נס מקבוצת חילן תספק שירותי מחשוב לתאגיד המים והביוב של ירושלים

היקף ההסכם מוערך בכ-25 מיליון שקל ל-4 שנים • המשנה למנכ"ל נס, גיא דנציג: "תקופת הקורונה חידדה בקרב חברות וארגונים רבים את הצורך בחשיבה מחוץ לקופסא ושימוש בכלי שירות מנוהל לטובת הכנסת חדשנות טכנולוגית, עסקית ותפעולית. הגיחון היא אחת החברות שזיהו זאת"

אבי באום - חילן / צילום: יח"צ
אבי באום - חילן / צילום: יח"צ

חברת נס (Ness) מקבוצת חילן זכתה במכרז של תאגיד המים והביוב של ירושלים, הגיחון, ותספק לו שירותי פיתוח ותפעול בתחום המחשוב. היקף החוזה מוערך ב-25 מיליון שקל, לתקופה של 4 שנים עם אופציה להארכתו ב-4 שנים נוספות. בכך תחליף נס את מלם תים, שנבחרה על ידי הגיחון ב-2012. נס ניהלה את פרויקט "תקופת המעבר" בין מלם תים עד לזכייתה במכרז, ולדבריה עמדה בכל היעדים שהכריזה חברת הגיחון.

במסגרת ההתקשרות עם הגיחון, נס תעסוק בעולמות ה-IT, ציוד מחשוב, סייבר, אבטחת מידע, טכנולוגיות ועוד.

הגיחון הוא תאגיד המים והביוב של ירושלים, מבשרת ציון ואבו גוש, המספק שירותים לאוכלוסייה המונה כמיליון נפשות. לפי הודעת נס, במסגרת המכרז, ביקש הגיחון להתקשר עם חברת שירותי מחשוב שתסייע לו במימוש מטרות עסקיות, תפעוליות ומחשוביות שונות. מרבית פעילות המחשוב של הגיחון מתבצעת באמצעות מערכת ליבה מבוססת SAP. לפי נס, החברה נבחרה במכרז לאור הערך המקצועי הרב, המבוסס על ניסיונה הרב ביישום ותחזוקה של מערכות SAP בפרט ובתהליכי מעבר ל- SAP S/4 HANA וזאת לצד השיקול הפיננסי שקיבל משקל במכרז.

לדברי שי שובל, מנהל מערכות מידע הגיחון: "לאחר תקופת מעבר מוצלחת, אנו שמחים להתחיל את הפרק החדש בניהול תחום המחשוב ומערכות המידע של הגיחון יחד עם שותפתנו החדשה נס, ובכוונתנו לקדם במהלך התקופה מספר תהליכים משמעותיים. כתאגיד המים והביוב הגדול בישראל, אנו מחויבים גם להציע שירותים דיגיטליים זמינים ונגישים עבור לקוחותינו ואני בטוח שנמשיך להעמיד לרשותם ממשקים מהירים וחדשניים לטובת הקשר עמנו".

לדברי גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס:" תקופת הקורונה חידדה בקרב חברות וארגונים רבים את הצורך בחשיבה מחוץ לקופסא ושימוש בכלי שירות מנוהל לטובת הכנסת חדשנות טכנולוגית, עסקית ותפעולית. הגיחון היא אחת החברות שזיהו את הצורך וצפויה לבצע בתקופה הקרובה מספר מהלכים משמעותיים שישדרגו את מערכות המחשוב שלה. אנו מודים לגיחון על הבחירה בצוות המקצועי והמיומן של נס לעמוד לצידה ובטוחים כי נייצר לגיחון ערך עסקי במהלכים אלו".

גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס / צילום: באדיבות נס
 גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס / צילום: באדיבות נס

נס, בניהולו של שחר אפעל, היא כאמור חלק מחברת חילן, שהמנכ"ל שלה הוא אלי זיברט והיו"ר ובעל השליטה בה הוא אבי באום. חילן רכשה את נס בתמורה ל-42 מיליון דולר בשנת 2014. שווי השוק של חילן בבורסה בתל אביב הוא כ-3.8 מיליארד שקל לאחר עלייה של 10.4% במחיר המניה מתחילת השנה.