אישום: קשר מושחת בין סגן פקיד שומה לבעל מסעדה שהיה כפוף לביקורת שלו

בכתב אישום שהוגש נגד יחזקאל אברהמוף, לשעבר סגן פקיד שומה ירושלים 2, נחשף לכאורה קשר פסול בינו לבין בעל מסעדה בעיר, בה נהג אברהמוף לסעוד בשולחן מיוחד שנשמר עבורו ובתנאי VIP • כל זאת, כאשר במקביל אברהמוף מקבל החלטות בענייני המסעדה ברשות המסים

ארוחה במסעדה / צילום אילוסטרציה: Shutterstock
ארוחה במסעדה / צילום אילוסטרציה: Shutterstock

משך תקופה ארוכה קיבל סגן פקיד השומה בירושלים ארוחות, פינוקים ומשלוחים מבעל מסעדה שהיה כפוף לביקורת שלו, כשהוא משלם עליהם במזומן סכום כלשהו שהחליט לשלם באותו רגע במזומן, ולא את הסכומים הנקובים בתפריט - זוהי המציאות העגומה המתוארת בכתב אישום שהגישה היום (ד') פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית משפט השלום בירושלים נגד יחזקאל אברהמוף, לשעבר סגן פקיד שומה ירושלים 2 ברשות המסים.

כתב האישום, שגובש בתום חקירה של חוקרי היאל"כ בלהב 433 במשטרת ישראל, חושף לכאורה קשר פסול וממושך בין סגן פקיד השומה בירושלים לשעבר עם בעל מסעדה בעיר, בה נהג אברהמוף לסעוד עם רבים מבני משפחתו, בשולחן מיוחד שנשמר עברו ובתנאי VIP, שכוללים שפע של אוכל ובקבוקי משקה אלכוהוליים יקרים, כולל מתנות לחבריו בתום הארוחה.

כתב האישום מייחס לאברהמוף ביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים במסגרת תפקידו ברשות המסים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מורן ברטפלד כהן מפרקליטות מיסוי וכלכלה, אברהמוף עבד ומילא תפקידים שונים ברשות המסים מאז 1990. החל משנת 2014 כיהן כסגן פקיד שומה ירושלים 2. מהאישום עולה, כי במהלך השנים 2019-2014, בעודו גורם אחראי על הליכי שומה, גבייה וביקורת של מסעדה שבתחום סמכותו, אברהמוף נהג לסעוד בה תדיר עם בני משפחתו ומקורבים אחרים, כשהוא דורש ומקבל יחס מיוחד מבעל המסעדה. בין היתר, קיבל אברהמוף לשולחנו אוכל ללא הגבלה ובקבוקי משקה אלכוהוליים יקרים, הוגשו לו קינוחים שנרכשו במיוחד עבורו ולא הוגש לו חשבון אלא הוא נהג לשלם במישרין לבעל המסעדה סכום כלשהו במזומן.

על פי האישום, נהג בעל המסעדה לשמור לאברהמוף שולחן קבוע ופרטי במרפסת המסעדה לפי העדפתו, לערוך את השולחן בצורה חגיגית, שלא באופן האירוח הרגיל, להסעיד אותו זמן רב ואף להגיש בסוף הארוחה מתנות לאורחיו, חלקן כוללות מוצרים שלא נמכרים במסעדה ונרכשו במיוחד עבורו.

בנוסף על פי האישום, מספר פעמים דרש וקיבל אברהמוף מבעל המסעדה משלוחים שונים של אוכל ואלכוהול מהמסעדה (כאשר אברהמוף התארח בבתי מלון בסביבת ירושלים), וזאת על אף שהמסעדה אינה מבצעת משלוחים.

עוד נטען באישום, כי למרות שאברהמוף טיפל בתיק המס של המסעדה, הוא פיתח עם בעל המסעדה ועם אחיו, אשר עבד במסעדה, קשרים הדוקים עם מאפיינים חבריים ואישיים ביותר. בין היתר, נטען, הוא הלווה אברהמוף לאחיו של בעל המסעדה 14,000 שקלים.

על-פי האישום, במקביל לקשר האישי שפיתח עם בעל המסעדה, במסגרת תפקידו ברשות המסים נתן אברהמוף הנחיות ואישורים להליכים שונים שננקטו על-ידי הכפופים לו בקשר עם הליכי השומה של המסעדה, וקיבל החלטות ברשות המסים בענייני המסעדה.

באישום נטען כי במעשים אלה הפר אברהמוף את נהלי רשות המסים וניצל באופן פסול את כוח משרתו, מעמדו ותפקידו הציבורי, וזאת לשם קבלת טובות הנאה אישיות. כל זאת, בידיעה כי בעל המסעדה ייענה לדרישותיו וישאף לרצותו נוכח יכולתו להשפיע על הליכי המס הנוגעים למסעדה.

מהאישום עולה, כי אברהמוף לא דיווח לפקיד השומה או לגורמים הרלוונטיים ברשות המסים על אודות זיקותיו לבעל המסעדה ועל מתן ההלוואה לאחיו ולא פסל את עצמו מעיסוק בתיק השומה של המסעדה. בשל אלה, אברהמוף נאשם בביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים כאמור.

*** חזקת החפות: יודגש כי יחזקאל אברהמוף לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.