אלון רבוע כחול רוכשת את השליטה בחברת השילוח פריץ

פריץ היא נציגתה בישראל של חברת השילוח הבינלאומית FedEx, והעסקה הנוכחית משקפת לה שווי של 280 מיליון שקל

מוטי בן משה, בעלי אלון רבוע כחול / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה, בעלי אלון רבוע כחול / צילום: תמר מצפי

חברת אלון רבוע כחול, שבבעלות איש העסקים מוטי בן משה, חתמה לאחרונה על מזכר עקרונות לרכישת 80% ממניות חברת השילוח והלוגיסטיקה פריץ, מידי הבעלים הנוכחי אבשלום נוריאל. פריץ היא נציגתה בישראל של חברת השילוח הבינלאומית FedEx, והעסקה הנוכחית משקפת לה שווי של 280 מיליון שקל.

במסגרת העסקה תעביר אלון רבוע כחול ישראל את מניותיה של חברת בי לוגיסטיקה שבבעלותה לידיה של פריץ, ובנוסף תשלם אלון רבוע כחול סכום של 155-160 מיליון שקל לחברת א.נ.ג המחזיקה בבעלות מלאה על פריץ. העסקה תבוצע בארבעה תשלומים על פני ארבע שנים, כאשר כ-55 מיליון שקל מתוך הסכום, אמורים להיות משולמים במועד ההשלמה.

שוויה של פריץ בעסקה יעמוד כאמור על 280 מיליון שקל, כאשר בהתאם לעמידה ביעדים שונים יופחת השווי ל-180 מיליון שקל או יועלה ל-320 מיליון שקל. כחלק מהתמורה תעביר כאמור אלון רבוע כחול לידיה של פריץ את חברת הלוגיסטיקה שלה בי לוגיסטיקה, כאשר לצורך העסקה הוערך שוויה של בי לוגיסטיקה בטווח של 95-150 מיליון שקל, בכפוף לעמידה ביעדים.

פריץ היא חברת השילוח הבינלאומי השנייה בגודלה בישראל, עם נתח של כ-12% מהשוק המקומי. החברות שבשליטתה עוסקות בין היתר בשילוח בינלאומי, בתובלה יבשתית, ולוגיסטיקה מתקדמת, לרבות שירותי אחסון וניהול מלאי, הובלות וביטוח ופתרונות מימון.

לפריץ ארבעה מרכזים לוגיסטיים בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר במיקומים אסטרטגיים ברחבי הארץ. בנוסף עוסקת פריץ (באמצעות חברה בת) בפתרונות רכש ומימון מלאי, ניהול מלאי אפקטיבי, והגדלת סבבי מלאי, והיא אף מחזיקה בבעלותה את מובילי דרור - אחת מחברות ההובלה הגדולות בישראל

בי לוגיסטיקה מחזיקה במרכז לוגיסטי של כ-30 אלף מ"ר אשר מיועד לשלש את יכולת האחסון שלו בשנתיים הקרובות. עם בסיס הלקוחות של פריץ והקרקעות שיש לאלון רבוע כחול, צופות החברות להרחיב פעילות זו באופן משמעותי.

אלון רבוע כחול מחזיקה כיום במניות השליטה בחברת דור אלון ובחברת רבוע כחול נדל"ן. בנוסף, מחזיקה אלון רבוע כחול גם בבעלות מלאה על רשת כלי הבית נעמן. את שנת 2020 סיימה אלון רבוע כחול על עלייה של 20% בהון העצמי המיוחס לבעלי המניות ל-1.467 מיליארד שקל, לאחר שרשמה בשנה כולה רווח נקי המיוחס לבעלים של 105 מיליון שקל ורווח כולל המיוחס לבעלים של 101 מיליון שקל.

את הבעלות על אלון רבוע כחול רכש בן משה בספטמבר 2016 במסגרת הסדר החוב של החברה. במסגרת ההסדר הוא שילם למוכרים סכום של כ-120 מיליון שקל ובמקביל הזרים לחברה עוד 300 מיליון שקל לצורך חיזוק המאזן ופירעון חובות העבר.