הנפקה | פיצ'ר

התרסקות בהכנסות, הפסד ושכר שמן לבכירים: הכירו את חברת הסייבר שנכנסת לבורסה בת"א

HUB Security צפויה להתמזג לחברה הבורסאית ALD על בסיס הערכת שווי מחמיאה של 89 מיליון דולר • זאת, למרות הרעה ניכרת בתוצאותיה, היעדר צבר הזמנות ועיכובים בפרויקט המרכזי של החברה

בעלי המניות של חברת ALD יתבקשו לאשר את המיזוג עם חברת אבטחת הסייבר HUB Security (האב אבטחת מידע) באסיפת בעלי המניות שתתכנס ב-18 באפריל. במקביל יתבקשו לאשר את גיוס ההון הנלווה לעסקת המיזוג, התקשרות עם מנכ"ל חדש המגיע מחברת HUB ושינויים בהרכב הדירקטוריון.

אי.אל.די. , שבשליטת זיגמונד בלובבנד, עוסקת בתחומי התוכנה והייעוץ. החברה דיווחה בסוף ינואר על מיזוג עם HUB לפי שווי מוערך של 105 מיליון דולר לפני הכסף ושל 145 מיליון דולר לאחר גיוס הון ממוסדיים (שיבוצע במקביל להשלמת המיזוג ומהווה תנאי להשלמתו). בד בבד ימכור בעל השליטה הנוכחי, בלובבנד, מניות אי.אל.די למוסדיים ב-10 מיליון דולר.

לאחר השלמת העסקה יחזיקו משקיעי HUB ב-51% ממניות אי.אל.די. HUB, שנוסדה בשנת 2017 על-ידי אייל משה ואנדריי יארמנקו, פיתחה פתרונות סייבר לאפליקציות של בינה מלאכותית, והיא מעסיקה 27 עובדים.

מאז הדיווח על המיזוג הצפוי הכפילה מניית אי.אל.די את ערכה, והיא משקפת לחברה שווי של כ-80 מיליון שקל.

עד היום הושקע ב-HUB סכום של 5 מיליון דולר מצד OurCrowd ו-AVP. הנתונים הכספיים שצירפה אי.אל.די לדיווח הנוכחי מצביעים על ירידה חדה בהכנסות HUB ב-2020: בשנה זו ההכנסות הסתכמו ב-130 אלף שקל בלבד, לעומת 1.1 מיליון שקל ב-2019 ו-6 מיליון שקל ב-2018. באותה שנה (2018) הציגה HUB רווח תפעולי בעוד שב-2019 וב-2020 היא רשמה הפסדים תפעוליים של 5.6 מיליון שקל ו-9.2 מיליון שקל בהתאמה.

"חוזים חדשים למרות הקורונה"

לדברי החברה, "בשנת 2020 תוצאות החברה מציגות הפסד בעיקר בגלל מיקוד החברה בפיתוח מוצריה כך שיבשילו לידי מוצר מוגמר. למרות משבר הקורונה, החברה קיבלה חוזים חדשים לביצוע בשנת 2021". 

ב-2018-2019 היה לחברה לקוח עיקרי, חברה זרה בתחום הטלקום, שהיווה כמעט את רוב ההכנסות, אך הפרויקט איתו הסתיים. ב-2020 היא חתמה על חוזה עם תאגיד בריטי, אך הפרויקט, שהיקפו עשוי להגיע ל-4.2 מיליון דולר, טרם התחיל. לדברי החברה, מגפת הקורונה מעכבת את תחילת הפרויקט ואין ודאות שיחל לבסוף. לחברה אין בשלב זה צבר הזמנות.

עוד נכתב כי המתחרים העיקריים של HUB הם IBM ו-THALES, המחזיקים בנתח שוק משמעותי מאוד בשוק המחשוב המאובטח והגנת המפתחות הקריפטוגרפיים עבור ארגונים פיננסיים, ממשל, תשתיות קריטיות ועוד.

החברה מעריכה כי ההון האנושי, הידע והניסיון רב-השנים מתחומי הסייבר והגנת המידע בצה"ל ובתעשיות הביטחוניות, החדשנות ושבירת הפרדיגמות הקיימות, יאפשרו לה להתמודד עם התחרות הזאת בכפוף להשלמת המחקר והפיתוח שהיא מבצעת. בסוף 2020 היו ל-HUB מזומנים בסך 4.1 מיליון שקל. הערכת שווי שצורפה לדיווח, שבוצעה על-ידי BDO, נוקבת בשווי של 89 מיליון דולר ל-HUB.

89 אלף שקל בחודש למנכ"ל החדש

עוד עולה מהדיווח, כי השלמת המיזוג צפויה לרפד את כיסיהם של בכירי שתי החברות ובראשם אייל משה, שימונה למנכ"ל אי.אל.די. משה יקבל שכר חודשי של 89 אלף שקל ויהיה זכאי לרכב, לטלפון סלולרי ועוד. התגמול המשתנה שיקבל משה יגיע ל-3% מהרווח התפעולי לפני מס, בהנחה שהרווח התפעולי יהיה בטווח של 2-4 מיליון שקל, או 3.5% אם הרווח התפעולי יעלה על 4 מיליון שקל.

המנכ"ל החדש יהיה זכאי למענק שנתי של 2-3 משכורות חודשיות בעבור עמידה ביעד תזרים מזומנים מפעילות שוטפת ו/או מפעילות השקעה של 85% לפחות מהרווח הנקי, או הובלת תהליך של מיזוג, רכישה, מכירה או הנפקה. התגמול ההוני שלו יכלול 5 מיליון אופציות במחיר מימוש של 4.77 שקלים לאחר ספליט שיבוצע במניה (לעומת 8.97 שקלים כעת) שיבשילו בחלקים על פני שלוש שנים מהשלמת העסקה. בסך הכול עלות התגמולים השנתית שלו צפויה לעמוד על 7.2 מיליון שקל.

בלובבנד, המנכ"ל הנוכחי, יכהן כיו"ר במשרה מלאה בתמורה לשכר חודשי של כ-65 אלף שקל, תנאים נלווים, ומענק שהיקפו טרם נקבע. בלובבנד יקבל 3 מיליון אופציות במחיר מימוש זהה לשל משה. בסך הכול מוערכת עלות התגמולים השנתית שלו ב-4.6 מיליון שקל.

עלות שכרו של יארמנקו, שיכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות ראשי, מוערכת ב-2.7 מיליון שקל. בעלי המניות יתבקשו גם לאשר את מינוי איילת ביתן (אשתו של אייל משה) לסמנכ"לית משאבי אנוש בעלות תגמולים של 2.5 מיליון שקל, מוניקה שטיינקורט (קרובת משפחה של בלובבנד) למנהלת הכספים בעלות תגמולים של 906 אלף שקל ודותן משה (חתנו של בלובבנד) למשנה למנכ"ל וסמנכ"ל תפעול בעלות תגמולים של 4 מיליון שקל.

מהחברה נמסר כי "שווי HUB בעסקה צפוי לעמוד על 75 מיליון דולר ולא 89 מיליון דולר, וכי מחיר מימוש של 4.77 שקלים לאופציה משקף לחברה שווי של 477 מיליון שקל, לאחר ספליט".