מוטי רוזן יודח מתפקיד יו"ר מגדל ביטוח; אין הסכמות על תנאי פרישתו מהחברה

עפ"י הודעת מגדל, דירקטוריון מגדל ביטוח החליט כי "נוכח אי הסכמות ופערים שאינם ניתנים לגישור בין מנכ"ל מגדל ביטוח ליו"ר מגדל ביטוח באשר לאופן התנהלות, הוא יפעל לסיום כהונתו של יו"ר מגדל ביטוח בתפקידו זה"

מוטי רוזן, יו"ר הדירקטוריון הנבחר של מגדל חברה לביטוח / צילום: איל יצהר
מוטי רוזן, יו"ר הדירקטוריון הנבחר של מגדל חברה לביטוח / צילום: איל יצהר

מוטי רוזן ודירקטוריון מגדל  לא הגיעו להבנות, כשבדירקטוריון רואים בדרישות הכספיות של רוזן מופרזות מדי, ולכן הדירקטוריון מדיח אותו מתפקיד יו"ר חברת הביטוח. כלומר, לאחר מספר ימים של דיונים ארוכים מאוד שבתחילתם הדירקטוריון נתן גיבוי למנכ"ל החברה רן עוז, בעימות החריף שלו מול רוזן, מתברר כי רוזן אינו מתפטר.

על פי הודעת מגדל, דירקטוריון מגדל ביטוח החליט כי "נוכח אי הסכמות ופערים שאינם ניתנים לגישור בין מנכ"ל מגדל ביטוח ליו"ר מגדל ביטוח באשר לאופן התנהלות, הוא יפעל לסיום כהונתו של יו"ר מגדל ביטוח בתפקידו זה.

"יצויין כי יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח מכהן גם כמנכ"ל מגדל אחזקות (החברה האם הציבורית, ר"ש), וכי החלטות דירקטוריון מגדל ביטוח אינן מתייחסות לתפקידו זה או לתפקידו כדירקטור במגדל ביטוח ולמועד זה טרם התקבלו החלטות בחברה לעניין זה".

כלומר, רוזן יפסיק מלכהן יו"ר מגדל חברה לביטוח אך לפי שעה הוא עדיין בחברה כדירקטור במגדל ביטוח וכמנכ"ל חברת האחזקות. ואולם, כפי הנראה הוא יידרש לעזוב את תפקיד מנכ"ל הקבוצה, וגם מתפקידו כדירקטור חברת הביטוח.

רוזן נכנס לתפקידו כיו"ר מגדל ביטוח ב-3 בינואר במקומו של ניר גלעד, שהיה יו"ר החברה הקודם ושבעצמו הוזז מתפקידו בתום עימות חריף עם דירקטוריון מגדל אחזקות, שנמשך למשל מרבית 2020. זמן קצר לאחר מינויו ליו"ר מגדל ביטוח, רוזן גם החל לכהן כמנכ"ל החברה האם מגדל אחזקות.

ככל הידוע, רוזן ודירקטוריון מגדל ביטוח חלוקים מאוד ביניהם בנוגע לתנאי הפרישה שלו. על פי הערכות בשוק, רוזן דורש לקבל מהחברה תגמולים בהיקף שנאמד על פי גורמים בסביבת החברה בכ-5-6 מיליון שקל (בגין תקופת ההודעה המוקדמת, תקופת אי תחרות ועוד), וזאת לאחר שקיבל פיצוי בגובה מיליון שקל עבור התקופה שמינויו התעכב ב-2020.

בכל אופן, במגדל אחזקות, שרוזן מכהן בה כמנכ"ל כאמור, יש דירקטוריון אחר שהעומד בראשו הוא בעל השליטה שלמה אליהו. האחרון הוא זה שבחר ברוזן והוביל את מינויו ליו"ר החברה הבת, והוא גם זה שקרא לפשרה ולהותרת רוזן ועוז בתפקידיהם בחברה. עתה הנושא יחזור לדירקטוריון מגדל אחזקות, שכבר דן בסכסוך בין שני הבכירים ביותר בחברה הבת (המרכזית של הקבוצה).

נציין כי לפני שבוע דירקטוריון מגדל אחזקות דן בסכסוך בין עוז לרוזן והחליט להשאיר את ההחלטה בנושא לדירקטוריון החברה הבת. האחרון, כאמור, החליט לגבות את עוז ולא הצליח להגיע להבנות כספיות עם היו"ר רוזן, שהגיע למגדל עם ניסיון גדול ומוכח בביטוח ועתה עוזב אותה בתוך פחות משלושה חודשים.

ביחס למגעים על התנאים הכספיים לפרישתו של רוזן, נמסר מטעם מגדל כי "בהמשך לפרסומים בתקשורת בעניין התנאים להם יהיה זכאי, אלו טעונים בחינה, וזו טרם הסתיימה. מגעים שהתקיימו עם יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח לא צלחו".

מאז שרוזן נכנס לתפקידו התגלע סכסוך חריף בינו לבין המנכ"ל עוז, שהגיע למצב שבו השניים לא יכלו לעבוד האחד עם השני. הדירקטוריון ובעל השליטה ניסו להביא לפשרה בין השניים, אך ללא הצלחה, ובסופו של יום הדירקטוריון נתן גיבוי למנכ"ל, הגם שמקרבו הושמעה ביקורת על דרך התנהלותו ועל אי הסכמתו לפשרה (שבעל השליטה בקבוצה ביקש שתקרה).