לקראת פתיחת תאילנד לתיירים: אל על משיקה טיסה ישירה לפוקט

הטיסות יחלו מ-30 ביוני בתדירות של שש טיסות שבועיות • בתוך כך, אל על משנה את המדיניות לביטול ושינוי כרטיסי הטיסה

פוקט, תאילנד / צילום: Shutterstock
פוקט, תאילנד / צילום: Shutterstock

חברות התעופה ממשיכות להתאים את עצמן ליעדים שפותחים את שעריהם לתיירים מחוסנים: עם הפתיחה של האי פוקט בתאילנד לתיירים מחוסנים מ-1 ביולי, אל על משיקה טיסות לאי. הטיסות יחלו מ-30 ביוני בתדירות של שש טיסות שבועיות, ממוצאי שבת ועד יום חמישי.

תאילנד הכריזה זה מכבר כי מ-1 ביולי היא תאפשר לתיירים מחוסנים בלבד, מכל המדינות, להיכנס לאי פוקט, ללא חובת בידוד ובכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית. אחרי שהות של שבוע באי פוקט התיירים יוכלו לצאת ליעדים אחרים בתאילנד, וייתכן כי תידרש בדיקת קורונה נוספת אחרי שהות של שבוע. על כל תייר גם להוריד אפליקציה שתעקוב אחרי תנועתו בממלכה. בנוסף לתעודת המתחסן ולבדיקות הקורונה, התיירים יציגו פוליסת ביטוח בריאות המכסה גם אשפוז במקרה של קורונה (כיסוי של 100 אלף דולר). עם ההגעה לבית המלון תבוצע בדיקת קורונה נוספת.

בימים אלה תושבי פוקט מתחסנים, והיעד הוא להגיע לכ-80% מתושבי האי עד לסוף חודש יוני על-מנת לקלוט את התיירים. יש לציין כי בתקופה האחרונה התחלואה בקורונה בתאילנד נמצאת בעלייה.

בנוסף, סוגיית הילדים הלא מחוסנים עדיין לא ברורה. לא ברור האם תתאפשר כניסת ילדים לא מחוסנים או אפילו מחלימים למדינה, ובכל מקרה עם החזור לישראל, על-פי ההנחיות התקפות נכון לעכשיו - הילדים ייכנסו לבידוד.

על הקו הישיר לתאילנד לאל על אין תחרות. זו תבוא מכיוונן של חברות התעופה מהמפרץ, שמציעות טיסות המשך מדובאי/אבו דאבי ואף מבחריין. המחיר לטיסות הישירות של אל על יחל בכ-650 דולר ללא כבודה. המחיר ההתחלתי לכרטיס הכולל מזוודה, מתחיל בכ-780 דולר. 

שינוי במדיניות הביטול 

בתוך כך, יש לשים לב כי אל על משנה את המדיניות לביטול ושינוי כרטיסי הטיסה: לרוכשים כרטיסי טיסה עד 30.6.2021, אל על מציעה שינוי כרטיס טיסה ללא דמי שינוי או קבלת שובר זיכוי בערכו המלא של הכרטיס במקרה של ביטול.

במקרה של שינוי בכרטיס הטיסה ניתן לשנות את מועד הטיסה, עד שש שעות לפני מועד ההמראה, לטיסה אחרת הממריאה עד 30.6.2022. יש לקחת בחשבון שלא משלמים על דמי שינוי, אבל יש לשלם על הפרשי מחיר בין סוגי הכרטיסים ככל שיחולו בהתאם לעונתיות למשל. מדיניות זו תקפה לכלל סוגי הכרטיסים.

במקרה של ביטול, אל על מציעה שובר זיכוי למימוש עתידי. נוסעים שירכשו כרטיס טיסה עד ל-30.6.2021 וייאלצו לבטל את טיסתם, יוכלו לעשות זאת עד שש שעות לפני מועד הטיסה ולקבל שובר זיכוי על-פי הסכום ששולם. מדיניות זו לא תקפה לרוכשי כרטיסים מסוג Lite. את שובר הזיכוי ניתן לממש ברכישת כרטיסים אחרים ואף להעביר לנוסע אחר. השובר תקף לשנה מיום ההנפקה.

אל על לא מציעה החזר כספי למי שיבטל טיסתו, שירות שמוצע בחברות אחרות דוגמת דלתא או יונייטד בטיסות לארצות-הברית. השיקול של אל על הוא ברור ומובן, ומטרתו להשאיר את כספי הכרטיס בקופת החברה גם במקרה של ביטול. אל על טרם השלימה את החזרת הכספים ללקוחותיה על טיסות שבוטלו לאורך שנת הקורונה.

"אנו משקיעים חשיבה ומשאבים רבים בתקופה זו בה העולם מתחיל להיפתח, ונדאג להביא חוויית טיסה ליעדים מרגשים נוספים, המותאמים לטעמו ולרצונותיו של הציבור הישראלי", כך מבטיח מנכ"ל אל על, אביגל שורק.