שאקיל אוניל מקים סוכנות פרסום שתתמקד בגיוון גזעי ולהט"בי

הסוכנות תיקרא "Majority" ותשאף לכך ש־75% מהטאלנטים שלה יהיו "שחורים, חומים, נשים ולהטב"ים"

שאקיל אוניל / צילום: Associated Press, Richard Shotwell/Invision
שאקיל אוניל / צילום: Associated Press, Richard Shotwell/Invision

אגדת הכדורסל שאקיל אוניל התפרסם מאז שפרש כפרזנטור ועמד מול המצלמה לטובת מותגים כמו פיצה פאפה ג'ונס וקורנפלקס מצופה סוכר. עכשיו הוא הולך לעבוד עם משווקים מאחורי הקלעים. "ברוב הסוכנויות נאבקים לעמוד במטרה של 25% גיוון", אמר אוניל בריאיון טלפוני. "אנו רוצים להפוך את יחס הגיוון ולהפוך את המיעוט הזה לרוב [majority]".

אוניל הופך לשותף מייסד ומשקיע ב־Majority, סוכנות פרסום חדשה שתקדם טאלנטים שיגיעו מרקע אתני וגזעי מגוון וכן נשים וקהילת הלהט"ב. הסוכנות מוקמת בזמן שארה"ב מתמודדת עם היסטוריה של חוסר שוויון ואקלים של צדק חברתי, והסוכנויות הגדולות עושות יותר ויותר צעדים לגוון את הכישרונות שלהן. יש משווקים שלוחצים על הסוכנויות לגוון גם את כוח-האדם שמאחורי הקלעים ולא רק לפני המצלמה.

הסוכנות מתכננת לשכור מגוון אנשים שרובם יהיו "שחורים וחומים, נשים ואנשים מהקהילה הלהטב"ית", אמר עומיד פרהאנג, מייסד שותף ומנכ"ל Majority.

"מטרת החברה שלנו להראות איך התוצר היצירתי משתנה כשהופכים את היחס הזה", אמר פרהאנג. "זה נוגע לשוויון חוברתי, אבל זו גם החלטה עסקית מתוחכמת. גיוון היא יתרון תחרותי. גיוון מוביל לסוגים שונים של רעיונות שיוצרים סוגים חדשים של דיון תרבותי".

האיגוד האמריקאי של סוכנויות הפרסום הוציא בספטמבר דוח שהראה כי עובדים שחורים ואפרו־אמריקאים היוו רק 5.8% מעובדי הסוכנויות, ומתוך זה, 68% החזיקו בתפקידים אדמיניסטרטיביים בדרג נמוך. המחקר, שבדק 165 סוכנויות המייצגות יותר מ־40 אלף עובדים, מצא גם כי 8.7% מהנשאלים הזדהו כהיספנים או לטינים.

אוניל לא צפוי לעסוק במשימות יומיומיות של הסוכנות, אבל הוט יתמוך בה כשיצטרף לפגישות, יעשה נטוורקינג ויפנה למותגים ולידוענים על-פי הצורך.

"יש לי פשוט מוטיבציה לעשות זאת בדרך שתיצור אפשרויות חדשות", אמר אוניל. "הרבה אנשים מדברים על זה. נמאס לי לדבר על זה, אני רוצה לעשות משהו בעניין, אני רוצה לראות התקדמות".

אוניל עבד עם מותגים שונים במשך עשורים, גם כשנתן להם את תמיכתו וגם בעסקאות השקעה. בבעלותו סניפים רבים של פיצה פאפה ג'ונס ושל רשת הבייגלים Auntie Ann.

אוניל מבקש גם לרכוש את ריבוק יחד עם Authentic Brands Group, שם הוא שותף, מאדידס, בשאיפה להחיות את המותג. בדצמבר מסרה אדידס כי היא בוחנת אפשרות למכור את ריבוק.

בסתיו שעבר עזר אוניל להקים חברת רכישה מיוחדת - חברת צ'ק פתוח או SPAC - על-מנת לבצע רכישות בתחומי התקשורת והטכנולוגיה.

סוכנות הפרסום Majority תהיה מבוססת באטלנטה, שם מבלה אוניל את רוב זמנו, והסוכנות מקווה למשוך כישרונות חדשים בקרב שחורים מהמעמד הבינוני המשגשג, אמר פרהאנג.

לאחרונה כיהן פרהאנג כמנהל קריאייטיב ראשי ב־Momentum Worldwide. לפני כן הוא עבד בסוכנות Creative Artists Agency ובסוכנות Crispin Porter + Bogusky.

אוניל אינו הידוען הראשון המשקיע בסוכנות פרסום או הפקה. כוכב הכדורסל לשעבר מצטרף לשחקן אשטון קוצ'ר, שהוא מייסד שותף בחברת ההפקות Katalyst; למפיק התקליטים ראסל סימונס, שעזר להקים את סוכנות השיווק Narrative; ולראפר פיטבול, שהצטרף ל־Horizon Media במאמץ להקים סוכנות שיווק רב-תרבותית בשם 305 Worldwide.