לא רק יזם טכנולוגיה: פרויקט הנדל"ן של בני לנדא

חבר לחברת הנדל"ן ויתניה להקמת פרויקט בעלות של 320 מיליון שקל בקריית המדע בנס ציונה

בני לנדא / צילום: איל יצהר
בני לנדא / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן ויתניה הודיעה לבורסה על חתימת הסכם עם חברות שבבעלותו של יזם הטכנולוגיה בני לנדא, לרכישת קרקע והקמת פרויקט בקריית המדע בנס ציונה. ויתניה תשלם ללנדא 35 מיליון שקל בתוספת מע"מ, שאותם תממן ממקורותיה העצמיים.

ויתניה  רוכשת מחצית משטח של כ-14 אלף מ"ר, וחתמה על הסכם לעסקה משותפת יחד עם לנדא, של ייזום, הקמה והפעלה של בניין הכולל שטחים עיליים בהיקף כ-38.6 אלף מ"ר עבור משרדים, מעבדות ואולמות ייצור, וכן שני מרתפי חנייה ושימושים אחרים בשטח כולל של 23.4 אלף מ"ר.

עלות הקמת הפרויקט מוערכת על-ידי החברה ב-320 מיליון שקל, וחלקה של ויתניה הוא 50% מהעלות. השלמת העסקה כפופה להעמדת מימון בנקאי שיוסכם על שני הצדדים. את ניהול הבנייה תבצע חברת SGS, מבעלות השליטה בויתניה.

ההסכם כולל גם הסכם שכירות עם חברת לנדא לאבס, בבעלותו של בני לנדא, ביחס לחלק מהמבנה ברמת מעטפת הכולל כ-1,000 מ"ר שטחי משרדים, כ-8,000 מ"ר שטחי מעבדה, כ-4,800 מ"ר שטחי ייצור, כ-1,500 מ"ר שטחי מרפסות ופטיו וכ-200 חניות. תקופת השכירות תהיה ל-15 שנים עם אופציה להארכה, ודמי השכירות יגיעו ל-1.05 מיליון שקל בחודש בתוספת הפרשי הצמדה ומע"מ.

"מדובר בעסקה מורכבת שמסדירה את כל ההיבטים של הקמת הפרויקט, מרכישת הקרקע, דרך הבנייה, הניהול המשותף ועד להשכרת חלק מהשטחים לחברת לנדא", מסר עפר זיו, מנכ"ל ויתניה. "פארק המדע בנס ציונה הינו מפארקי ההייטק הוותיקים והגדולים בארץ. הוא זוכה לביקושים גבוהים ומאכלס חברות כגון HP, אלביט ואפלייד מטיריאלס. הוא נהנה מקרבה למוסדות אקדמיים-מחקריים, כגון מכון ויצמן והמכון למחקר ביולוגי, וכן לתחנת הרכבת". ויתניה, בראשות היו"ר אהוד סמסונוב, עוסקת בפיתוח, בייזום בבנייה ובהשכרה של נדל"ן, ונסחרת בבורסה לפי שווי של 974 מיליון שקל.

הובילה את העסקה בצד העסקי מיכל כספי - שפירא. את הצדדים ייצגו בעסקה עו"ד אמיר חן , שרונה חיים פור-אברמוביץ ושאול מזרחי ממשרד פישר ושות' מטעם קבוצת לנדא, ועו"ד אייל מרום וליאור רלוי ממשרד גורניצקי ושות' מטעם ויתניה.

קבוצת לנדא מורכבת מלנדא ונצ'רס, המשקיעה בחברות טכנולוגיה, לנדא דיגיטל פרינטינג מתחום הדפוס הדיגיטלי, לנדא לאבס מתחום הננו-טכנולוגיה ו-Lusix מתחום יהלומי המעבדה. לנדא הוא מחלוצי תעשיית הדפוס הדיגיטלי - ובעבר הקים את אינדיגו שנמכרה ל-HP.

לנדא מוביל כיום גם חברת SPAC לקראת גיוס בוול סטריט, לצד איש העסקים דודי ויסמן; החברה, גפן לנדא, מתכננת לגייס 250 מיליון דולר במטרה למצוא יעד לרכישה בשוק הטכנולוגיה בישראל. במקביל הוא מכהן כיו"ר חברת ג'נסל (שבה הוא גם בעל מניות מרכזי), שמספקת פתרונות אנרגיה ירוקה. בעבר השקיע לנדא בחברת התרופות טבע כמשקיע פרטי, והוביל מהלך של ניסיון לשנות את הרכב הדירקטוריון.