חברת האנרגיה הירוקה סטורג' דרופ נכנסת לבורסה בת"א במיזוג עם מדיוי

בעלי המניות של סטורג' דרופ יחזיקו עד כ-75% בדילול מלא מהון המניות של מדיוי, שהתמקדה עד כה בייצור מוצרי קנאביס רפואי • יונה פוגל, יו"ר החברה: "הטכנולוגיות של סטורג׳ דרופ מסירות את החסם העיקרי להתפתחות האנרגיות המתחדשות ותאצנה את הפיכתן לספקי החשמל הדומיננטיים בעולם"

פוגל יונה / צילום: תמר מצפי
פוגל יונה / צילום: תמר מצפי

חברת האנרגיה הירוקה סטורג' דרופ (StorageDrop) נכנסת לבורסה בתל אביב, באמצעות מיזוג עם מדיוי תראפיוטיק. לפי מזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים, בעלי המניות של סטורג' דרופ יחזיקו עד כ-75% בדילול מלא מהון המניות של מדיוי, שהתמקדה עד כה בייצור מוצרי קנאביס רפואי.

לפי הסכם המיזוג, אחד התנאים המתלים להשלמתו הוא שבקופת החברה - בסמוך או במועד ההשלמה - יהיו 17.5 מיליון שקל, בין אם מקופת החברה עצמה או דרך הנפקה פרטית או ציבורית של מניותיה.

סטורג' דרופ מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה ירוקה. החברה מפתחת שתי מערכות אגירת אנרגיה נפרדות למטרות שונות: הראשונה, מערכת אגירה באוויר דחוס לייצור חשמל במתקני אנרגיה מתחדשת, קרי שדות פוטו-וולטאיים (סולריים); והשנייה, מערכת אגירה תרמית לאספקת קירור ומיזוג אוויר למבנים במגזר העסקי והפרטי. המערכת הראשונה מיועדת לאגור אוויר בשעות שבהן הביקוש לחשמל הוא בשפל על ידי דחיסה שלו למכליה, והמרת האוויר הדחוס לאנרגיה חשמלית בהתאם לצורך. המערכת תותאם לספק אנרגיה בעלות אגירה תחרותית במונחי קילו-וואט לשעה לעומת מערכות מתחרות.

המערכת השנייה היא הראשונה מסוגה בעולם לאגירת קרר ידידותי לסביבה. המערכת אוגרת תערובת גז ידידותית לסביבה בשעות השפל על ידי דחיסת הקרר למכליה, ופורקת את הקרר הדחוס ללחץ נמוך ומייצרת קור בשעות שיא הביקוש לצרכי קירור ומיזוג אוויר. כך, תאפשר המערכת טעינת אנרגיה בזמני שפל ופריקת אנרגיה בתעריפי שיא. המערכת תוכל להתחבר למקורות מתחדשים או קונבנציונלים ולהיות מותקנת בבנייני משרדים, חוות שרתים, מפעלים, מרכזי קניות ומבני מסחר.

מערכות החברה עדיין בשלב הפיתוח, והן מתוכננות כך שאורך החיים שלהן יהיה גבוה - 30 שנה ומעלה. נכון להיום, החברה מצויה בשלבי פיתוח של שתי המערכות. לפי תחזית החברה, היא תתחיל למכור מערכות בישראל במהלך שנת 2022. סטורג' דרופ מעסיקה כ-14 עובדים ונותני שירותים במשרדי החברה בנתניה וברחובות.

סגן יו"ר החברה הוא יונה פוגל, שכיהן במשך 13 שנה כמנכ"ל קבוצת פז, ויו"ד דירקטוריון חברות הבת שלה. לפני כן כיהן כחבר הנהלת בנק לאומי וראש החטיבה הבנקאית. כיום פוגל עוסק בין היתר במיזמים בינלאומיים בתחום האנרגיה. בעל השליטה ומייסד החברה הוא שי כהן, שכיהן בתפקידים בכירים ב-BrightSource Energy, אינטל וסוואפ טכנולוגיות.

יונה פוגל, סגן יו"ר סטורג' דרופ: "הטכנולוגיות של סטורג׳ דרופ מסירות את החסם העיקרי להתפתחות האנרגיות המתחדשות ותאצנה את הפיכתן לספקי החשמל הדומיננטיים בעולם. שימוש בטכנולוגיה של החברה יהווה תרומה משמעותית מאוד להפיכת העולם לירוק ובריא יותר, בצד תרומה כלכלית משמעותית ליצרנים וצרכני האנרגיה".