נובולוג רוכשת 75% מחברת המעבדות AML

חברת שירותי הבריאות הבורסאית הודיעה על רכישת 75% מאמריקן מדיקל לבורטוריז תמורת 21 מיליון שקל • נובולוג נסחרת לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר לאחר עלייה של כ-49% במחיר המניה מתחילת השנה

עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג / צילום: סיון פרג'
עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג / צילום: סיון פרג'

חברת שירותי הבריאות הבורסאית נובולוג, אשר ביצעה בשנים האחרונות סדרה של רכישות של חברות בתחום הרפואי, הודיעה על רכישת 75% מחברת אמריקן מדיקל לבורטוריז (AML) תמורת 21 מיליון שקל. AML היא מעבדה רפואית פרטית המספקת שירותי מעבדה למוסדות רפואיים ולמטופלים פרטיים, וגם לגופי מחקר רפואי ולתעשיית הביומד בישראל. א.מ.ל נוסדה ומנוהלת בידי ישראל שפיר ודייב שפיר.

נובולוג נסחרת לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר לאחר עלייה של כ-49% במחיר המניה מתחילת השנה. מניית החברה לא הגיבה היום לידיעה.

נובולוג ציינה כי תחום שירותי המעבדה הוא תחום צומח בעולם, ומשלים את סל השירותים שמציעה נובולוג. ואכן, בשנים האחרונות מגמת הרפואה המותאמת אישית, משמעותה שיותר טיפולים רפואיים ניתנים יחד עם בדיקות אבחון מקיפות, ספציפיות ויקרות. השילוב בין הפצת תרופות ומתן שירותים רפואיים, יחד עם יכולת ביצוע בדיקות וניטור רפואי באמצעות רפואה דיגיטלית, מאפשר לתת שירות מלא למטופל.

עירן טאוס מנכ"ל החברה מסר: "רכישה זו הינה אבן דרך נוספת במימוש האסטרטגיה של החברה לחיזוק מעמדה כמובילה בעולם שירותי הבריאות תוך הרחבת סל השירותים ללקוחות הקצה, חברות הביטוח ולקוחות 'רפואה עד הבית'. בכוונתנו לפעול להמשך צמיחתה של AML באמצעות הרחבת השירותים ושיתופי פעולה נוספים תוך מיצוי הסינרגיה בין הפעילויות".

במסגרת הסכם הרכישה תוענק לנובולוג אופציית CALL ולמוכרים אופציית PUT לרכישת יתרת המניות, בין שלוש לחמש שנים אחרי חתימת ההסכם, לפי סכום שיגזר מרווחיות ה- EBITDA של הפעילות. נובולוג יוצגה בעסקה ע"י עו"ד משה גנות ועו"ד יובל אדן ממשרד גרוס ושות'. AML יוצגה בעסקה ע"י עו"ד רועי וינברגר ממשרד וינברגר ושות'.

לנובולוג הייתה ב-2020 שנה מצויינת, גם בזכות הקורונה אבל לא רק. הפעילות העיקרית שלה, הפצה של תרופות וציוד רפואי, דווקא נפגעה מעט בתקופה בה הופסקו ניתוחים אלקטיביים בבתי החולים. אולם, היא שגשגה בתחומים עיקריים כמו הפצת ציוד לאשפוזי בית, ניהול ניסויים קליניים והפצת קנאביס רפואי.