אחרי בהלת הקניות של פרוץ הקורונה: מכירות המזון והמשקאות בישראל התכווצו ב-3% ברבעון הראשון

לפי נתוני סטורנקסט, מכירות שוק המזון ברבעון הראשון של 2021 קטנו ב-352 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2020

קניות בסופר מרקט / צילום: כדיה לוי, גלובס
קניות בסופר מרקט / צילום: כדיה לוי, גלובס

שנה אחרי פרוץ מגפת הקורונה בישראל ובהלת הקניות שליוותה את תחילתה, שוק המזון והמשקאות המקומי מתכווץ ב-3.3% ברבעון הראשון של 2021. לפי נתוני סטורנקסט, המתבססים על הקופות ברשתות הקמעונאות, מכירות שוק המזון ברבעון הראשון של 2021 קטנו ב-352 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2020.

בהסתכלות על חודש מרץ לבדו, רושם שוק המזון והמשקאות שחיקה של 17.3% לעומת מרץ 2020, החודש שבו התפרצה מגפת הקורונה בישראל והביאה לבהלת קניות מוגברת כשבשנה שעברה נרשם שיא כל הזמנים במכירות בחודש מרץ.

המשמעות לכך היא ירידות כמעט בקרב כל יצרניות המזון הגדולות, כך שמי שהכי צמחה במרץ 2020, תציג את הקיטון המשמעותי ביותר במרץ 2021, ולהיפך: יצרניות שהציגו ביצועים חלשים במרץ שעבר מציגות עתה צמיחה.

הפער במכירות נוגע גם להסתערות על הסופרמרקטים שקדמה לסגר הראשון שהוטל על המשק בישראל, וגם להשפעת הסגר על השהייה הממושכת בבתים. כמו כן, הסגר שהשבית את בתי המלון, המסעדות, הברים, אולמות האירועים, והנסיעות לחו"ל - מה שהגביר את הצריכה הביתית.