איש העסקים אהרון פרנקל ממשיך להגדיל את החזקתו בגב ים

היום הודיע פרנקל לחברת הנדל"ן המניב כי מימש חלק מהאופציות שברשותו ורכש עוד 5.35% ממניותיה בתמורה כוללת של 284 מיליון שקל • עם זאת, פרנקל אינו בעל המניות הגדול בחברה, לאחר שנכסים ובניין רכשה בשבוע שעבר עוד 2.5% ממניות גב-ים

אהרון פרנקל צילום: אלכס פרגמנט
אהרון פרנקל צילום: אלכס פרגמנט

איש העסקים אהרון פרנקל ממשיך להגדיל את החזקתו בחברת הנדל"ן המניב גב-ים. היום (ב') הודיע פרנקל לחברת גב-ים כי מימש חלק מהאופציות שברשותו ורכש עוד 5.35% ממניותיה בתמורה כוללת של 284 מיליון שקל.

בנובמבר האחרון התקשר פרנקל בהסכם עם חברת הביטוח והפיננסים מגדל, במסגרתו רכש 16.13 מיליון מניות של גב-ים וקיבל אופציה לרכישת עוד 16.13 מיליון מניות של חברת הנדל"ן. היום דיווח פרנקל כי מימש חלק מהאופציה לרכישה של 11.45 מיליון מניות גב-ים לפי מחיר של 24.784 שקל למניה.

בעקבות מימוש חלק מהאופציה, מחזיק כעת פרנקל ב-60.71 מיליון מניות של גב-ים המהוות 28.4% מהון המניות המונפק של החברה. כמו כן, על פי הסכמים מחייבים, מחזיק פרנקל בזכויות הצבעה בנושאים מסוימים (מינוי דירקטורים וחלוקת דיבידנד) באסיפה הכללית, לגבי 4.81 מיליון מניות נוספות, שמהוות כ-2.25% מזכויות ההצבעה בגב-ים.

כך שבסה"כ מחזיק פרנקל בזכויות הצבעה של 65.52 מיליון מניות גב-ים, המהוות כ-30.65% מזכויות ההצבעה בחברה לגבי הנושאים האמורים. עם זאת, פרנקל אינו בעל המניות הגדול בחברה, לאחר שנכסים ובניין רכשה בשבוע שעבר עוד 2.5% ממניות גב-ים תמורת 159 מיליון שקל והגדילה את שיעור החזקתה בה ל-32.41%.

מדובר בחלק מעסקה רחבה במסגרתה סיכמה נכסים ובניין על רכישה של 14.61% ממניות גב-ים תמורת 937 מיליון שקל בעסקת מניות, מזומן ונכסים, לפי מחיר של 30 שקל למניה. המוכרים בעסקאות הם שלושה גופים מוסדיים, כלל ביטוח, מיטב דש ומנורה מבטחים.

במסגרת העסקה יקבלו המוכרים הקצאה של 1.085 מיליון מניות נכסים ובניין (14.7% מהחברה) בשווי של 353 מיליון שקל, 10.25 מיליון מניות של חברת סלע קפיטל נדל"ן (בתוספת 10 מיליון אופציות של סלע) שברשותה בשווי של 80 מיליון שקל, ועוד 504 מיליון שקל במזומן. לאחר השלמת העסקאות תגדיל נכסים ובניין את שיעור החזקתה בגב-ים מ-29.93% ל-44.54%.

גב-ים עוסקת בייזום ופיתוח של פארקי הייטק ועסקים, ונחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המובילות בישראל בתחום המשרדים להשכרה. המהלך לרכישתן המחודשת של מניותיה בידי נכסים ובניין, מתאפשר בעקבות הגדרתה החדשה של דסק"ש (החברה האם של נכסים ובניין) כחברה ללא גרעין שליטה, על-פי הגדרות חוק הריכוזיות.

בעקבות החתימה על אותו הסכם הגישו דסק"ש (דיסקונט השקעות) וגב-ים הודעת מיזוג לרשות התחרות, בהתאם לנוהל של הרשות לטיפול במיזוגים שבאופן ברור אינם מקימים חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות (מיזוגים "ירוקים בוהקים"). אתמול דיווחה דסק"ש כי ניתנה הסכמתה של הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, לאישור המיזוג.