הכירו את המנכ"ל שהתמנה בזמן הקורונה וגייס 140 עובדים בזום בלי לפגוש איש מהם

יניב ורדי התמנה כמנכ"ל עולמי של חברת הסייבר קלארוטי בשיא ימי הקורונה, אבל רגע לפני הרילוקשיין בניו יורק "נתקע" בארץ ונאלץ לנהל את ההגנה כנגד מתקפות הסייבר המרובות מתל אביב

יניב ורדי, מנכ”ל חברת הסייבר קלארוטי / צילום: קרן מזור
יניב ורדי, מנכ”ל חברת הסייבר קלארוטי / צילום: קרן מזור

יניב ורדי, מנכ"ל חברת הסייבר קלארוטי, מה שלומכם בימים אלה?
שלומנו טוב. למרות התקופה המאתגרת, צמחנו כחברה והגדלנו את ההכנסות ביותר מ-65%. האתגר טמן בחובו גם הזדמנות. כחברה של סייבר תעשייתי, אנחנו מגנים על תשתיות קריטיות כמו חשמל ואנרגיה, מים ורכב ומפעלי מזון ותרופות, גם כאלה שמייצאים בהם את החיסון. היו לנו הרבה אתגרים. 

התוקפים ניצלו את העובדה שאנשים מתחברים לרשתות מבחוץ, והמתקפות היו רבות ומשמעותיות יותר וגם בתדירות גבוהה יותר. נוצר שוק גדול מאוד, שזה כמובן חיובי לעסק - יש יותר דרישה שצריך לספק, אבל גם יוצר קשיים. היה צריך להגדיל משמעותית גם את הצוות. גדלנו מ-160 עובדים ל-300, ולגייס עובדים בתנאי קורונה, בלי לפגוש אותם.

הזום הוא דבר יעיל ופגישות וירטואליות זה דבר טוב, עד רמה מסוימת. אתה לא רואה שפת גוף, לא "מריח" את הסיטואציה, אין את הקפה במסדרון, הדרינק שאחרי או הדינר. מאוד חשוב לי גם שלאנשים יהיה טוב בעבודה, שירגישו מחוברים ולא סתם יגיעו לעבודה, ובתקופת קורונה מאוד קשה לעשות את זה. חשוב לי שיעשו איתי את המסע. למרות שה-HR שלנו השתדלו מאוד ויזמו דברים יפים, זה לא היה פשוט.

 כשמוניתי למנכ"ל עולמי התכנון היה לעבור עם המשפחה לניו יורק, שם נמצא מטה ההנהלה העולמית. אבל הקורונה "תקעה" אותי בארץ, והיה צריך לנהל  מרחוקאת כל האופרציה הגלובלית, בלי היכולת לפגוש בלייב את כל העובדים והלקוחות ברחבי העולם. 

גייסתי אדם שאחראי על כל המכירות. אני פה בישראל, הוא בלונדון. ביום שהכנסתי אותו לתפקיד קניתי לו כרטיס טיסה ליום המחרת, והטסתי אותו לפגישה באבו דאבי, שזה היה המקום היחיד שגם הוא וגם אני יכולנו לטוס אליו. 

 השראה: ההשראה העסקית הכי טובה שקיבלתי הייתה מבעל יקב בצפון איטליה, יקב ברטאני בוואלפוליצ’לה. הוא מייצר מאות אלפי בקבוקים, זה עסק שעובד. אבל הוא עובד מהלב, באהבה, ונהנה כל יום בחייו. ככה גם נראה העסק שלו וזה מורגש גם ביין. מרגישים את זה. תעשה את מה שאתה אוהב ותאהב את מה שאתה עושה, אחרת זה לא שווה. אני מאוד מאמין בזה ומשתדל ליישם את זה גם על עצמי וגם על העובדים שלי. לא רוצה שיהיה בחברה שלי מישהו שלא אוהב את המסע המשותף הזה איתי. 

אני מנסה ליישם את זה גם ביין שאני עושה כתחביב ביקב שלי במושב שדה ורבורג, ששם אני גר. קטונתי, כמובן, אבל אני מנסה לעבוד בשיטה הצפון-איטלקית: לייבש את הענבים ולמצות את התהליך, תסיסות קרות וכו' - ולעשות את זה באהבה.  כשיש לי תסיסה שאני חושב שהיא לא מספיק טובה, אני משמיד את כולה. אין חצי הריון. ככה גם בעבודה. 

המלצה: הספר Blueprint to a Billion: 7 Essentials to Achieve Exponential Growth. ניתוח הצמיחה של החברות המרוויחות ביותר: הנהגה, אסטרטגיה, בניית צוותים. למדתי ממנו הרבה.