הערכה: ישראל עומדת מאחורי הפגיעה במתקן הגרעין באיראן

לפי הערכות, הנזק במקום גדול משהאיראנים מוכנים להודות, והוא נעשה בפעולה משותפת של כמה גופי מודיעין • ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית אמר כי התקרית במתקן ההעשרה הגרעיני בנתנז היא "אירוע טרור גרעיני"

חסן רוחאני נשיא איראן / צילום: רויטרס
חסן רוחאני נשיא איראן / צילום: רויטרס

לפי הערכות שונות, ישראל היא העומדת מאחורי מה שהוגדר הבוקר (א') כתקלה במערכת החשמל של המתקן הגרעיני באיראני בנתנז. לפי הערכות, הנזק במקום גדול משהאיראנים מוכנים להודות, והוא נעשה בפעולה משותפת של כמה גופי מודיעין.

תגובות באיראן מאשרות את המידע הזה: ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית, עלי אכבר צאלחי, אמר כי התקרית הבוקר במתקן ההעשרה הגרעיני בנתנז היא "אירוע טרור גרעיני", והוסיף כי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב.

בכיר אחר שצוטט בכלי תקשורת רשמיים באיראן אמר כי מדובר במוערבות של גוף השייך למדינה עוינת וכי שרותי הביטחון של איראן נמצאים על עקבותיהם של האחראים לכך.

בתוך כך ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום באירוע אל מול פורום מטכ"ל של צה"ל כי "המאבק באיראן וגרורותיה ובהתחמשות האיראנית היא משימה ענקית. המצב שקיים היום, לא אומר שזה המצב שיהיה קיים מחר.  קשה מאוד להסביר את מה שחוללנו פה בישראל, במעבר הזה מחוסר אונים מוחלט שלא היה כדוגמתו בתולדות העמים, לכוח עולמי שהצלחנו לייצר כאן. בוודאי כוח אזורי, אך במובנים מסוימים גם עולמי. אני מאחל לכולנו שתמשיכו בדרך הזאת, ושתמשיכו לשמור על חרב דוד בידיכם".

נתניהו קיים היום אירועים דומים גם במוסד ובשב"כ לרגל יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל .