שינוי תודעתי מגדרי: חברת החשמל החלה לפרסם את כל המשרות שלה בלשון נקבה

מהחברה נמסר כי כחלק מעידוד גיוס ושילוב של נשים במגוון תפקידים בחברת החשמל, הוחלט כי על-מנת לעורר מודעות לתפקידים, יש לשנות את השיח כולו ללשון נקבה ובכך לקרוא לנשים להגיש את מועמדותן

בניין חברת החשמל בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין חברת החשמל בתל אביב / צילום: איל יצהר

חברת החשמל עושה צעד לשינוי תועדתי מגדרי, והחלה לפרסם את כל המשרות שלה בלשון נקבה. מי שנכנס לאתר הדרושים של החברה, יכול לראות שהחברה מחפשת אחראית טכנית לבדיקות מתקני חשמל לתחנת הכוח באשדוד, מהנדסת חשמל לתכנון רשת חלוקה וחיבורים לבתים לראשון לציון, עובדת רשת מתח גבוה ונמוך וחיבור לבתים בנתניה וחרטת-כרסמת לתחנת הכוח גזר רמלה. בהערות נכתב: "המשרה מיועדת לגברים ונשים כאחד, וכן כי ניתנת העדפה לנשים, האוכלוסייה הערבית, האתיופית, החרדית ועובדים עם מוגבלות".

מהחברה נמסר כי כחלק מעידוד גיוס ושילוב של נשים במגוון תפקידים בחברת החשמל, החל מתפקידי ליבה וכלה בתפקידי מטה, החליטו בחברה כי על-מנת לעורר מודעות לתפקידים, יש לשנות את השיח כולו ללשון נקבה ובכך לקרוא לנשים להגיש את מועמדותן.

"פעילות זו מצטרפת למדיניות גיוון והכלה הנהוגה בחברה, מתוך הבנה כי עלינו לייצר מציאות מגדרית מטיבה, התואמת את מספרן של הנשים באוכלוסייה הכללית. מדובר בהנחיית דירקטוריון, אליה מחויבת ביתר שאת כלל הנהלת החברה, והיא מושקעת בה בכל היבט בחיים המקצועיים שלנו", אומר שלומי צרפתי, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברת החשמל.

אם פעם היה נהוג לנסח את המודעות בלשון זכר או עבור שני המינים, כיום הפנייה תיעשה בלשון נקבה, כאשר המודעה פונה לשני המגדרים.

במקביל, כחלק ממגמה של התאמת השיח למציאות מגדרית מדויקת יותר - שונה לאחרונה המינוח "בתי אב" ל"משקי בית", וככה הוא מופיע בכל ספרי החברה.

הממונה על השוויון המגדרי בחברת החשמל, אורנה גולן, מסרה: "בבסיס הרעיון לשנות את כל המודעות באופן גורף ללשון נקבה, עומדת הבנה כי שפה מייצרת תפיסה של הסרת חסמים, מעודדת ומשכנעת יותר. אנו מקדישים משאבים רבים ליצירת שוויון מגדרי אמיתי בחברת החשמל, במגוון פעילויות וצעדים שנועדו להטיב עם האוכלוסייה הנשית וליצור בקרבה את המוטיבציה להעז, לגשת למכרזים בתפקידים 'לא שגרתיים', לייצר בסיס שוויוני עבור כל אותן נשים שזה בוער בעצמותיהן ויש להן את הכישורים להתפתח בארגון איכותי ומוביל במשק ולשנות את התפיסה הרווחת".

הממונה על הגיוס בחברת החשמל, עופר קרן, מסר: "אנו שוקדים ללא הרף במרכז הגיוס לטובת איוש משרות על-ידי נשים, ומתחילים לראות מגמה ניכרת של שינוי בהגשות. לשפה יש יתרון משמעותי בהבניית מציאות, ואנו מבינים זאת מדי יום. ליבנו תקווה כי במסגרת כל מאמצינו, נצליח לשלב כמה שיותר נשים איכותיות בשנים הקרובות לשורותינו, שיתווספו למניין הנשים הנהדרות שעובדות בשירות החברה".