עם רוח גבית מסערת המסחר ברדיט: גיימסטופ מתכוונת למכור מניות

קמעונאית משחקי המחשב והווידיאו נערכת לגייס מאות מיליוני דולרים, במטרה לממן את השינוי במיקוד העסקי שהיא מתכננת • אנליסט: "הם בעמדת שוק שאפשר רק לקנא בה כרגע. ערימה של מזומנים תעזור לגיימסטופ למצוא יעדי רכישה בהמשך הדרך"

גיימסטופ מוכרת מניות / צילום: Reuters
גיימסטופ מוכרת מניות / צילום: Reuters

גיימסטופ הודיעה כי תוכל לגייס מאות מיליוני דולרים ממכירת מניות בחודשים הקרובים. החברה מתכוונת לפנות לשווקים הציבוריים לגיוס תמיכה לתוכנית ההתייעלות שלה. המכירה תוכל להיות בדרך של הנפקת מניות חדשות, או לחלופין מכירת מניות אוצר, אם כאלו קיימות ברשותה.

החברה הודיעה ביום שני שתוכל למכור עד 3.4 מיליון מניות, אך מועד המכירה וההחלטה הסופית על היקף המניות שיימכרו יהיו תלויים בכמה גורמים.

לחברה הייתה יכולת למכור עד 100 מיליון דולר במניות מאז דצמבר, אך גיימסטופ - שלא כמו רשת בתי הקולנוע AMC Entertainment - נמנעה מגיוס הון בדרך זו, בזמן שסוחרים יומיים עזרו להניע עלייה מדהימה במחיר המניות של החברה. משקיעים המשתתפים בדיונים ברשת החברתית רדיט העלו גם את מחיר מניות AMC.

מניית גיימסטופ נסחרה במחיר של 3 דולר באפריל שנה שעברה, כשמגפת הקורונה גרמה לסגירה של כל החנויות הפיזיות להשכרה ומכירה של משחקי מחשב. לקראת סוף 2020, המניות כבר נסחרו באזור 19 דולר.

על גלי התלהבות של סוחרים, הגיעו מניות החברה למחיר שיא של 483 דולר באמצע יום המסחר ב־28 בינואר השנה - ונסחרו תמורת 39 דולר רק שלושה שבועות לאחר מכן. ביום שני האחרון ירדו מניות גיימסטופ בעוד 2.4% למחיר של 186.95 דולר למניה, אחרי שהחברה דיווחה על ההנפקה החדשה של מניות.

בחודש שעבר, הודיעה גיימסטופ שהיא בודקת האם להגדיל את כמות המניות שתרצה למכור. נציג החברה סירב להגיב ורק הפנה להודעה לעיתונות שהוציאה החברה.

הצעת המניות החדשות עשויה לדלל את שווי המניות הנמצאות בשוק עד 5%, כך לדברי ג'וזף פלדמן, אנליסט בחברת TelseyAdvisory Group. ערימה של מזומנים יכולה לעזור לגיימסטופ למצוא מטרות לרכישה בהמשך הדרך, לדברי פלדמן. לחברה היו 508.5 מיליון דולר במזומן ושווי מזומן נכון ל־30 בינואר, על פי הדוח השנתי האחרון שפרסמה.

"הם נמצאים בעמדת שוק שאפשר רק לקנא בה כרגע לגבי מחיר המניה שלהם", ציין פלדמן.

 
  

שינויים בשדרת הניהול ובמודל העסקי

החברה מטקסס הודיעה שמכירותיה צמחו בכ־11% בתשעת השבועות שהסתיימו ב־3 באפריל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשתחילת התפשטות הקורונה גרמה לסגירת חנויות בצו הממשלה. לגיימסטופ היו השנה כ־13% פחות חנויות לעומת שנה קודם לכן.

גיימסטופ פועלת לשנות את המודל העסקי שלה ולהעביר את המוקד מחנויות פיזיות לחברה מוטת טכנולוגיה. החברה צירפה את המייסד השותף של Chewy, ריאן כהן, לחבר המנהלים שלה לפני הראלי במנייתה מוקדם יותר השנה, אחרי שכהן ייעץ לה להתמקד במסחר אינטרנטי ולהקטין את מספר החנויות, לצד יוזמות אחרות. כהן, אחד מבעלי המניות הגדולים בחברה, גם מונה במרץ להוביל ועדה מטעם חבר המנהלים שמטרתה שיפור מצב העסקים של החברה.

גיימסטופ עושה שינויים בשדרת הניהול, ונמצאת בתהליך של מינויים חדשים לחבר המנהלים, לאחר שרוב הדירקטורים הודיעו כי יפרשו ממנה בהמשך השנה. מוקדם יותר החודש, החברה אמרה דיווחה כי מנהל מחלקת המרצ'נדייז מתכוון להתפטר לאחר שסמכויותיו צומצמו. גיימסטופ מינתה לאחרונה כמה יוצאי אמזון ו־Chewy למשרות ניהול.

AMC גייסה וניצלה מפשיטת רגל

ברבעון האחרון של 2020, הכולל את עונת הקניות של החגים, המכירות של גיימסטופ  היו נמוכות מעט לעומת השנה שעברה, בעקבות סגירת חנויות בסגרי הקורונה, אך מאז הן השתפרו מעט. המנכ"ל ג'ורג' שרמן אמר כי גיימסטופ תרוויח מיוזמות כמו הגדלת מבחר המוצרים, כך שתהיה פחות תלויה בהגעה לשוק של קונסולות המשחקים של סוני ומיקרוסופט.

כמה חברות נוספות שנפגעו במשבר הקורונה פנו לשוק הציבורי על מנת להצליח לצוף במהלך התקופה. למשל AMC גייסה מספיק כסף כדי להוריד מהפרק איום של פשיטת רגל, והמניות שלה הפכו לחביבות קהילת הסוחרים היומיים. כך, מחיר מנייתה עלה יותר מפי ארבע עד כה השנה.