סנטריקל מרעננה גייסה 32 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל וקרן JVP

החברה פיתחה פלטפורמה ארגונית לשיפור ביצועיי העובדים וחיזוק הקשר בינם ליעדי הארגון בעזרת מערכת משחק • בעקבות הגיוס מונה אראל מרגלית ליו"ר דירקטוריון סנטריקל

צוות סנטריקל / צילום: סנטריקל
צוות סנטריקל / צילום: סנטריקל

סנטריקל הודיעה היום על השלמת סבב גיוס בהיקף של 32 מיליון דולר. סבב הגיוס, הרביעי במספר, מגיע פחות משנה וחצי לאחר שהחברה גייסה 13 מיליון דולר בהובלת קרן "אלף". בסך הכל גייסה סנטריקל 66 מיליון דולר. החברה מפתחת פלטפורמה להנעת עובדים ולשיפור וחיזוק הקשר בינם ליעדי הארגון באמצעות "מישחוק" (גיימיפיקציה).

את הסבב הנוכחי הובילו קרן JVP, שמשקיעה בחברה מאז הסבב הראשון, ולצידה קרן ההשקעות של אינטל - "אינטל קפיטל", המתמחה בחברות המועמדות להנפקה. בעקבות ההשקעה ימונה יו"ר JVP אראל מרגלית ליו"ר דירקטוריון סנטריקל. בסבב הגיוס הנוכחי הצטרפו המשקיעים החדשים C4, זרוע ההשקעות של סיטי בנק, והמשקיעים הקיימים - קרן "אלף", CE ונצ'רס, 2B Angels, וכן La Maison Compagnie d'Investissement.

סנטריקל נוסדה בשנת 2013 על ידי גל רימון, ועד כה צברה 130 לקוחות, בהם ב.מ.וו, מיקרוסופט, בריטיש טלקום, יבמ, וורייזון, נוברטיס, ו-HP. החברה מעסיקה כמאה עובדים, 60 מהם ברעננה, ו-40 בניו יורק. בעקבות הגיוס מתכננת החברה לצמוח השנה ולגייס עוד כ-80 משרות בעולם, מחציתם בישראל. כמו כן היא מתכוונת להרחיב את סל פתרונותיה לשווקים וורטיקלים נוספים.

המטרה: לשמור על רמת הריכוז והעניין של העובדים

המערכת של סנטריקל מנתחת בזמן אמת נתונים על ביצועי העובדים, כמו למשל עמידה ביעדי מכירות והידע המקצועי שלהם. בניגוד למערכות התוכנה הארגוניות המסורתיות, המערכת של סנטריקל, מציעה צורת הצגת תוכן בסגנון של לוח מחוונים (דאשבורד) צבעוני ומודרני, המוכר מעולם האפליקציות למגזר הצרכני הפרטי (קונסיומר).

הפלטפורמה עוטפת את כל הפעילויות בארגונים באלמנטים מעולם הגיימיפיקציה במטרה לשמור על רמות ריכוז ועניין בקרב העובדים. עובדים שעומדים ביעדים, באתגרים ובתחרויות שמציבה להם המערכת, צוברים מטבעות זהב וירטואליים. אלה יכולים לשמש אותם לרכישה של תגמולים שונים. את המטבעות ניתן להמיר, בחנות וירטואלית שבתוך המערכת עצמה, גם למוצרים וירטואליים, כמו אביזרים לאוואטאר של העובד, או למוצרים פיזיים, כמו כרטיסי שי של אמזון, כרטיסים להופעה, חולצה של החברה, או אפילו שואב אבק דייסון.

המערכת של סנטריקל, מתאימה לכל עובד פעילויות, אתגרים ומדריכי וידאו ללימוד תוכן מקצועי. אלה מתבססים על מידע שמגיע מהמערכות הארגוניות המסורתיות, כמו מערכות ניהול קשרי הלקוחות (CRM) של חברות כמו סיילספורס ו-SAP. סנטריקל מתחברת לכל מערכות הארגון, וכך יכולה לעקוב אחר פעילותו ולנתח את ביצועיו. חלק מהמערכת אוטומטי לחלוטין כך שהיא יודעת לעקוב אחר ביצועי העובד ולהציע לו פתרונות ותמריצים ללא מגע יד אדם. בחלקים אחרים בנויה כך שהיא יודעת מתי לבקש את מעורבותו של המנהל, ולגייס אותו למתן פידבק או אימון נקודתי.

החברה טוענת לשיפור ממוצע של 18% בהכנסות של ארגוני מכירות, שיפור של 12%
בפריון וקיצור של כשליש בתהליך האונבורדינג - משך זמן שדרוש לקליטת עובדים חדשים בחברה.

מנכ"ל סנטריקל גל רימון סיפר כי "במהלך 2020 השימוש בפלטפורמה של סנטריקל צמח פי שישה. סנטריקל מגדירה ומובילה את השוק המתהווה של הפלטפורמות להצלחה ממוקדת עובד - Employee-Centric Success-Platform. היכולת שלנו להבין את התפקיד שממלאים עובדים בהצלחת הארגון ולהציע את הדרך הנכונה לחבר אותם למטרות הארגון ולהגביר מחוברות וצמיחה, יוצרת מצב שבו כולם מרוויחים".

יו"ר JVP ויו"ר דירקטוריון סנטריקל אראל מרגלית אמר כי "לעתים קרובות עובדים חיוניים חשים שהם לא זוכים לתשומת הלב הראויה, לא מתחברים ליעדי הארגון, לא מקבלים הכשרה רלבנטית ושהם לא תמיד מצליחים במשימה. סנטריקל משנה את חוקי המשחק בכך שהיא יוצרת שפה ועבודה משותפת עם המנהלים שלהם, שמעצימים אותם ותומכים בהם, תוך הצבת מטרות אישיות שעולות בקנה אחד עם יעדי הארגון ואבני הדרך שלו".

עוד על פי מרגלית, "מגפת הקורונה והמעבר לעבודה מבית רק העצימו את הצורך בחיזוק הקשר שבין העובד למנהל האישי שלו. כדי לנצח צריך עבודת צוות: מסירה, חסימה, שמירה וקליעה - אלה מהלכים קריטיים לקבוצה והם אלה שיכריעו אם הקבוצה תנצח בעבודת צוות. זו פריצת הדרך שסנטריקל מביאה אשר הופכת אותה למובילת קטגוריה".

טרינה ואן פלט, סגנית נשיא בכירה באינטל קפיטל ודירקטורית בכירה, אמרה כי "אינטל קפיטל השקיעה בסנטריקל כיוון שהיא מאמינה שפלטפורמת ההצלחה ממוקדת עובד שלה (Employee-Centric Success Platform), פורצת דרך ביכולתה להתמודד עם הצרכים של ארגונים הפועלים בסביבה עולמית, שנהיית יותר ויותר היברידית. חדשנות מתמשכת והרחבת הפתרונות שלה יאפשרו לרבים מהארגונים הגדולים בעולם לחולל תפנית בפעילותן ולשפר את תוצאותיהם העסקיות".