הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה: ת"א 90 עלה ב-0.56%, מיקרונט זינקה ב-70%

מדד ת"א 35 איבד 0.1%, ומדד הבנקים איבד 0.3% • כלכלני לאומי: "אנו ממשיכים להאמין באסטרטגית השקעה המשלבת צמודי מדד קצרים-בינוניים עם אג"ח שקליות לטווח בינוני  וארוך"

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

16:05

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 איבד 0.1%, מדד ת"א 90 עלה ב-0.56% ומדד הבנקים איבד 0.3%. 

מיקרונט זינקה ב-70%, נקסט ג'ין קפצה ב-16.7%. מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-570 מיליון שקל בלבד.

15:20

קווינקו הודיעה על סגירה זמנית של בית הקזינו בקמבודיה לאור סגר על האזור בעקבות התפרצות גל נוסף של וירוס הקורונה.

14:00

חברת סומוטו  עדכנה כי פעילות האודיו של החברה, טריניטי אודיו, שפיתחה מוצר אודיו להשמעה, תרגום והפצה מידית של תכני טקסט - חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אתר Forbes. 

12:25

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות לאחר שהעליות שנרשמו מוקדם יותר נמחקו. מדד ת"א מאבד 0.15%, ת"א 90 ללא שינוי, מדד הבנקים מאבד 0.25%.

מחסור המסחר דליל כיאה לימי ראשון ומסתכם בשעה זו ב-220 מיליון שקל בלבד.

11:05

עליות בולטות רושמות כעת מניות קדימהסטם , שמשלימה התקדמות של 46% בחודש האחרון, מיקרונט, פרוטליקס ופורסייט.

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, מתייחסים הבוקר לסימנים לעליית האינפלציה בישראל ובארה"ב ולהשפעה על שוק האג"ח. ביחס לאינפלציה בישראל, כותבים בפמן ורזניק כי "סביבת האינפלציה בישראל צפויה להמשיך לעלות בחודשים הקרובים, אולם מדובר במגמה זמנית שצפויה להתהפך לקראת סוף השנה. האינפלציה בשנת 2021 (דצמבר עד דצמבר) צפויה להסתכם בכ-1.5%-2.0%. בשנה הבאה, צפויה האטה באינפלציה, לאור היחלשות הכוחות הפועלים לעליית האינפלציה בעת הנוכחית והתגברות הכוחות הפועלים לריסונה (התייצבות מחירי האנרגיה, הסחורות והשילוח בעולם, התאוששות ההיצע בענפי השירותים, התחדשות תהליכי הייסוף של השקל ועוד)".

ביחס לשוק האג"ח הם כותבים כי "ההתייצבות, הזמנית ככל הנראה, בתשואות הארוכות בארה"ב סביב רמה של 1.5% בטווח של 10 שנים מורידה משמעותית את הסיכונים לעליית תשואות בטווח הקרוב בשוק האג"ח הממשלתי המקומי. אנו ממשיכים להאמין באסטרטגית השקעה המשלבת צמודי מדד קצרים-בינוניים עם שקלים לטווח בינוני ארוך. ניתן להאריך במעט את מח"מ האחזקות, בעיקר באפיק השקלי הלא צמוד. אנו סבורים כי עקום ציפיות האינפלציוניות עשוי להפוך, בדומה לעקום הציפיות בארה"ב, לעקום יורד, תוך המשך עלייה של הציפיות הקצרות, לצד ירידה בציפיות הארוכות. אנו ממליצים על השקעה במח"מ בינוני פלוס. מומלצת אחזקה עודפת באפיק השקלי הלא צמוד. צמודי המדד מומלצים להשקעה בעיקר בטווח של 1-5 שנים. החשיפה לשקלים הלא צמודים מומלצת בעיקר בטווח של 6-9 שנים". 

10:02

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית קלה. מדדי ת"א 35 ות"א 90 עולים ב-0.3%-0.2%.

09:45

חברת מיקרונט  המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות מחשוב לניהול ציי רכב ועובדי שטח, מדווחת על קבלת אישור חברת התקשורת T-Mobile עבור מוצר המצלמה החכמה של החברה. האישור מוודא את תאימות המוצר לרשת הסלולר של המפעיל שהינו אחד משלושת מפעילי הסלולר הגדולים בארה"ב, שהנה שוק יעד מוביל ללקוחות החברה הגדולים עבור מוצר זה. קבלת האישור, מהווה אבן דרך משמעותית עבור שניים מלקוחות החברה הגדולים, אשר המתינו לאישור זה כתנאי מקדים להשקת המוצר על ידם לשווקים בהם הם פועלים. 

