עמד ביעדים: עלות שכרו של מנכ"ל שופרסל קפצה ל-8.7 מיליון שקל

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן נהנה בסיכום שנתי משכר בעלות של 2.7 מיליון שקל, מענק של 2.4 מיליון שקל ותגמול מנייתי של כ-3.6 מיליון שקל • עלות העסקת ארבעת סגניו של אברכהן בטבלת שיאני השכר בשופרסל עמדה סביב כ-3 מיליון שקל לכל אחד

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר

רשת קמעונות המזון שופרסל סיכמה בימים האחרונים שנת פעילות מוצלחת ל-2020, וכך גם בכיריה, בראשות המנכ"ל איציק אברכהן, שעלות העסקתו הגיעה ל-8.7 מיליון שקל, לעומת פחות מ-7 מיליון שקל ב-2019. אברכהן נהנה בסיכום שנתי משכר בעלות של 2.7 מיליון שקל, מענק של 2.4 מיליון שקל ותגמול מנייתי של כ-3.6 מיליון שקל.

בשופרסל, המתנהלת ללא גרעין שליטה, ציינו בעניינו של אברכהן בין היתר, כי "בהתאם לתוצאות העמידה ביעדים, על פי תוכנית תגמול 2020 היה מגיע למנכ"ל מענק גבוה יותר, אולם בהתאם להוראות מדיניות התגמול נקטם המענק", כך שהוא משקף 16 משכורות.

עלות העסקת ארבעת סגניו של אברכהן בטבלת שיאני השכר בשופרסל עמדה סביב כ-3 מיליון שקל לכל אחד, בהן טלי הובר, סמנכ"לית הכספים, השנייה מבין הנשים ברשימת השיאנים עד כה, שעלות העסקתה הגיעה ל-2.8 מיליון שקל.

ריט אזורים: 22 מיליון שקל לחברה האם

דוחותיה השנתיים של קרן ריט אזורים, שהצטרפה לבורסה לפני קצת יותר משנה, חושפים כי בדומה ליתר חברות הריט הנסחרות, גם חברת הניהול שלה נהנית מתגמולים שמנים, שהצטברו בסיכום שנתי לכ-22 מיליון שקל.

חברת הניהול של ריט אזורים מוחזקת בידי בעלת השליטה בה, חברת הנדל"ן אזורים של היו"ר הרשי פרידמן, ובסיכום שנתי שילמה קרן הריט לחברת הניהול שלה דמי ניהול של כ-3 מיליון שקל, תגמול מנייתי של כ-6 מיליון שקל, ותגמולים נוספים בהיקף של כ-13 מיליון שקל.

בעניין התגמולים הנוספים, בריט אזורים מסבירים כי מדובר "בדמי ניהול ייזום שנתיים קבועים בשיעור של 3% מסך השווי ההוגן של כל הפרויקטים בהקמה שאותם מבצעת החברה, המשולמים החל ממועד הוצאת היתר בנייה לפרויקט ועד לקבל טופס 4 בגין הפרויקט, על בסיס הגידול בשווי ההוגן".

פעילותה של ריט אזורים מתרכזת בנכסי דיור להשכרה בישראל, וחברת הניהול שלה מעניקה לה שלל שירותים, בהם איתור השקעות, ניהול מו"מ, יעוץ כלכלי, ליווי, פיקוח וניהול, נושאי משרה ועוד.

3.3 מיליון שקל ליו"ר אורשי

עוד מהדוחות הכספיים האחרונים, עלות העסקת שי לביא, מבעלי השליטה בחברת המימון החוץ-בנקאי אורשי, עמדה על 3.3 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר, ועלות העסקת גיל חבר, מנכ"ל חברת המתכות סקופ, עמדה על 3.1 מיליון שקל.

כל אחד מצמד האחים רמי ודוד פרידנזון קיבל 2 מיליון שקל עבור תפקידיהם השונים בחברת ההובלה והלוגיסטיקה הנושאת את שם משפחתם, שסיכמה שנת פעילות חיובית, וירון אנג'ל, מנכ"ל חברת המאפיות ומבעלי השליטה בה, קיבל 1.6 מיליון שקל בסיכום שנת פעילות שלילית.