הזרוע הפיננסית של NTT היפנית תקים פלטפורמת השקעות עם קרן OurCrowd

החברה-הבת NTT Financial, שמשמשת בנק השקעות ומשקיעת הון סיכון עבור ענקית התקשורת NTT, תקים גוף השקעות משותף עם קרן ההון סיכון OurCrowd

מייסד ומנכ"ל OurCrowd, ג'ון מדבד / צילום: OurCrowd
מייסד ומנכ"ל OurCrowd, ג'ון מדבד / צילום: OurCrowd

ארבעה חודשים לאחר שענקית השירותים הפיננסיים היפנית ORIX ביצעה השקעה אסטרטגית בהיקף של 60 מיליון דולר בקרן ההון סיכון OurCrowd, הודיעה היום (ג') הקרן על השקעה נוספת שמקורה בתאגיד גדול ביפן. אל OurCrowd תחבור NTT Financial, הזרוע הפיננסית של ענקית התקשורת NTT, להקמת פלטפורמת השקעות משותפת.

NTT הוא תאגיד הטלקום הגדול ביפן והשלישי בגודלו בעולם, במונחי הכנסות, אחרי וריזון ו-AT&T. הגוף החדש הוא יבצע להשקעות בסטארט-אפים, בנפרד מהפורטפוליו של OurCrowd. קבוצת NTT Finance נוסדה ב-1985, והיא מספקת שירותים פיננסיים מגוונים מקצה לקצה כולל חיובים (בילינג) תשלומים, מימון וכרטיסי אשראי.

על-פי הודעת הגופים, הארגון החדש, "NTT Finance Israel LP", יקבל תקציב ראשוני בהיקף של כ-15 מיליון דולר (1.5 מיליארד ין) לצורך תוכנית השקעות, במסגרתה OurCrowd תספק ל- NTT Finance "גישה מוקדמת לזרם הזדמנויות ההשקעה שלה שיעמדו לבחירתה של החברה היפנית". עוד נכתב בהודעה כי "NTT Finance תקבל גישה להשקעות ומסחור של טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית (AI), האינטרנט של הדברים (IoT), בריאות, ואוטומוטיב".

מנכ"ל OurCrowd, ג'ון מדבד, מסר לגלובס כי "משנת 2018 ואילך חל גידול משמעותי בהשקעות יפניות בישראל שהגיעו לסך של 1.1 מיליארד דולר בשנת 2020 - גידול של כ-20% בהשוואה ל-2019. ההסכם שלנו עם NTT Financial עשוי להזרים הון יפני לסטארט-אפים בפורטפוליו של OurCrowd. יתרה מזאת, ההסכם יפתח בפני הסטארט-אפים שערים לכל החברות בקבוצת NTT ולעסקאות ולפרויקטים רחבי-היקף ביפן ומחוצה לה. לדוגמה, לסטארט-אפ ישראלי תהיה גישה פוטנציאלית ל-80 מיליון מנויי הסלולר של חברת התקשורת NTT Docomo ולמאות מיליונים של משתמשים ולקוחות נוספים של חברות אחרות בקבוצת NTT בשוק היפני והעולמי".

נשיא NTT Finance, יושיקיו סאקי, מסר כי השותפות עם OurCrowd "תתרום הן לצמיחתה העסקית של קבוצת NTT והן של קהילת הסטארט-אפים בישראל. נסייע למימוש הזדמנויות לשיתופי-פעולה בין עסקים באמצעות הרחבת השקעות ההון סיכון בסטארט-אפים".

מאז הקמתה בשנת 2013, פלטפורמת ההשקעות OurCrowd גייסה התחייבויות להשקעה של 1.5 מיליארד דולר במעל 240 חברות פורטפוליו ו-25 קרנות, ורשמה 46 אקזיטים, וביניהם ההנפקות בנאסד"ק של Beyond Meat ו -Lemonade, הרכישה של Jump Bike על-ידי אובר, הרכישה של Briefcam על-ידי Canon, הרכישה של Argus על-ידי קונטיננטל, הרכישה של Crosswise על-ידי אורקל, הרכישה של Replay על-ידי אינטל, הרכישה של Corephotonics על-ידי סמסונג והרכישה של CyberX על-ידי מיקרוסופט.

כיום רשומים בפלטפורמת ההשקעות של OurCrowd כ-80 אלף משקיעים כשירים מ-195 מדינות, וביניהם מאות קרנות הון סיכון, מאות חברות רב-לאומיות ואלפי משקיעים פרטיים.