חברת סאמיט  נכנסת לתחום המגורים להשכרה בניו יורק, ארה"ב. החברה מעדכנת כי התקשרה, באמצעות חברה בת, בהסכמים עם שותף מקומי בנוגע לעסקאות לרכישת 10 בנייני מגורים להשכרה בניו יורק, הכוללים 490 יח"ד, וזאת בתמורה כוללת של כ-89 מיליון דולר. הבניינים האמורים כוללים שטח להשכרה של כ-42,000 מ"ר, וכן 19 יחידות מסחריות. שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים הינו כ-97%, וההכנסה השנתית מהם, על בסיס החוזים הקיימים, נטו בניכוי הוצאות תפעול, הינה כ-4.5 מיליון דולר. הרכישה (100%) תמומן מהון עצמי בהיקף כולל של כ-26 מיליון דולר (כ-30% מהיקף ההשקעה), ומאשראי חיצוני בהיקף של כ-63 מיליון דולר (כ-70% מהיקף ההשקעה). השלמת העסקאות צפויה להתרחש במהלך השבועות הקרובים.

9:12

חברת יוטרון  , הפועלת בתחום החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים,  חתמה היום עם לקוח ישראלי תעשייתי גדול הסכם לתכנון והקמה של מערכת מחסנים אוטומטיים המשולבים בתהליך הייצור המפעלי. המערכת כוללת תתי מערכות מהירות לאחסון תוצרת המפעל ושליפת מוצרים בהתאם להזמנות הלקוחות ומשטוח רובוטי אוטומטי. ההסכם כולל את התכנון וההקמה של המערכת והתמורה בגין ההסכם המסתכמת בכ-35 מיליון שקל תשולם בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצוע הפרויקט שצפוי להתחיל ברבעון השני לשנת 2021 ולהסתיים ברבעון הראשון של שנת 2023.

07:55

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר תנודתיות בוול סטריט בימים חמישי ושישי. המדדים המובילים בוול סטריט רשמו ריבאונד ביום שישי לאחר ירידות שנרשמו בחמישי. הנאסד"ק עלה ב-1.44%, הדאו ג'ונס טיפס ב-0.7%.

ביום חמישי ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בעליות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.3%, ת"א 90 טיפס ב-0.6% ומדד הבנקים עלה ב-0.3%. 

2. מתיחות בטחונית והאצה במגעים על הקמת ממשלה

המתיחות בזירה הבטחונית עלתה מדרגה במהלך סוף השבוע.  התרעות צבע אדום הופעלו הערב (שבת) באזור שדרות ויישובים נוספים בעוטף עזה, בהם קיבוץ גבים, ניר עם, איבים ומפלסים. דובר צה"ל אישר כי רקטה אחת נורתה משטח הרצועה, ויורטה על ידי כיפת ברזל. הירי בוצע אחרי שעות בהן נשמר שקט יחסי באזור. עד כה לא דווח על נפגעים או נזק. כעבור כשעה נורתה רקטה נוספת מעזה, והתרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ נירים. דובר צה"ל מסר כי היא נפלה סמוך לגדר הגבול. סמוך לחצות הודיע צה"ל כי זוהה שיגור כושל משטח הרצועה. 

במקביל, חלה האצה במגעים על הקמת ממשלת אחדות והמחלוקות על חלוקת התיקים מתחילות לצוץ. ל"גלובס" נודע כי ישנה מחלוקת בין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ליו"ר כחול לבן בני גנץ על תיק הקליטה. בעוד גנץ מעוניין להשאיר את התיק בידי מספר 2 שלו, פנינה תמנו שאטה, ליברמן מעוניין לקבל את התיק לידיו כפי שהיה בממשלות האחרונות. מי שצפוי להתערב בנושא הוא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שתמנו שטה ערקה ממפלגתו, דבר שעשוי שלא לשחק לטובת כחול לבן בנושא. בנוסף, כפי שכבר דיווחנו בעבר, ישנה מחלוקת בין לפיד לסער על תפקיד יו"ר הכנסת. ביש עתיד רוצים את התפקיד למאיר כהן, בעוד בתקווה חדשה מייעדים אותו לזאב אלקין. 

3. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. נובה  עם פער חיובי של כ-3.7%, נייס  2.2%, פורסייט 3.3% והן צפויות לעלות היום. מנגד, אורמת חזרה עם פער שלילי של כ-1.5% ופריגו 1.8%. 

4. עונת הדוחות: ענקיות הטכנולוגיה יפרסמו תוצאות

שבוע עמוס בדוחות בוול סטריט. בין השאר יפרסמו השבוע תוצאות אפל, פייסבוק, אמזון, מיקרוסופט, בואינג וגם צ'ק פוינט (בשני), אודיוקודס (שלישי), טבע, פריגו וקמטק (ביום רביעי). 

5. הביטקוין ממשיך לאבד גובה

ולסיום, הביטקוין צנח במהלך סוף השבוע מתחת לרמת 50 אלף דולר וכעת ממשיך מטבע הקריפטו לאבד גובה ונסחר סביב 49,480 דולר.