מצטרפת למועדון: פייסבוק מכריזה על המתחרה שלה לקלאהבוס

הרשת החברתית חושפת הערב שורה של שירותי אודיו חדשים, בהם גם את המתחרה לרשת החברתית מבוססת האודיו, קלאבהאוס • פייסבוק תעניק אפשרות לתשלום ליוצרים

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

פייסבוק מציגה הערב כמה שירותים חדשים בתחומי האודיו, שימצבו אותה כמתחרה לקלאבהאוס. הרשת החברתית משיקה על שלושה שירותים חדשים: חדרי אודיו בשידור חי (המתחרה לקלאבהאוס), "סאונדביטס" - מסרים קוליים קצרים וגם שירות פודקאסטים. כל השירותים עדיין לא זמינים, אך פייסבוק אמרה שחדרי האודיו יהיו זמינים עד הקיץ.

משתמשים יוכלו להשתתף בשיחות אודיו בשידור חי בפייסבוק ובמסנג'ר, כך מתארת הרשת החברתית את השירות החדש. על פי פייסבוק, השירות ייבחן בתוך קבוצות בשילוב עם אנשי ציבור, על מנת ליצור דיון ולחלוק רעיונות עם קהלים חדשים. צריך להזכיר שפייסבוק הכריזה לפני כשבוע על Hotline, שירות המשלב בין אודיו לוידיאו.

שיחות אודיו בשידור חי בפייסבוק ובמסנג'ר / צילום: יח"צ פייסבוק
 שיחות אודיו בשידור חי בפייסבוק ובמסנג'ר / צילום: יח"צ פייסבוק

בנוסף, פייסבוק עובדת על שירות שנקרא "סאונדביטס" - מה שיאפשר למשתמשים לפרסם קטעי שמע קצרים בפיד שלהם. זה לא יהיה רק קטע מוקלט כמו שניתן להקליט בוואטסאפ, אלא קטעי אודיו משולבים עם אפקטים מיוחדים, תמלולים ותכונות אחרות. מספר מצומצם של יוצרים יבחן את הכלי, ויחדדו את המוצר.

לצד ה"סאונדביטס", פייסבוק עובדת על שירותי פודקאסטים. פייסבוק מבינה שאנשים צורכים תוכן אודיו מוקלט. על פי נתוני הרשת החברתית, מעל ל-170 מיליון איש כבר מחוברים למאות אלפי עמודי פודקאסטים בפייסבוק, ויותר מ-35 מיליון איש חברים בקבוצות מעריצים סביב פודקאסטים. ולכן היא מעוניינת שהחשיפה תהיה אצלה, והיא תכיר לכם פודקאסטים רלוונטיים על סמך תחומי עניין. יהיה אפשר להאזין לפודקאסטים גם כשפייסבוק פועלת ברקע.

כמובן שפייסבוק תאפשר את לעשות משירותים כאלו כסף. לדוגמה, לשלב מנויים בתשלום עבור גישה לחדרים מסוימים או ליצור קרן שתשלם למשפיעים ומובילי דעה שישתמשו בסאונדביטים. על פי הרשת החברתית, אם היוצרים יוכלו להרוויח כסף מזה, זה יעודד אותם ליצור עוד. בנוסף, המעריצים יוכלו לתגמל את היוצרים על חשיפה לתוכן שלהם.

גם טוויטר נמצאת בתחרות - הרשת החברתית בוחנת שירות בשם Twitter Spaces, שנועד להתחרות בשירותי האודיו המקבילים. הרשת החברתית צפויה להשיק את השירות החדש שלה לכלל המשתמשים במהלך הימים הקרובים.