מספר המתווכים בישראל בשיא כל הזמנים. כמה הצטרפו רק בפברואר?

בחודש שעבר התקיימה בחינה לרישיון תיווך אליה ניגשו 1,532 נבחנים • מספר המתווכים הרשומים כיום הוא הגבוה ביותר אי-פעם ועומד על 22,715 מתווכי מקרקעין

דירה למכירה דרך תיווך / צילום: גיא ליברמן
דירה למכירה דרך תיווך / צילום: גיא ליברמן

בישראל רשומים כיום 22,715 מתווכי מקרקעין מורשים, כך עולה מנתוני אגף רשמת המתווכים שבמשרד המשפטים שבראשו מכהנת אתי מויאל. מדובר במספר הגבוה אי-פעם של מתווכים רשומים בישראל.

לקראת סוף 2020 חלה, לראשונה מאז 2013, ירידה במספר המתווכים המורשים. הסיבות לכך היו השפעות של מגפת הקורונה. בצל המגפה התבטלו ונדחו מספר מועדי בחינות (בשנה מתקיימות ארבע בחינות רישוי). להערכת גורמים בתחום סיבה אחרת הייתה קשורה בהאטה בענף, בעיקר בחודשים הראשונים של פרוץ הקורונה, דבר שהביא לירידה במוטיבציה לפעול בתחום.

נתונים ראשונים שמתפרסמים כעת מעלים כי הגידול בענף שאפיין את העשור האחרון, התחדש. בדצמבר האחרון ובחודש שעבר התקיימו שתי בחינות רישוי אליהם ניגשו 3,006 נבחנים בסך הכל, דבר שהביא לכך שמספר המתווכים הרשומים בישראל שב לעלות.

 
  

לבחינה בחודש דצמבר ניגשו 1,474 מתווכים, כאשר 75% מהנבחנים הצליחו לעבור את הבחינה שמורכבת מ-25 שאלות אמריקאית. לבחינה, שהתקיימה ב-22 לפברואר, ניגשו 1,532 נבחנים, כאשר במועד זה אחוז הנבחנים שסיים את הבחינה בהצלחה ירד במעט ועמד על 68.6%, כך שלמרשם המתווכים נוספו 1,050 מתווכים רשומים חדשים.

עוד עולה מבדיקה שקיים גלובס, כי מקצוע התיווך ממשיך להיות נשלט על ידי גברים. לפי נתוני רשמת המתווכים, 18,384 מהמתווכים הם גברים, ו-4,331 נשים.