"נוצר אצלנו מצב של דירות ‘כלואות’ עם כיוון אוויר אחד, והיזם לקח אותן על עצמו"

שני בניינים צמודים ברחוב בן סרוק בתל אביב התארגנו יחד לפרויקט משותף של הריסה ובנייה

רחוב בן סרוק 22–24, תל אביב / צילום: יח"צ
רחוב בן סרוק 22–24, תל אביב / צילום: יח"צ

סיפור הפרויקט:

ליאור, נציג בעלי הדירות, מספר: "התארגנו שני בניינים עם קיר משותף. אלה תהליכים לא פשוטים. תמיד יש אילוצים וצריך שכולם יהיו מרוצים. מתחילת הדרך פעלנו בשקיפות, עשינו המון אסיפות והצגנו את כל האפשרויות. בחרנו ברוזיו כי הם הציעו פתרון שנתן לכולם להרגיש טוב. נוצר אצלנו מצב של דירות 'כלואות' באמצע, ואז יש להן רק כיוון אוויר אחד. מצאנו פתרון - העברנו אותן לצד הבניין, והיזם לקח על עצמו את הדירות האמצעיות. הוא עשה אותן דירות קצת יותר קטנות, שיכולות להתאים לזוגות צעירים. היה יזם אחד שהציע דירות מלבניות מאוד ארוכות אבל זה יצר מסדרון ארוך והרבה שטח מבוזבז.

"הקדשנו המון המון שעות להכין מצגות וחומרים ולעבור על הכול ולראות שאין פספוסים וכולם מקבלים את מה שהובטח להם, ושהכול יהיה שוויוני. זה המון עבודה. צריך נציגות חזקה ושתוכל להניע את התהליך".

רחוב בן סרוק 22-24, תל אביב / צילום: יח"צ
 רחוב בן סרוק 22-24, תל אביב / צילום: יח"צ

התמורה ליזם:

26 דירות חדשות, בהן דירות 2-3 חדרים בשטח של כ־50 מ"ר ובנוסף מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים בשטחים של 120-170 מ"ר. הדירות בבניין אחד בן 7.5 קומות מעל שלוש קומות חניה תת-קרקעית.

התמורה לדיירים:

כל דייר מקבל דירה חדשה עם תוספת של 10-12 מ"ר לשטח הדירה הקיים (כולל ממ"ד), מרפסת שמש של כ־12 מ"ר וחניה תת קרקעית, לובי מפואר, חדר עגלות ואופניים, מחסנים לשימוש הדיירים. היזם משלם שכר דירה עד קבלת המפתח והובלות.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט כחמש שנים. היתר בנייה צפוי להתקבל בקרוב.

המצב הישן: 22 דירות ישנות בשני בניינים צמודים
המצב החדש: 48 דירות בשני בניינים צמודים
היזם: קבוצת רוזיו
עו"ד הדיירים: משרד פלס, מוזיר כהן