הצוללת | פודקאסט

הכדורגל של האוהדים: כך קרס הניסיון להקמת הסופר ליג, שלב אחר שלב

המפץ הגדול בכדורגל ייאלץ לחכות: תוך 48 שעות בלבד קרסה יוזמת מועדוני הענק להקמת סופר ליגה • כך הפכה המהפכה בכדורגל לכישלון מהדהד, שמזכיר את מה שתאגידי הענק הגלובליים מעדיפים לשכוח • הצוללת עושה סדר • האזינו

שלט שתלו אוהדי צ'לסי במחאה על הקמת הסופרליגה
שלט שתלו אוהדי צ'לסי במחאה על הקמת הסופרליגה

מדובר בסיפור על כסף, כוח, תחרות ואי שוויון בכלכלה העולמית של המאה ה-21. ההחלטה של 12 המועדונים "הגדולים" לפרוש מליגת האלופות של אופ"א לטובת הקמת הסופר ליג, והנסיגה של מחצית מהן בתוך 48 הפכה מאירוע דרמטי לביזאר חסר תקדים. 

ביום ראשון, הקבוצות הבכירות מאנגליה, איטליה וספרד הודיעו שהן מתכוונות להקים ליגה משלהן, ובהצהרה שמדברת על המחויבות לאוהדים בכל העולם, על הצורך בחזון אסטרטגי וב"גישה כלכלית בת קיימא", וגם על התכל'ס: שלושה וחצי מיליארד דולר בשנה. אלא, שבעלי הקבוצות לא חשבו עד הסוף, ולא לקחו בחשבון את מחאת האוהדים חוצת המדינות.

אורי פסובסקי וכתב מדור 'ספורט ביזנס', טל וולק מפרטים בפודקאסט הצוללת של גלובס, כיצד קרס החלום השאפתני של האנשים הממולחים ביותר בכדורגל העלומי, שלב אחר שלב. וגם: מה ניתן ללמוד על תאגידי ענק גלובליים, ששכחו שהם בכל זאת חייבים להיות מחוברים לקהילה שלהם, למסורת, למקום שממנו הגיעו.