בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; גיימסטופ צנחה בכ-33% לאחר הדוחות

מחיר הנפט קפץ ביותר מ-5%  על פי הדיווחים ספינת מכולות ענקית שהתנגשה בגדה בתעלת סואץ בעקבות משב רוח עז חסמה את המעבר בתעלה בשני הכיוונים • ירידות חדות רשמו וויקס, סולאראדג' ופייבר

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

22:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, כשמדד הדאו ג'ונס שמר על יציבות ואילו הנאסד"ק צנח בכ-2%.

מניית גיימסטופ צנחה ב-33% לאחר שפרסמה אמש דוחות מאכזבים. גם טסלה וניו בלטו בירידות חדות.

ירידות חדות רשמו גם וויקס, סולאראדג' ופייבר הישראליות.

20:30

ירידות בולטות רושמות מניות פייבר, וויקס וטסלה. אפלייד מטריאלס, מנגד, בולטת בעלייה של כ-7%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ל-1.61%. 

18:50

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. גם בוול סטריט נמשכת המגמה המעורבת. 

חוזה על נפט מסוג WTI מזנק ביותר מ-5% . ברקע: פקק של ספינות מסע שנוצר בתעלת סואץ בהן לפחות 13 מיליון חביות נפט. על פי הדיווחים ספינת מכולות ענקית שהתנגשה בגדה בתעלת סואץ בעקבות משב רוח עז חסמה את המעבר בתעלה בשני הכיוונים. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות צים, סאפיינס, אנלייבקס, אלטק וקמטק.

16:35

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עבר לירידה קלה ומנגד מדד הדאו ג'ונס מטפס בכ-0.9%. 

אינטל נסחרת ביציבות לאחר שמנכ"ל אינטל החדש פט גלסינגר חשף אמש את האסטרטגיה של החברה, אשר נועדה לייצב את ענקית השבבים, ולהעלות אותה על מסלול של צמיחה בעקבות הטלטלות שעברה בשנים האחרונות. עיקרי התוכנית: אינטל תפצל את פעילות הייצור שתהפוך ליחידה עסקית נפרדת שתדווח ישירות למנכ"ל, היחידה החדשה תספק שרותי ייצור לחברות חיצוניות. במקביל, חלק מפעילות הייצור ייצא למיקור חוץ. 

15:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המרכזיים.

מניית גיימסטופ צונחת לאחר שהחברה פרסמה אמש לאחר סיום המסחר דוחות כספיים לרבעון האחרון. 

14:35

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים לקראת הפתיחה. 

ההזמנות למוצרים ברי קיימא בארה"ב ירדו ב-1.1% בחודש פברואר - מעבר לצפי לירידה של 0.8%. 

לגבי האפשרות להעלאת מסים בארה"ב כבר ב-2022 ולהשפעתה על השווקים, גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, אמר כי "במידה והמשק האמריקאי ימשיך להתאושש במהירות רבה יחסית, שנת 2022 כבר יכולה להיות שנה שבה מהלכי חקיקת המיסוי יצאו לדרכם. בראש ובראשונה מדובר ביוזמה להעלות את מס החברות מ-21%, השיעור הנמוך שהושג בתקופתו של טראמפ, ל-28%, זאת במקביל לצמצום הטבות מס שונות לסקטור העסקי. מהלך כזה עלול לפגוע ברווחיות הנקייה של הסקטור העסקי של ארה"ב כבר בשנת 2022. מהלך העלאת מס החברות, וגם מסים אחרים -מיסוי אישי של בעלי הכנסות גבוהות, הוא מהלך שהנשיא ביידן דיבר עליו בעקביות בעבר, עוד בתקופה המועמדות שלו.

"נראה שלהבדיל מן ההערכות לגבי האפשרות הסבירה של צמיחה מהירה ב-2021-2022 בארה"ב ועליית מדרגת אינפלציה, שהשוק כבר תמחר במידה רבה, ויתכן שאף במידה יתרה, לא נראה שהשוק השלים את מהלך התמחור של ההשפעות השליליות הפוטנציאליות של העלאת מס החברות על הרווחיות נטו של החברות בארה"ב", כתב בפמן. "נראה שהגישה היא של "נחכה ונראה" ולכן יש מקום לשינויים בגישה בהמשך הדרך. על מנת לאזן את התמונה, רצוי לקחת בחשבון את התרומה החיובית העשויה להיות מצד יישום של תכנית השקעות גדולה בתשתית ובאנרגיה ירוקה לחברות אמריקאיות המייצרות את התשומות להשקעות אלו, את הציוד שיותקן ואת החברות שיעסקו ובהתקנה, הפעלה ותחזוקה".

12:20

מחיר הנפט קופץ בכ-2.5% מעל לרמה של 59 דולר לחבית וזאת לאחר הצניחה אתמול. ברקע: פקק של ספינות מסע שנוצר בתעלת סואץ בהן לפחות 13 מיליון חביות נפט. על פי הדיווחים ספינת מכולות ענקית שהתנגשה בגדה בתעלת סואץ בעקבות משב רוח עז חסמה את המעבר בתעלה בשני הכיוונים. 

תעלת סואץ, שאורכה הינו 193 ק"מ, היא בין נתיבי הסחר הימיים המרכזיים בעולם. דרכה, מעבירות מכליות נפט גולמי דלקים מהמזרח התיכון לאירופה וצפון אמריקה. כ-12% מהסחר העולמי ו-8% מהגז הטבעי הנוזלי עוברים בתעלה, וכך גם כמיליון חביות נפט מדי יום. אוניית ה"אבר גיבן" שנתקעה בתעלה, נעה מסין לרוטרדם, כשהיא נושאת מתקנים לוגיסטיים. אורכה 400 מטרים ורוחבה 59 מטרים, והיא נחשבת לאחת מספינות המטען הגדולה בעולם, במשקל המגיע לפי ההערכות לכ-200 אלף טון.

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות בהובלת הדאקס הגרמני שמאבד 0.9% בהמשך להגבלות שנוספו במדינה בצל משבר הקורונה. הפוטסי הבריטי מאבד 0.6% ומדד הקאק הצרפתי יורד ב-0.8%.

08:00

המסחר באסיה מתנהל בירידות חדות בצל המכשולים בהתאוששות מהקורונה בעולם, לצד נפילת מחיר הנפט והאפשרות לשינויי מס בארה"ב. מדד הניקיי היפני מאבד 1.8%, הונג קונג מאבדת 2.2%.

שרת האוצר האמריקאית, ג'נט ילן, אמה אתמול כי שינויי מס יעזרו לשלם עבור התוכניות הכלכליות והממשל צפוי לבחון שינויים במדיניות המס. אמש בניו יורק מדד דאו ג'ונס איבד 0.9%, מדד נאסד"ק ירד ב-1.1% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.8%.

בעדותו של יו"ר הפד אתמול אמר פאוול כי הוא לא מאמין שחבילת הסיוע החדשה בהיקף של 1.9 מיליארד דולר תביא לעליה באינפלציה, "אבל אם כן, יש לנו כלים להתמודד עם זה".

הנפט נסחר ביציבות לאחר שצנח אתמול על רק החששות מהתפשטות מחודשת של הקורונה בעולם, כך מספר המקרים בהודו בשיא של 4 חודשים, ובאירופה גרמניה האריכה אתמול את ההגבלות. חוזה נפט מסוג WTI למסירה במאי צנח אמש ב-6.2%, 3.8 דולרים.