מגדל ביטוח | בלעדי

שלמה אליהו על הסכסוך במגדל: "טובת החברה - שהיו"ר והמנכ"ל יישארו"

במכתב ששלח לחברי דירקטוריון מגדל ביטוח, מדגיש בעל השליטה בקבוצה שלמה אליהו כי "טובת החברה מחייבת שגם מוטי וגם רן ימשיכו לכהן בתפקידם בחברה" • הערכות: יש כמה חברים בדירקטוריון המעוניינים להחליף את רוזן ולהפוך ליו"ר החברה, וגם בשל כך לא תומכים בעמדתו

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

שעות ספורות לפני ישיבת הדירקטוריון של מגדל ביטוח , שבה אמורים להכריע חברי הדירקטוריון בין תמיכה ביו"ר החדש מוטי רוזן או במנכ"ל החברה בשנה וחצי האחרונות רן עוז, בעל השליטה שלמה אליהו מביע את עמדתו ש"טובת החברה מחייבת כי גם מוטי וגם רן ימשיכו לכהן בתפקידם בחברה".

במכתב ששלח אליהו לדירקטורים במגדל ביטוח, מטעם היותו יו"ר מגדל החזקות ביטוח, שבשליטתו ושדרכה הוא שולט במגדל ביטוח, הוא מבהיר כי "הגם שאינני מכהן כנושא משרה בחברה ביקשתם את התייחסותי לאירועים האחרונים הנוגעים ליו"ר רוזן ולמנכ"ל עוז. להלן התייחסותי, מובן שאתם חופשיים לתת לה איזה משקל שתראו לנכון".

רן עוז / צילום: איל יצהר
 רן עוז / צילום: איל יצהר

עוד אומר בעל השליטה בקבוצה, שהורחק ב-2020 מתפקידיו בחברת הביטוח שבשליטתו - בעקבות הוראת הממונה על רשות שוק ההון משה ברקת, כי
כאשר הצעתי בזמנו את מועמדותו של מוטי כיו"ר החברה סברתי שהכישורים והניסיון שלו משלימים את הכישורים והניסיון של רן, וששניהם יחד יוכלו לקדם את החברה. אני מאמין גם כעת כי הדבר אפשרי".

עוד הוסיף אליהו, שניסה לפשר בין עוז ורוזן - כי "אני מצפה מרן ומוטי לגלות אחריות, לשים בצד את הדברים הקשים שנאמרו ביניהם ולעשות כל מאמץ למצוא את הדרך לעבוד יחד. מהיכרותי עם שניהם אני משוכנע שהדבר אפשרי, ואני סבור כי טובת החברה מחייבת זאת".

על כן כותב אליהו כי "לדעתי על דירקטוריון החברה לפעול כעת להרגעת הרוחות, לבקש משניהם למצוא את הדרך לעבוד יחד ולסייע להם לעשות זאת".

מוטי רוזן  / צילום:תמר מצפי
 מוטי רוזן / צילום:תמר מצפי

בכך מצטרף אליהו למאמצי הפשרה שלא רק הוא ניסה לקדם, אלא גם הדירקטורים רונית בודו וכרמי גילון.

היום (ג') אחרי הצהריים צפויים חברי דירקטוריון מגדל לדון בעימות החריף בין היו"ר והמנכ"ל, שכל אחד מהם האשים את השני בהאשמות חריפות. על פי הערכות רוב חברי הדירקטוריון נוטים לתמוך בעוז, שאף השמיע השבוע מה שנתפס כאולטימטום כשאמר כי המצב הקיים בין השניים לא יכול להימשך.

יש המעריכים בשוק כי חלק ניכר מאלה שתומכים בהזזת רוזן רואים בעצמם כמועמדים לתפקיד היו"ר במקומו, הגם שהוא היה יו"ר הדירקטוריון שבעל השליטה דחף למינויו. "אליהו רצה ברוזן כיו"ר וכעת חברים בדירקטוריון רואים לעצמם הזדמנות להפוך ליו"ר החברה, שלא בהתאם לרצון המקורי של בעל השליטה", אמר גורם בשוק.

עדיין לא ברור האם עוז ורוזן מוכנים לפשרה ביניהם. נזכיר כי רוזן מונה ליו"ר מגדל ביטוח בתחילת השנה, לאחר שהחליף את ניר גלעד, שהוזז לאחר חודשים של מאבק חריף בין דירקטוריון הקבוצה ובין המפקח וגלעד עצמו.