מותג האופנה Other Stories & מגיע לארץ; אלה החנויות הראשונות שייפתחו

לאחר דחייה בשל מגפת הקורונה, הכניסה לישראל של המותג מקבוצת H&M צפויה במהלך סתיו 2021 • שתי החנויות הראשונות של המותג צפויות להיפתח בקניון עזריאלי בת"א ובקניון מלחה בירושלים

סניף של מותג האופנה Other Stories & מקבוצת H&M בברצלונה / צילום: שאטרסטוק
סניף של מותג האופנה Other Stories & מקבוצת H&M בברצלונה / צילום: שאטרסטוק

כפי שנחשף בגלובס ואחרי דחייה בגלל הקורונה: מותג האופנה אנד אדר סטוריז (Other Stories &) מקבוצת H&M עושה עלייה לישראל. הזכיינית של הקבוצה בישראל הודיעה היום (א') כי כניסת המותג לארץ צפויה במהלך סתיו 2021. שתי החנויות הראשונות של המותג צפויות להיפתח בקניון עזריאלי בתל אביב ובקניון מלחה בירושלים.

מדובר במותג הרביעי שתביא לישראל הזכיינית המקומית של H&M - מאץ' ריטייל - בניהולו של עמיחי קלישטיין, הנמצאת בבעלות קבוצת יוניון של ג'ורג' חורש. המותג פונה לנשים, כולל גם אביזרים ונחשב ליקר בהרבה מהמוצרים של H&M, אך הסחורה בו גם נתפסת כאיכותית יותר ופונה לגילאים צעירים פחות. כיום נמכרים הפריטים של המותג לישראל באמצעות האתר הבריטי אסוס, ועשויה להיות לכך השפעה על המשך השילוח של מוצרי המותג לישראל.

נכון להיום, ל-Other Stories & יש נוכחות ב-24 שווקים במכירות פיזיות עם 74 חנויות, ובמהלך השנה הקודמת היא התרחבה גם ללוקסמבורג וללטביה.

קבוצת H&M מפעילה כיום בישראל באמצעות הזכיינית שלה בסך-הכול 22 חנויות: 21 חנויות H&M, שתי חנויות H&M HOME (שנמצאות בתוך סניפי H&Mׂׂ) וחנות אחת של COS, ללא פלטפורמה למכירה באונליין, על אף שהמתחרה העולמית זארה כבר השיקה כזו בשנה האחרונה. בכל אופן, בשנה החולפת פתחה H&M חנות חדשה בקניון אייס מול באילת, בה פריטיה מוצעים ללא מע"מ, זאת לאחר שסגרה לראשונה בישראל חנות בטבריה.

ההתרחבות הזו אינה מובנת מאליה בעידן שבו ענף האופנה מתמודד עם משבר בישראל ובעולם בצל השפעות משבר הקורונה ועוד קודם לו. רק לפני שלוש שנים דיווחה ענקית הקמעונאות השבדית H&M על סגירה של 170 סניפים ברחבי העולם, כתגובה למעבר לרכישה המקוונת, ואף סגרה מותג נוסף של הרשת במהלך 2019 - צ'יפ מאנדיי. בנוסף למותגים שמפעילה כיום H&M בישראל, בבעלותה מותגים נוספים, ביניהם WEEKDAY ,MONKI ,ARKET ו-AFOUND.