"לא קל למצוא בגבעתיים דירות עם מעלית במחיר סביר"

ברחוב רחל 17-23 בגבעתיים נהרסו ארבעה בניינים ישנים ובמקומם ייבנו שני בניינים חדשים • הדיירים כבר התפנו, והיזמית הכינה "קפסולת זיכרונות" לבניין

רחוב רחל 17–23, גבעתיים / הדמיה: יח"צ
רחוב רחל 17–23, גבעתיים / הדמיה: יח"צ

סיפור הפרויקט:

ענת מרום, חברה בנציגות הדיירים, מספרת שהיוזמה לפרויקט הייתה של בניינים 21-23, ואחרי מכרז יזמים שבו זכתה חברת רותם שני, החברה רתמה לפרויקט גם את בניינים 17 ו-19, וכך יכול היה לצאת לדרך פינוי בינוי של ארבעה בניינים יחד.

לשאלה אם לא היה קשה לשכנע את דיירי הבניין הוותיקים להתפנות ממנו, היא עונה: "אנחנו גדלנו שם, ואמא שלי התגוררה שם עד לפינוי. היה לה קשה לעזוב, כי גרנו שם מ-1969, אבל לא הייתה מעלית בבניין, כך שממילא היא הייתה צריכה לעבור משם".

האם עברה לדירה שכורה וצריכה להוסיף כסף על הסכום שהיזם משלם לדיירים כי דמי שכירות, כי "לא קל למצוא בגבעתיים דירות עם מעלית במחיר סביר והתשלום הוא לפי הערכת שווי של הדירה הנוכחית", אומרת מרום.

רחוב רחל 17-23, גבעתיים / צילום: שרון ענבי
 רחוב רחל 17-23, גבעתיים / צילום: שרון ענבי

"הדברים מול העירייה התנהלו בעצלתיים. תקופת הקורונה גם הקשתה, כי אנשים היו חולים ובבידוד ודברים התעכבו. ייאמר לזכות היזם שהוא עמד בכל ההתחייבויות כלפינו. הם עשו קפסולת זיכרונות לבניין - זה היה מאוד יפה. אני מסירה בפני משרד יגאל ארנון את הכובע, עשו עבודה טובה בתיווך בינינו לבין היזם, בלי דיירים סרבנים ובלי בתי משפט".

התמורה ליזם:

במתחם יהיו שני בניינים בני 6 קומות, ובסך הכול 56 דירות, שמהן 24 חוזרות לבעלי הבתים ואת השאר יוכל היזם למכור.

התמורה לדיירים:

בעלי הדירות פינו דירות 4 חדרים ויקבלו דירות 5 חדרים חדשות, עם מרפסות, ממ"ד, חניה ומחסן. כולם עלו בקומה אחת לפחות או קיבלו פיצוי.

לו"ז:

הבניינים נהרסו לאחרונה, האכלוס צפוי בעוד כשנתיים וחצי.

יזמים: חברת רותם שני
תכנון: רן בלנדר אדריכלות ותכנון ערים
המצב הישן: 4 בניינים ובהם 24 דירות
המצב החדש: 2 בניינים בני 6 קומות ובהם 56 דירות