יתחסנו עוד לפני הבידוד: קופות החולים מציבות ניידות להתחסנות בנתב"ג

ישראלים שנוחתים בארץ יוכלו לקבל את מנת החיסון הראשונה עוד לפני שייכנסו לבידוד, ובכך לקצר את משך ההמתנה • מנכ"ל הכללית: "ההתחסנות בשדה התעופה מקצרת משמעותית את תהליך ההתחסנות וממשיכה את המדיניות שלנו להנגשת החיסונים בכל זמן ובכל מקום"

קופות החולים מציבות ניידות להתחסנות בנתב"ג: בימים האחרונים הציבה הכללית ניידת למתחסנים בשער 3 בנתב"ג. הניידת פועלת לטובת מבוטחי הקופה הנוחתים בארץ והמבקשים להתחסן. ממחר (ה') גם קופת החולים מכבי תציב ניידת בנתב"ג לטובת מבוטחיה.

באופן הזה הישראלים שנוחתים בארץ יוכלו לקבל את מנת החיסון הראשונה עוד לפני שייכנסו לבידוד (10 ימים בכפוף לביצוע של שתי בדיקות או 14 ימים ללא בדיקה שנייה) ובכך לקצר את משך ההמתנה. יתרון נוסף הוא לייצר הגנה לנוחתים הלא מחוסנים מיד עם הגעתם לישראל ולסביבתם.

הרעיון הזה מתאפשר גם לאור מלאי החיסונים הגדול שיש בארץ בשעה שמרבית האזרחים כבר התחסנו (כ-5 מיליון קיבלו את שתי מנות החיסון). המבצע נעשה בשיתוף עם רשות שדות התעופה ושעות פעילות הניידת מותאמת לשעות הנחיתה של טיסות שמגיעות ארצה.

מנכ"ל הכללית פרופ' אהוד דודסון ציין כי "ההתחסנות בשדה התעופה מקצרת משמעותית את תהליך ההתחסנות, מגנה על המתחסנים ובני משפחותיהם וממשיכה את המדיניות שלנו להנגשת החיסונים בכל זמן ובכל מקום".

גם ניידת החיסונים של מכבי תוצב בסמוך לשער 3 בנתב"ג וישראלים חברי מכבי יוכלו להתחסן בה עם נחיתתם בארץ וטרם כניסתם לבידוד. ראש מחוז שפלה וירושלים במכבי, ד"ר חגי פרנקל מסר כי "מכבי חיסנה כבר למעלה מ-80% מחבריה ופועלת בכל דרך לעודד התחסנות בקרב האוכלוסייה שנותרה. פתיחת השמיים והצבת ניידת בנתב"ג הם הזדמנות לחסן עוד אלפי חברי מכבי אשר צפויים לנחות בארץ בתקופה הקרובה ואנחנו שמחים על הזכות להגן על הבריאות של ישראלים באשר הם". בכל מקרה, לאחר 21 יום על המתחסנים להשלים את מנת החיסון השנייה במתחמי הקופות.

מציאת דרכים יצירתיות על מנת להתחסן

בשבועות האחרונות אלפי ישראלים שמתגוררים בחו"ל מבקשים להגיע ולהתחסן בארץ והצבת הניידות כעת בנתב"ג מייעלת עבור רבים את התהליך. ישראלים שמתגוררים בחו"ל והם מבוטחי הקופות לא נדרשים להליך מסובך, אלא שאזרחים שלא מבוטחים נדרשים למצוא דרכים יצירתיות על מנת להתחסן: אפשרות ראשונה היא לרכוש פוליסת ביטוח בריאות מיוחדת (פוליסת תייר) במסגרתה המבוטחים גם מקבלים את מנות החיסון.

את הפוליסות מוכרות הקופות ישירות - דוגמת מכבי, או באמצעות חברות ביטוח דוגמת הראל או איילון, דרכן ניתן להתחסן בכללית. מחיר הפוליסה נקבע לפי גיל המבוטח כאשר את הביטוח יש לרכוש לתקופה של חודש לפחות. גם חברת דיוויד שילד מציעה פוליסה מיוחדת לאזרחים הכוללת חיסון בכללית.

דרך נוספת להתחסן למי שאינו מבוטח באחת מקופות החולים היא בניידות החיסון של מד"א. בשעה שמתחמי החיסון של מד"א לא מחוברים למאגרי המידע של קופות החולים מספיקה תעודת זהות ישראלית על מנת לקבל חיסון באחת מניידות מד"א.