מייסד מקס סטוק רכש שליטה בחברת מן הגורן בכ-70 מיליון שקל

מן הגורן (לשעבר גמאטרוניק) היא חברה ללא פעילות משמעותית והרוכשים, אבן נוימן ושלמה עקריש, צפויים להעביר פעילות לתוך החברה

יוסף גורן / צילום: איל יצהר
יוסף גורן / צילום: איל יצהר

אבן נוימן, ממייסדי מקס סטוק, רכש את השליטה (70% מהמניות) בחברה הבורסאית מן הגורן תמורת יותר מ-70 מיליון שקל. הרכישה נעשתה באמצעות חברת אוסטרליה ישראל בה מחזיק נוימן לצד שלמה עקריש והשניים צפויים להעביר פעילות לתוך החברה. מניית מן הגורן זינקה היום (ג') במסחר בבורסה בתל אביב ב-16.6% בתגובה לעסקה.

מן הגורן (לשעבר גמאטרוניק) היא חברה ללא פעילות משמעותית מאז מכרה לחברת סולאראדג' ב-2018 את פעילותה בכ-41 מיליון שקל. החברה התמחתה בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות אל-פסק. לאחר המכירה החליפה את שמה ואת הסיווג הענפי שלה בבורסה והוגדרה כחברת השקעה והחזקות. יוסף (יוסי) גורן ייסד את גמאטרוניק ב-1970 והיה הדמות הדומיננטית בה לאורך השנים. 

נוימן הוא מבעלי רשת המוצרים לבית מקס סטוק ומנכ"ל משותף לצד המייסד אורי מקס. נוימן מחזיק כיום 18% ממניות הרשת בשווי 345 מיליון שקל. מקס סטוק הונפקה בספטמבר האחרון בהצעת מכר של נתח מהחזקות בעליה - קרן הפרייבט אקוויטי AMI של אייפקס ושותפיה, המייסד אורי מקס ואבן צ'ארלס ניומן, בתמורה כוללת של כחצי מיליארד שקל. ההנפקה זכתה לביקושים גבוהים שהובילו להעלאת שווי החברה במהלך ל-1.7 מיליארד שקל. כיום היא נסחרת בשווי של 1.9 מיליארד שקל.