אלרון גייסה 111.6 מיליון שקל מבעלת השליטה דסק"ש וממשקיעים פרטיים ומוסדיים

שלשום פרסמה חברת ההון סיכון תשקיף להנפקה של בין 2.744 מיליון מניות לבין 8.232 מיליון מניות במחיר מינימאלי של 11.9 שקל למניה • אתמול התקיים המכרז, ובמסגרתו קיבלה החברה הזמנות לרכישת 10.66 מיליון מניות במורה כוללת של 146 מיליון שקל

ירון אלעד, מנכ"ל אלרון / צילום: איל יצהר
ירון אלעד, מנכ"ל אלרון / צילום: איל יצהר

הצלחה לגיוס ההון שביצעה חברת ההשקעות בטכנולוגיה אלרון. במסגרת ההנפקה שהתקיימה אתמול, הצליחה החברה לגייס סכום של 111.6 מיליון שקל, מבעלת השליטה דיסקונט השקעות (דסק"ש) וממשקיעים פרטיים ומוסדיים. את הנפקת המניות הובילה חברת אפסילון חיתום, שגם היא נשלטת בידי דסק"ש.

שלשום פרסמה אלרון תשקיף להנפקה של בין 2.744 מיליון מניות לבין 8.232 מיליון מניות במחיר מינימאלי של 11.9 שקל למניה. אתמול התקיים המכרז, ובמסגרתו קיבלה החברה הזמנות לרכישת 10.66 מיליון מניות במורה כוללת של 146 מיליון שקל.

בעקבות הביקוש הגבוה החליטה החברה להיענות בהיקף של 8.855 מיליון מניות חדשות, ולקבוע את מחיר המניה בהנפקה על 12.6 שקל - גבוה ב-5.9% ממחרי המינימום. מחיר ההנפקה גם גבוה ב-2.7% מהמחיר בו סיימה אלרון את שבוע המסחר הקודם, שהיה מקוצר בשל חופשת יום הזיכרון ויום העצמאות.

אלרון הינה חברת הון סיכון אשר מתמחה בהשקעות בשלבים מוקדמים ומתמקדת בבניית חברות טכנולוגיות. כיום לאלרון החזקות משמעותיות בחברות מכשור רפואי, סייבר ותוכנה לארגונים, והיא בוחנת הזדמנויות השקעה בעיקר בחברות סייבר ותוכנה לארגונים.

בעלת השליטה, דיסקונט השקעות, החזיקה טרם ההנפקה ב-61.1% ממניות אלרון. לדברי אלרון, השתתפה דסק"ש בהנפקה, לאחר שהודיעה על כוונתה לשמר את שיעור החזקתה בה.

צחי נחמיאס, שמכהן בתפקידי היו"ר בדסק"ש ובאלרון, אמר היום כי הוא מברך על ההנפקה המוצלחת. "אלרון ממשיכה לפעול להשבחת חברות הפורטפוליו שלה ותוכל כעת להגביר את קצב ההשקעות בתחומי הסייבר והתוכנה", הדגיש נחמיאס.

ירון אלעד, מנכ"ל אלרון, מסר כי "אני מודה לדסק"ש ולציבור המשקיעים על הבעת האמון בחברה. אלרון נכנסה לשנת 2021 לאחר שהשלימה שינוי אסטרטגי לעבר השקעות בתחום הסייבר והתוכנה עם פורטפוליו חזק ומגוון של חברות בשלות לצד חברות צעירות ולאחר שרשמה מספר אקזיטים בתחום".

טרם ההנפקה נסחרה אתמול אלרון לפי שווי של 536 מיליון שקל. היום מטפסת מניית אלרון בכ-3.5% בעקבות הצלחת המהלך.