בחירות 2021 | פרשנות

בן גביר קורץ לעבאס, ובליכוד מתחכמים: 4 דברים שקרו היום במערכת הפוליטית

בליכוד החזירו לשימוש את סיסמת הבחירות שלהם שנפסלה ע"י היועמ"ש אחרי שינוי קוסמטי קטן • איתמר בן גביר פתח חלון למנסור עבאס, ואז התחרט • גנץ מנסה לקדם  לגליזציה • והשרה פנינה תמנו-שטה יוצאת למתקפה על יש עתיד

מנסור עבאס / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן
מנסור עבאס / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

מיכאלי מאלי אקספרס: אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי הליכוד לא יכול להשתמש בסיסמת הבחירות "חוזרים לחיים", המזוהה עם קמפיין החיסונים - הערב הפיצו בליכוד תמונה של נתניהו תחת הכותרת: "חוזרות לחיים". תחילת הפרשה בעתירה של תנועת "אחריות לאומית" בדרישה לפסול את השימוש בסיסמה, ולאחר מכן בתשובת היועמ"ש אמש לפיה אכן השימוש בקמפיין הנ"ל של הליכוד מנוגד לחוק. בליכוד לא התמהמהו ושיגרו קמפיין חדש בלשון נקבה. במפלגת העבודה מיהרו להגיב: "כשמזמינים מרב מיכאלי מאלי אקספרס".

קואליציית ימין בתמיכת מנסור עבאס: יו"ר עוצמה יהודית ומספר ארבע בציונות הדתית איתמר בן גביר אמר היום כי אם מנסור עבאס ישנה את תפיסתו יש מה לדבר על תמיכה שלו ועורר סערה במערכת הפוליטית. נתניהו מיהר להתנער מהדברים ואילו במפלגת ימינה מסרו כי "ההכשרה של מנסור עבאס על ידי בן גביר בשירות נתניהו מעידה על כוונה ברורה של נתניהו להקים ממשלה על קולות התנועה האסלאמית".

בן גביר עצמו יצא גם הוא בהבהרה לאחר מכן: "מנסור עבאס הוא מחבל - נקודה. מה שאמרתי הוא שאם הוא יחזור בו מתמיכה במדינת פלסטינית, יגנה רצח תינוקות, יחזור בו מזכות השיבה ויכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ציונית - בקונסטלציה הדמיונית הזו - לא אכפת לי שנתניהו יסתייע בקולות שלו מבחוץ".

סיבוב אחרון על הלגליזציה לפני הבחירות: יו"ר כחול לבן בני גנץ מבקש לקדם את מתווה הלגליזציה והוא דורש להעלות בישיבת ממשלה שתתקיים עוד לפני הבחירות, כדי שצוותי העבודה יוכלו להתקדם בעבודתם.

במסגרת הצעת ההחלטה, בכוונת גנץ לאשר בממשלה מינוי מיידי של צוות בין-משרדי בהובלת משרד הרווחה, שיגבש תוכנית פעולה והתאמת מענים בתחומי הרווחה הבריאות החינוך וההסברה בתוך 4 חודשים, לצורך קידום והעברת החקיקה הנדרשת. בלי קשר לחוסר ההתכנות הפוליטית בעת הזו, רק נזכיר שצוות כזה כבר התכנס תחת שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן והגיש המלצותיו. ומהמלצה להמלצה - נראה שגם הפעם הלגליזציה תישאר הבטחת בחירות בלבד.

יש עתיד נגד כחול לבן: לאחר שאתמול החלו במטה יש עתיד לפנות לתומכי כחול לבן ומתלבטים שיתמכו בלפיד כדי לגבש מפלגה גדולה מול נתניהו, מה שמאיים באופן ישיר על ההישרדות של השותף לשעבר גנץ - היום החלו בכחול לבן בקמפיין נגדי.

ראשונה נשלחה לתקוף השרה פנינה תמנו-שטה מי שעברה מיש עתיד למפלגתו של גנץ והיא ביקשה לסגור חשבונות. "ברמה האישית - יש עתיד עסוקים בחיסול חשבונות אישי וילדותי נגדי, מפיצים עלי שמועות שקריות ונבזיות שאני 'עריקה' של נתניהו - תפסיקו להפיץ שקרים. גם אתם יודעים שאם רציתי לעבור לליכוד הייתי עושה זאת כבר בסבב השני, השלישי ואפילו בסבב הרביעי של הבחירות הנוכחיות. יש לי דרך ואני צועדת בה נחושה לצד בני גנץ".