נדחה ניסיון רונאל פישר להעלות את בכירי הפרקליטות לדוכן העדים

במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש נגד מח"ש, ביקש פישר לזמן לעדות את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, את ראש מח"ש לשעבר אורי כרמל ואת ראשת מח"ש הנוכחית קרן בר-מנחם • ביהמ"ש קבע כי זימונם לא יתרום לבירור המחלוקת • לצד זאת, ביהמ"ש אישר את זימונו של סגן ראש מח"ש משה סעדה

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. רונאל פישר ביקש לזמנו לעדות / צילום: איל יצהר
פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. רונאל פישר ביקש לזמנו לעדות / צילום: איל יצהר

נדחו בקשותיו של רונאל פישר במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש נגד מח"ש והחוקר הבכיר דובי שרצר, לזמן לעדות את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, את ראש מח"ש לשעבר אורי כרמל ואת ראשת מח"ש הנוכחית קרן בר-מנחם. לצד זאת, בית המשפט אישר את זימונו של סגן ראש מח"ש משה סעדה למרות קיומו של ספק בנוגע לרלוונטיות שלו לתביעה ומאחר שהיה הממונה על שרצר בזמן החקירה.

פישר, המיוצג על-ידי עו"ד ניסים עזרן, הגיש את תביעת לשון הרע על סכום של 600 אלף שקל, בטענה כי במהלך חקירתה במח"ש של מזכירתו לשעבר, שהפכה לעדת המדינה נגדו, הטיח בה ראש צוות החקירה דובי שרצר אמירות פוגעניות הנוגעות לפישר וכוללות התבטאויות ביחס לגמגום והעלבות שונות וכינויים שנועדו לבזותו ולהשפילו. לטענת פישר, הדברים פורסמו למי שנכח וצפה בחקירה ולמי שנמסרה לו ההקלטה אגב ניהול ההליך הפלילי.

בעקבות אמירותיו של שרצר, פרקליט המדינה דאז ניצן ערך שימוע לרפ"ק שרצר ונזף בו על סגנון חקירתו.

מח"ש ושרצר לא מכחישים כי מדובר בביטויים שיש בהם לשון הרע, אך הם טוענים להגנה מוחלטת הקיימת בחוק איסור לשון הרע הקובע חיסיון על פעולה של רשות כדין במקרה הספציפי של חוקר במסגרת גיוס עדת מדינה שהיה קשה ומורכב בפרשה חמורה ולאחר 4 חקירות קשות שלא הניבו פרי. נטען כי רק חקירה שנעשתה באופן פסיכולוגי ותיאטרלי הניבה תוצאות והצליחה לגרום לגיוס עדת המדינה.

עורכי הדין ניר גינצ'רסקי וליאת גור מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי), המייצגים את מח"ש, טענו כי אין רלוונטיות או תועלת בעדותם של בכירי הפרקליטות, וכי מדובר בבקשה שנועדה לחבל בהליך הפלילי באמצעות ניגוח הבכירים האחראים על כתב האישום החמור המתנהל נגד פישר.

השופטת אפרת אייכנשטיין שמלה מבית משפט השלום בירושלים קיבלה את עמדת המדינה וקבעה כי בתיק קיימת שאלה משפטית ועל כן זימונם של בר-מנחם וכרמל לא יתרום לבירור המחלוקת. עוד קבעה כי העובדה ששי ניצן שערך שימוע לשרצר וכתב מסמך לאחר מכן לא מצדיקה את זימונו ודיי בהגשת המסמך. "אני סבורה כי יש לנקוט משנה זהירות ולערוך הפרדה בין שני ההליכים ולא לאפשר לתובע לזמן עדים לצורך ההליך הפלילי או שעשויים לשרת את המטרות במסגרת אותו הליך", קבעה השופטת.

השופטת דחתה את בקשת הפרקליטות לעכב את ההליכים בתביעת לשון הרע עד לסיום ההליך הפלילי המתנהל נגד פישר, בנימוק כי לא מדובר באותן מחלוקות אך לצד זאת דחתה את המשך הדיון לדצמבר 2021

15398-02-18