דוח פינטק | פודקאסט

אשראי מעוצב ובנקאי בטי-שירט: הכירו את הדור הבא של הבנקים

ניאו בנקס או צ'לנג'ר בנקס הם בנקים חדשים ונועזים שנפתחו בשנים האחרונות ומאתגרים את המערכת הבנקאית הכבדה והמיושנת • ניר קוריס, יועץ לבנקים ולחברות פינטק, ביקר בכמה בנקים כאלו בעולם, וחזר לספר איך הבנק החדש עובד מבפנים • האזינו

אוסף כרטיסי האשראי העולמי של ניר קוריס / צילום: אלבום פרטי
אוסף כרטיסי האשראי העולמי של ניר קוריס / צילום: אלבום פרטי

עקבו אחר הפודקאסט בספוטיפיי, אפל פודקאסטס גוגל פודקאסטס או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS 

ניר קוריס, יועץ פינטק צעיר, הוא מרקו פולו של עולם הבנקאות. התחביב שלו הוא לפתוח חשבונות בבנקים חדשניים (ניאו בנקס) ברחבי העולם בכדי לראות מקרוב איך עובד בנק צעיר ללא גבולות. הוא התנסה בפתיחת חשבונות בהולנד ובניו יורק, יזם כנסי האקתון בהם מנהלי הבנק לבושים בטי-שירט, ואף עיצב עבור עצמו כרטיס אשראי.

ניאו בנקס או צ'לנג'ר בנקס, הם בנקים חדשים שנפתחו מראש ללא סניפים וללא כוונה לייצר לעצמם כאלה. הם פונים לסקטורים ספציפיים, ועסוקים רובם ככולם בחדשנות בנקאית ובנסיון מתמיד לשנות את התחום. הבנקים אלו מציעים את שירותיהם לצעירים בהם הבנקים המסורתיים אינם מכירים בהם או עסקים קטנים.

קוריס התארח בפודקאסט דוח פינטק בהנחיית ד"ר אושי שהם-קראוס ומספר על המסעות שעבר בשנים האחרונות בין עשרות בנקים כאלה, והמסקנות בפרק הזה.

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל