לאור הלחץ: מפת היעדים מתרחבת, מכסת הנוסעים היומית נשארת

אתונה, רומא, מוסקבה ואדיס אבבה יצטרפו ליעדים שמהם מופעלות טיסות לישראל • מכסת הנוסעים היומית לא השתנתה, והיא עומדת על 3,000 נכנסים לישראל מדי יום • בשלב הראשון אושרו טיסות חד-פעמיות ליעדים הללו

מטוסי אל על בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
מטוסי אל על בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

בעקבות לחץ של עשרות אלפי שוהים בחו"ל, מודיע משרד התחבורה על הוספת יעדים נוספים מהם יופעלו טיסות לישראל וממנה: אתונה, רומא, מוסקבה ואדיס אבבה. בשלב הראשון מדובר בטיסות חד-פעמיות. היעדים הללו יצטרפו ליעדים שמהם מופעלות טיסות לישראל: ניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריד, קייב, טורונטו והונג קונג.

מכסת הנוסעים היומית לא השתנתה, והיא עומדת על 3,000 נכנסים לישראל מדי יום. כיום מדובר בפחות מזה, אולם זהו היעד לקראת סוף השבוע. מכסת הנוסעים, כפי שמנמק משרד התחבורה נועדה לאפשר בקרה על הנוסעים הנכנסים ועל חובת הבידוד שלהם בביתם (לאחר ביטול חובת הבידוד במלוניות). אלא שהזעם על מכסת הנוסעים בטענה שבאופן הזה רבים לא יצליחו להגיע לבחירות הגיע לפתחו של בג"ץ שיידון בשורה של עתירות שהוגשו נגד הממשלה בנושא סגירת השמיים. הדיון יתקיים ביום חמישי ה-11.3 במעמד שלושה שופטים ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

בתוך כך, האכיפה אחר מילוי חובת הבידוד תוגבר והיא אף הוגדרה כ"עדיפות עליונה" על ידי המשטרה. בנוסף, שמות הנוסעים שמחויבים בבידוד תועבר מחברות התעופה למשטרה. בשלב זה נושא הצמידים האלקטרונים מושהה לאור הצורך בחקיקה ובקיום מכרז לבחירת ספק. נזכיר כי נוסעים מחלימים או מחוסנים פטורים מחובת הבידוד לאחר החזרה לישראל. כל הנוסעים נדרשים לבצע בדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל ובדיקה נוספת לאחר הנחיתה. ההערכות הן כי 70% מהנוחתים הם מחלימים/מחוסנים.