כמה יעלה השנה הפרסום בטלוויזיה ביום הבחירות

יום הבחירות הפך לחגיגת קניות, שתורמת לביקוש גבוה לפרסום בימים שלפני • מחירי חבילות הפרסום ברשת ובקשת עומדים על כ-100 אלף שקל

בחירות 2020 מועד ג' בדיזנגוף סנטר. יום הבחירות הפך ליום של שופינג ופנאי / צילום: שירי דובר, גלובס
בחירות 2020 מועד ג' בדיזנגוף סנטר. יום הבחירות הפך ליום של שופינג ופנאי / צילום: שירי דובר, גלובס

משדרי הבחירות דורשים כידוע השקעה כספית גדולה (על-פי ההערכות, המינימום ביום שידור עומד על כמיליון שקל, אך שלושת הערוצים מוציאים יותר). אומנם הסיכוי להחזיר את מלוא ההשקעה מפרסום גבוה, אך בשנים האחרונות הפך יום הבחירות לחגיגת קניות, שתורמת לביקוש גבוה לפרסום בימים שלפני.

הסמיכות השנה לחג הפסח, שנחשב חגיגת קניות בפני עצמה, הפכה את הפרסום ביום הבחירות לאטרקטיבי, ובערוצים נתנו לכך מענה גם באמצעות זמני פרסום ובעיקר באמצעות שיווק חבילות חסות ייעודיות.

שלא לייחוס מספר בכיר מתחום המדיה כי מפרסמים מתחומי החשמל, ביגוד אופנה, עיצוב הבית וקניונים רכשו קמפיינים לשלושה ימים לפני הבחירות כדי לקדם מבצעים ביום השבתון.

בנוסף, כאמור, הוצעו למפרסמים חבילות חסות. קשת הציעה 10 חבילות של 10 חסויות למפרסם (אחת בכל שעה), שמיועדות לקדם מכירות ביום הבחירות עצמו ולא תדמיתי או לפסח, כי עיקר החשיפה שמיוצרת היא בערב במדגמי הבחירות, לאחר הקניות. 

מחירה של חבילה רגילה בקשת כ-100 אלף שקל, חבילת מדגם הבחירות של מפרסם אחד בודד היא כרבע מיליון שקל. מחיר חבילת מוצרי אלכוהול מעשר בלילה בקשת היא כ-50 אלף שקל. מחיר חבילת מדגם ברשת הוא כ-100 אלף שקל, וחבילה רגילה לאורך היממה כ-60 אלף שקל.

לקראת שיא השידור לפני המדגם ישודרו חסות אחת וספוט בודד אחד (ברייק זהב).

לדברי בכיר במדיה, "היו לא מעט קמפיינים כבר מסוף השבוע שמקדמים מכירות ליום השבתון. הניסיון של המפרסמים משלוש מערכות הבחירות מעיד שזה יום עם פוטנציאל לשבירת שיאי מכירות. השנה במיוחד צפויה 'התפוצצות' מכירות, כי אחרי שלושה סגרים הציבור מחפש הזדמנויות לחדש את חוויית הקניות. מה גם שיש לא מעט כסף פנוי בפיקדונות הנזילים".

לדבריו, "בערוצי הטלוויזיה אין הצעות מיוחדות, כי מדובר על התקופה של לפני פסח, אבל לוחות המשדרים והעניין הגובר במהדורות החדשות, בעיתונות וברדיו, מייצרים קרקע מאוד נוחה להשגת קשב גבוה אצל הצרכנים. בדיגיטל יש אין ספור אפשרויות לקדם את יום המכירות הזה. העיתונים בהחלט מייצרים הצעות מסחריות למפרסמים שיכניסו רצף מודעות בימים שלפני השבתון, וגם ברדיו ניתן לקבל בונוסים. השילוט פחות רלוונטי למסר של יום מכירות אחד, כי שילוט חוצות נמכר ל-10 ימים, ובימים האלה מרבית המלאי מכור עבור המפלגות".