך שיוגש לאישור ועדת הכספים נכתב כי 247 מיליון שקל נוספים הם "תוספת קורונה". עוד צוין במסמך שהגיע לידי גלובס כי ללא הקורונה התקציב הנדרש היה 466 מיליון שקל.

מסמך התקציב המפורט יועבר לוועדת כספים של הכנסת ושם יידרש לאישור חברי הוועדה כבר במהלך השבוע. לגלובס נודע כי יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, מתכוון להעמיד אותו בבחינה מדוקדקת.

בשיחות סגורות אמר גפני כי "בתקופה קשה זו, כשאנשים קורסים תחת הנטל על כל שקל, אין בכוונתי לתת יד ל'בזבזת מיותרת' על חשבון משלם המסים". עוד ציין גפני כי הוא רוצה לדעת "לאן הולך כל שקל ושקל".

בתקציב הבחירות הקודמות שהגיע לוועדה קוצצו בוועדת כספים לפני האישור כ-20 מיליון שקל.  

"תוספת הקורונה": מה היא כוללת? 

במסמך שהעבירה היום ועדת הבחירות מפורטות הסיבות ל"תוספת הקורונה". בין היתר נכתב כי "יסופקו אמצעי מיגון וחיטוי לכלל ועדות הקלפי ברחבי הארץ, ובהם: מסכות, אלכוג'ל, מגבוני חיטוי ומחיצות שיחצצו בין הבוחרים לחברי ועדת הקלפי".

עוד ציין כי "ימונו סדרנים לכל אחת מוועדות הקלפי ברחבי הארץ, ובנוסף ימונה בכל אחד מלמעלה מ-5,000 ריכוזים סדרן ממונה קורונה, שיאכוף את ההנחיות לשמירת מרחק ועטיית מסכה".

בנוסף, ריכוזים גדולים בהם היו 6 קלפיות ומעלה פוצלו. כתוצאה ממהלך זה נוספו כ-300 ריכוזים חדשים. עוד נקבע כי מספר בעלי זכות הבחירה הרשומים בקלפיות יופחת מעד 800 לעד 650, כך שנוספו כ-1,000 קלפיות נוספות.

עם הוספת הקלפיות בבתי אבות ולמבודדים עלה מספר הקלפיות ב-35%, מה שמוביל לצורך בעלויות נוספות. כך למשל רק סעיף השכר לעובדי הוועדה עלה בלמעלה מ-25 מיליון שקל. שכר עובדי יום הבחירות עלה ב-57 מיליון שקל, וההכנות לקראת הבחירות התייקרו ב-55 מיליון שקל.